Hoeveel betalen jullie voor kost/inwoning?

Het ligt inderdaad aan mer dingen, ook al ben ik het er niet helemaal mee eens. Ik vind het ongeveer de plicht van ouders om je kinderen, iig als ze nog niet zelf verdienen, gewoon naar school te laten gaan en eten te geven enzo. Ik zit met mensen op school die amper tijd hebben voor hun schoolwerk omdat ze moeten werken om hun school te betalen...
 
Ik krijg ook nog zakgeld @ 20 jaar :rolleyes: Verder betaal ik niets, ik krijg school, kleding, internet ed van mijn ouders. Ik betaal zelf mobiel tel rekening en soms zelf wat kleding. Momenteel nu ik stage loop waar ik 300 netto van krijg krijg ik dus geen zakgeld meer en dokken me ouders niet echt veel voor kleren maar. Maw financieel gezien doe ik het best okee :)
 
ik hoef niks te betalen zolang ik student ben. ik hoef alleen mijn eigen telefoonrekening zelf te betalen( 20-30 E in de maand). Autootje betalen mijn ouders, maar daarvoor moet ik hem dan wel een afstaan aan mijn moeder als ze boodschappen wil doen. Verder krijg ik 56euro studiefinanciering en werk ik in het weekend bij mcdonalds. Dus inkomsten van ongeveer 200euro in de maand. Toch houd ik niets over :S.
 
Ik woon nog thuis en mag daar slapen en krijg daar eten. verder betaal ik alles zelf, o.a. dus: autoverzekering, wegenbelasting, ziektekostenverzekering, uitgaan en kleding. Ik ben 19 jaar en werk full-time.
 
Als ik het zo lees, heb ik het lang niet zo slecht. Ik ben met Ralf eens dat je als ouders een plicht hebt om je kind goed te onderhouden/verzorgen, maar je kan het aan de andere kant ook overdrijven.

Me telefoon wordt betaald, maar dat is ipv zakgeld, school betaal ik zelf, alleen me boeken niet. Het is niet zo dat me ouders het niet kunnen betalen, maar ze willen niet betalen. Ze zeiden wij willen ook gewoon kunnen leven, dus je betaald het zelf maar + dat ik nog een zusje en broertje heb die ook naar school moeten.

Me zusje vlgd jaar HBO net als ik en me broertje gaat naar de 4e klas middelbare school. Maw dat kost dus klauwen vol met euro's.
Ik vind het niet erg om zelf te betalen...vind dat je dan gewoon beter wordt voorbereid als je dan op eigen benen staat. Je leert met geld omgaan.

En tuurlijk heb ik ook wel eens van het is wel makkelijk om alles te krijgen, maar het geeft meer voldoening (vind ik) als je ergens voor werkt en het dan eindelijk kan kopen. Ipv altijd maar alles krijgen als je in je vingers knipt.

Ik zeg altijd maar dat voor de niks de zon op gaat en ook weer ondergaat en voor de rest moet je gewoon lappen! En een keer wat doen voor wat vrienden is ook heus niet erg, niet alles draaid om geld:)
 
Voordat ik op kamers ging wist ik echt me god niet wat nou normaal was voor boodschappen enzo. Je leert gewoon normaal met geld omspringen, en het is alleen maar een opstapje voor later als je echt alles alleen moet zien te betalen :)
 
ik betaal nix maar ik ben ook maar 2 dagen in de week thuis en de rest van de week in duitsland...daar betaal ik ongeveer 100 E voor me kamer per maand

jooo
 
Ralf said:
Denk dat het vooral ligt aan inkomen van je ouders, gescheiden ouders hebben het al een stuk moeilijker. Mijn ouders werken beide, beide goede baan, dat doen ze niet om op een geldberg te zitten die ze nooit op krijgen als ze met persioen gaan, zeggen ze zelf tenminste..

jah idd me ouders zijn dus gescheiden...
en me ma werkt niet zoveel maar moet me wel onderhouden.. vandaar dat ik niet precies weet hoeveel ik moet geven...
 
CiRox said:
jah idd me ouders zijn dus gescheiden...
en me ma werkt niet zoveel maar moet me wel onderhouden.. vandaar dat ik niet precies weet hoeveel ik moet geven...



weet niet hoe het bij jou zit, maar als ik in die situatie zat, dan had ik toch me best gedaan om zoveel mogelijk mee te helpen, als je daarvoor aantal zaterdag stappen voor moet opgeven, dan moet dat maar. meeste van ons hebben zoveel te danken aan hun ouders, zijn toch de mensen die het beste met je voor hebben, je altijd alles gegeven hebben. dus ben je op leeftijd dat jij wat terug kan doen, dan vooral doen. en je leert er zelfstandiger van worden. :)
 
ik hoef niks te betalen aan mijn ouders , moest er nog een bijkomen.
ben 19 jaar nu en ga nog naar school , ik betaal wel alles zelf , schoolgeld , autorijbewijs , kleren , uitgaan , abbo (tel) , abbo (sport) alles wat ik zon beetje op mijn kamer heb staan , denk aan pc , tv , dvd etc. kan eigenlijk niks van mijn stufie betalen omdat ik maar 55 euri per maand krijg :| wat ik overigens raar vind aangezien mijn ouders het niet zo breed hebben maargoed.
 
