Home entertainment pc's

Manta

Oldskool membert
Wat is een home entertainment pc?
Een home entertainment pc is eigenlijk niks anders als een gewone pc buiten het feit dat de hoofdbeelddrager een TV is in plaats van een monitor. De pc wordt dan ook hoofdzakelijk gebruikt om films mee te kijken, programma's mee op te nemen of games via de TV te spelen.

Waarom een home entertainment pc?
Door de snelle technologische ontwikkelingen van tegenwoordig is een dvd speler die je gisteren voor €400,- hebt gekocht morgen alweer oud. Met een multimedia pc kan je steeds blijven upgraden naar je persoonlijke wensen zonder dat je weer direct honderden euro's hoeft te investeren. Verder kan je alle mogelijkheden die een pc biedt nu gebruiken op je TV. Met de komst van digitale TV gaan deze mogelijkheden steeds verder.

Duur?
Ligt natuurlijk totaal aan je eigen wensen. Een basis multimedia pc hoeft helemaal niet duur te zijn, met €400,- kun je al een heel eind komen.

Waarom dit topic?
Omdat het onderwerp steeds actueler wordt en de "all-in-one" machines in steeds meer huiskamers verschijnen. Genoeg reden dus om een topic te openen waarin we kunnen discussieren, elkaar tips kunnen geven en misschien nog wel het mooiste, elkaars apparatuur showen!
 
Advertisement - register to remove this

Ben zelf ondertussen ook een beetje aan het orienteren wat ik precies wil, heb ff een lijstje gemaakt, maar moet me echt nog ff beter verdiepen in de 23242355 videokaarten die er op dit moment in omloop zijn :p. Daarnaast zit ik nog ff met de CPU, heb niet zo'n snelle genomen omdat ik toch eigenlijk alleen maar films ga kijken en weinig zal gamen, maar zal zo'n sempron het een beetje fatsoenlijk trekken of is het écht een traag geval? Heb em zelf ook in mijn laptop, alleen die heeft gewoon te weinig werkgeheugen dus kan mijn oordeel er niet zo goed over geven...

htpc.JPG
 
ik ben er ook een beetje mee bezig voor me pa, het is de bedoeling dat ik mijn huidige pc ook eens ombouw naar media center. Moet ik alleen wel eerst een nieuw msn/internet bakkie regelen.

Zat voor me vader te twijfelen om er een blue-ray brander in te doen (full hd-tv komt eraan) maar dat is al de helft van het budget. nog even een jaartje mee wachten dus :p

Ik zat zelf te denken aan de Core 2 Duo E6300 en die passief koelen met een passief gekoelde videokaart. Stille voeding en 1 120mm stille casefan. Verder 2GB DDR2 geheugen, 320gb sata schijfje en als bord denk ik de P5B Deluxe, ik heb nu een 2e P5B deluxe bordje gekocht (1e gesloopt) en daar ben ik erg tevreden over. Verders een Haupaugge MCE 500 kaart + afstandsbediening en een dvd brandertje.

Opslag op een server, zodat die in de toekomst vanaf beide mediacenters te benaderen is.

leuk topic trouwens, ik zal al het dan eindelijk zover is pics posten van de ombouw van mijn eigen systeem, zal gelijk een soort casemod worden.
 
Ik heb van me oude pc een media center gemaakt
Sempron 2800+
1gb ram
GF FX 5200:+

Nog ff kijken of ik ergens goedkoop een tv kaart kan regelen, maar films kijken werkt best leuk.
 
Ik tracht in deze case;

[IR]http://www.silverstonetek.com/products/lc04/34-view/lc04.jpg[/IR]

Met een oude AMD Athlon, 1gb ram en 60 gb oid een MCE te maken.
Gewoon DVD/TV kijken, MP3 collectie /CD & webradio luisteren.
Met hauppage 150 etc..

Wacht alleen nog op een Socket A mobo, met onboard VGA & 5.1.
 
Ik tracht in deze case;

[IR]http://www.silverstonetek.com/products/lc04/34-view/lc04.jpg[/IR]

Met een oude AMD Athlon, 1gb ram en 60 gb oid een MCE te maken.
Gewoon DVD/TV kijken, MP3 collectie /CD & webradio luisteren.
Met hauppage 150 etc..

Wacht alleen nog op een Socket A mobo, met onboard VGA & 5.1.

voordeel van dat soort dingen vind ik als je er een netwerk kaart in hangt je hem nog als server kan gebruiker voor data opslag :)
 
Ook een voordeel :rolleyes: dat je alles moet proppen etc..
Maar ik heb momenteel gezeik door een mobo die RMA is gegaan.
En toen van leverancier naar fabrikant....en dat is weken geleden :(
 
Ik tracht in deze case;

[IR]http://www.silverstonetek.com/products/lc04/34-view/lc04.jpg[/IR]

Met een oude AMD Athlon, 1gb ram en 60 gb oid een MCE te maken.
Gewoon DVD/TV kijken, MP3 collectie /CD & webradio luisteren.
Met hauppage 150 etc..

Wacht alleen nog op een Socket A mobo, met onboard VGA & 5.1.

ik heb deze:

aopen_mini_pc.jpg


met 400 gig schijfruimte en wlan. perfect mediacenter met slot in dvd wat wel tof is

Kan iemand mij vertellen wat dat precies voor dingen zijn? Soort van extra grote harde schijf ofzo? Ben n00b op dit gebied.
 
Kan iemand mij vertellen wat dat precies voor dingen zijn? Soort van extra grote harde schijf ofzo? Ben n00b op dit gebied.

Het zijn complete MINI computers.
het kan net zoveel als je eigen pc waar je NU achter zit.
alleen allemaal wat kleiner.

deze zijn gemaakt voor design zodat je ze ergens mooi neer kan zetten.
 
Ik vind dit een erg mooie kast, ook lekker hoog, kan er een dikke cpu koeler zonder fan op :D kan gewoon een atx moederbord in + atx voeding en er is een schermpje meegeleverd met een afstandsbediening (weet alleen niet of die MCE compatible is.

 
Back
Top