Hoeveel betalen jullie voor kost/inwoning?

JP-Tuning said:
50€ voor onderdak, is al weinig vind ik, en dan krijg je waarschijnlijk voedsel/tv/cv/inet/ect ect, dus vind ik dat je niet teveel te klagen hebt als 1x de was niet gedaan is.


zelf leren wassen is de optie, doe ik ook :)

Wou net zeggen ja, voor 50 euro mag je niet klagen
 
Ik betaal 100 € in de maand kostgeld.

Daarbij moest ik voordat ik een auto had af en toe de auto van m'n ouders volgooien of even een kleine naar de winkel gaan wat kleine dingen te halen.
Moet een keer koken in de week of de wasmachine volgooien en aanzetten.

Dat laatste 2 vind ik eigelijk niet eens zo erg, als ik over een paar jaar op mezelf ga wonen kan ik meer dan naar de frietboer gaan of een eitje koken.

Verder tel abbo betaal ik zelf
Fitness abbo betaalde ik ook zelf, ben daar al wel mee gestopt.
Kleding & uitgaan betaal ik ook zelf.
Verzekering en wegen belasting voor m'n eigen auto betaal ik ook zelf.
 
Ben 19, zit op school nog, betaal niets, en denk ook niet dat dat ooit zal gaan veranderen. Verder doe ik gewoon mn deel in huis, ik kook 2 dagen per week, help mee als het nodig is enzo...

Telefoonrekening en bier ed. betaal ik zelf, de rest ouders, dus verzekering (excl voertuigen), school, eten, kleding..
 
Last edited:
ik betaal helemaal niks ben 24 maar zit nog wel op school :p
verders betalen mijn ouders alleen mijn ziekenfonds de rest betaal ik zelf dus school,kleren,auto,abonnement en soms eten maar doe verders wel wat huishoudelijke taken thuis
toen ik nog wel werkte betaalde ik 175 euro in de 4 weken en dan 1 uitbetaling in het jaar niet (13de maand)
 
Moet schoolgeld voor universiteit zelf betalen, maar kan makkelijk van me stufie ...

The usual shit als kleding etc ook allemaal zelf, geen kostgeld betaal ik ...
 
ik betaal 75 per maand

bier krijg ik kistje per week
telefoon rekening moet ik zelf betaalen
internet betaal me ma
ziekefons rekeningen betaal me ma
voor de rest eten word gemaakt en me brood voor naar me werk leg s'ochtends al klaar als ik naar me werk ga

voor de rest wiet peuken kleding verzekering van brommer betaal ik zelf
 
owhhh.. als k et zo hoor dan verschilt et wel erg...

tjah omdat k nu alleen samen met me ma in huis woon, zijn de vaste lasten ook meteen hoog voor iemand die gescheiden is...
k zit nog te twijfelen wat ik qua kostgeld moet betalen, tel. verzekeringen/uitgaan doe ik zelf.. maar kleding betaald nu me ma nog net als i-net...
maar ik krijg straks dan ook 290 euro van alimentatie, en daarvan moet ik dan me kostgeld betalen... ;) (buitenom me loon en tegemoetkoming straks)
 
19, uitwonend

Betaal per januari helft van huur , en ik betaal al mn eten/drinken/telefoon/kleding zelf. Lukt wel makkelijk met bijbaan/stufi

Boeken / college-geld wordt gelukkig betaald, anders geen doen.
 
dieselmaniac said:
lijkt me wel logisch he als je studeert, dan verdien je ook amper geld

ken er genoeg, ben er zelf ook 1 van, die bijna meer verdienen dan schoollozen met een simpel baantje terwijl ik het zelf met school combineer
 
kinderbijslag stopt op 18e jaar

dan krijg je studiefienanciering

en dat moet ik betalen

(me ouders betalen kleding school ed.)

dus zegmaar 50 euro
 
Ik geef af en toe es 100 euro, en als ik boodschappen haal dan betaal ik et gewoon.. Voor de rest wordt alles zelf betaald..
 
ik ben net 17 full time op school bijbaan @ ah (voor ongeveer 50 uur per week)
ik krijg 10 euro zak geld per week
me ouders betalen internet (ik heb de router betaald voor me zelf betaalde computer op me kamer )
ouders betalen ook tv , me kleren tot zekere hoogte (niet te duur)
deo / edt betaal ik zelf
uitgaan betaal ik zelf (logisch)
telefoon abo

voor de rest zeggen ze als je full time gaat werken betalen we je kleren niet meer
als je sneller internet wil betaal jij het verschil maar bij .

voor de rest als ik me kleren niet in de was gooit word het ook niet gewassen ja me ma komt het niet van me kamer ophalen ...

dus ik vind dat ik het er niet echt slecht van af breng.
 
ben 18 jaar, hoef aan mijn ouders nog niks te betalen.

Krijg kleedgeld en zakgeld.

en krijg af en toe ook gewoon kleren en kleine dingen enzo.
 
Ben 18 en hoef niks aan mijn vader te betalen. Krijg geen zak/kleed- geld, maar als ik kleren of iets anders nodig heb kan ik er gewoon om vragen :)

Werk trouwens 4 dagen en 1 dag naar school..
 
Denk dat het vooral ligt aan inkomen van je ouders, gescheiden ouders hebben het al een stuk moeilijker. Mijn ouders werken beide, beide goede baan, dat doen ze niet om op een geldberg te zitten die ze nooit op krijgen als ze met persioen gaan, zeggen ze zelf tenminste..
 
Ik ben het niet met je eens Ralf. Ik ken mensen met goed verdienende ouders die waarbij ze gewoon flink kostgeld moeten betalen, omdat ze het belangrijk vinden dat je er aan went om wat geld te moeten inleveren elke maand. Maar ik ken ook mensen met goedverdienende ouders die vanalles krijgen na hun 20e en geen cent kostgeld betalen. En zo is het met minder verdienende ouders ook altijd weer anders. Het ligt dus echt niet aan het inkomen van de ouders.
 
Back
Top