Hoe schade wegwerken?

DDV

Well-Known Member
Ey
Ik heb schade aan mun scooter(van vorige eigenaar) en ik wil em laten spuiten maar dan moet die schade natuurlijk wel weg..
Kan iemand mij uitleggen hoe ik deze schade's kan repareren?:)
grtz

dsc019439py.jpg

dsc019446bk.jpg

dsc019451ag.jpg

dsc019466jx.jpg
 
Advertisement - register to remove this

tinypics is eengoede volgens mij ;)

denk dat het óf plamuren/schuren word
óf polyesteren(scheuren ed.) en daarna plamuren/schuren
óf nieuwe kappen als ze egt niet meer te redden zijn
 
en dit is van 1 valpartij ?
ben je behoorlijk hard onderuit gegaan op grind oid.

Iig. die valt haast niet te repareren. je moet hierbij al polyester gaan gebruiken om de scheuren,barsten en diepe krassen weg te werken.
daarvoerheen minimaal 1 laag plamuur.
en hij moet overgespoten worden.
Ik ziet ook op de aller 1e foto dat de lak en onderlak gewoon compleet weg is :rolleyes:

iig. succes ;)
 
dat was geen gewoon ongeval, zeker een harde klap of meerdere valpartijen.
Beter koop je ergens een 2de hands kappen setje, of enkel de kappen die je nodig hebt.
welke scooter is het?
 
thnx:)
Tis een honda x8r-x.. en daar zijn niet echt 2ehands kappe voor(tenminste ik kan ze niet vinden) denk dat ik tog ma moet proberen polyesteren

btw hij was 1x gevallen.. was op landweggetje volgens mij..
 
Last edited:
ik zou je zijkap met plamuur en spuitplamuur opknappen, die onderkap is vertiefd kan je weggooien of heeeeeeeel veel tijd in steken en je voorkap is ook makkelijk met plamuur en spuitplamuur te fixen
 
die kappen passen gewoon

mn broertje had ook een ongeval waarbij de gehele linker kant in puin lag (ook met x8r-s)

heb alles kunnen herstellen (gelukkig)

maar 2dehands kappen zijn er niet/amper
en nieuwe zijn onwijs duur
 
thnx all

maar ik ben dus ff nar de halfords geweest en heb spul gehaald maar volgens mij is dat voor gaten en mijn schade: is niet echt een gat.. der is iets gescheurd en naar binnen gegaan

rjdpag.jpg

rjdpid.jpg

rjdpn6.jpg

rjdpo7.jpg


Wat moet ik nu doen? met 1 of ander ding ene gat er in maken? en dan polyesteren?
gtz
 
Je moet matjes aan de binnenkant leggen waar de scheur zit. Dan polyseter eroverheen. Als dat hard is kan je scheur niet meer bewegen. Dan moet je met plamuur of glasvezelplamuur de buitenkant doen. Dat moet je over de scheur heen smeren en hard laten worden. dan moet je dat vlak schuren en dan desnoods in de primer zetten. En als je alleen schuifschade hebt ff opschuren en als de krassen te diep zijn met plamuur opvullen en dan ook weer vlakschuren. Er is ook een heel topic voor opengemaakt. Beter dat je daar ff je post in maakt daar kunne ze je beter helpen.
 
Last edited:
Back
Top