JP-Tuning said:
weet niet hoe het bij jou zit, maar als ik in die situatie zat, dan had ik toch me best gedaan om zoveel mogelijk mee te helpen, als je daarvoor aantal zaterdag stappen voor moet opgeven, dan moet dat maar. meeste van ons hebben zoveel te danken aan hun ouders, zijn toch de mensen die het beste met je voor hebben, je altijd alles gegeven hebben. dus ben je op leeftijd dat jij wat terug kan doen, dan vooral doen. en je leert er zelfstandiger van worden. :)

tjah dat wel...maar k hoef geen stapavonden ervoor op te zeggen, aangezien k wel gewoon alimentatie krijg van me pa om me ma te betalen.. (290 euro) maar aangezien me ma soms nog wel eens 'vrijgevig' is.. en uiteindelijk over een tijdje ook op zich zelf moet kunnen wonen/redden.. wil k toch proberen iets lager te geven...
 
Ik moet zelf school enzo betalen, maar geen kostgeld. Betaal ook zelf abonnement telefoon en sporten. Kleding koop ik ook zelf. Voor de rest krijg ik genoeg van mijn ouders eigenlijk eten internet bladibla. Ze betaalde me zelfs de vakantie.
 
Ik werk dit jaar fulltime en betaal 100 euro per maand.

Verder moet ik zelf kleren kopen, geen zakgeld, telefoon betalen etc... Af en toe krijg ik nog wel iets van kleding, maar niet bijster veel.

Nu eet ik wel 5 dagen per week @ m'n werk, dus eet maar 2 keer per week thuis mee, maarja... Voor die 100 euro worden ook m'n kleren gewassen en ligt er 5 dagen per week een gestreken overhemd, dus vind het wel prima zo :)
 
Ik hoef nix te betalen....en nu zit ik op kamers voor studie (300 € p/m), hoef ik ook niet te betalen. Dus heb niet te klagen, maar ik doe natuurlijk wel een hoop terug voor m'n ouders.
 
Ik heb zelf nooit huishoudgeld hoeven te betalen omdat ik vrij snel op kamers ging, 18 was ik.
Maar als ik zie wat ik hier kwijt ben per maand aan onderhouden van mezelf en huur enzo. Dan is 150 euro niet eens een vreemd bedrag.
Denk dat je gewoon met je ma aan tafel moet gaan zitten en even kijken wat zij een mooi bedrag vind en hoe je daar zelf over denkt.
 
Mijn ouders betalen op dit moment alles nog... Najah, uitgaan en allerlei extratjes (zo zien zij het) betalen ze niet... Ik werk zelf ook elke week 30 euro er bij om uitgaan en dingetjes te kunnen betalen.. Ik krijg ook zakgeld...
Als ik volgend jaar verder ga studeren en ik blijf thuis moet ik aan veel dingen gaan meebetalen, maar dat vind ik ook logisch aangezien ik daar op dat moment ook wel geld voor krijg (studiefinanciering)
 
Ralf said:
Het ligt inderdaad aan mer dingen, ook al ben ik het er niet helemaal mee eens. Ik vind het ongeveer de plicht van ouders om je kinderen, iig als ze nog niet zelf verdienen, gewoon naar school te laten gaan en eten te geven enzo. Ik zit met mensen op school die amper tijd hebben voor hun schoolwerk omdat ze moeten werken om hun school te betalen...

Ben ik met je eens.
Maar het moet doenbaar blijven voor je ouders ook. Als ze het niet kunnen betalen om je naar de universiteit te laten gaan bv, lijkt het me vanzelfsprekend dat je het zelf betaald als je die studie echt wilt.

Werken en school lopen gaat moeilijk samen (ik zou het iig niet kunnen).

Vind het ook logisch dat me ouders m'n eten en kleren betalen (met kledij betaal ik soms s een deel bij als het om dure spullen gaat).
Maar ik vind het even logisch dat als ik ga werken, meebetaal in het huishouden als ik nog thuis woon.
Om me ouders te bedanken dat ze nu alles betalen, ben ik van plan een mooi kado voor ze te kopen (een reisje oid naar een land ver weg :) ).

Verder heb ik het geluk dat me ouders me studies volledig betalen, ik betaal enkel de helft van de huur van me kamer. EDIT: ik krijg jammergenoeg geen studiefinanciering :'(
Extra dingen zoals gsm, uitgaan en andere dingen betaal ik uiteraard zelf.
 
ik moet 250 euro betalen:S vind het echt teveel
werk wel fulltime maarjah,ik eet weinig thuis dusjah
betaal voor de rest alles zelf auto verzekering benzine aboo tel etc etc kleren alles dus:S
wat vinden jullie ervan
 
Back
Top