Hoe het beste een geschuurd / gestraald GY6 blok preserveren tegen oxidatie?

Isamu

a.k.a. OverLander
Beste

Blokje aan het reinigen maar wil hem beschermen tegen oxidatie, WD40 of "x"olie kan veel beschermen maar trekt stof aan en vraag mij af of er meer mogelijkheden zijn. Het blokje komt niet onder een scooter maar in een testopstelling en gaat erg warm worden tijdens testen, hij staat dus droog en semi warm (in zekere zin zou dat betekenen dat het niet eens nodig is, maar wil hem toch iets beschermen).

Iemand een goed idee?
 
Advertisement - register to remove this

Beste

Blokje aan het reinigen maar wil hem beschermen tegen oxidatie, WD40 of "x"olie kan veel beschermen maar trekt stof aan en vraag mij af of er meer mogelijkheden zijn. Het blokje komt niet onder een scooter maar in een testopstelling en gaat erg warm worden tijdens testen, hij staat dus droog en semi warm (in zekere zin zou dat betekenen dat het niet eens nodig is, maar wil hem toch iets beschermen).

Iemand een goed idee?
6 waardig chroom (Geel chromaat) erop betere conversie laag bestaat er niet.
Hierna bewerken met een blanke hitte bestendige laklaag.
 
Hmmmm... daar heb ik al genoeg van: hij beschadigt en verandert de cel en de celkern waardoor eczeem, zweren ... kunnen ontstaan. (geen grap). Maar je kunt het wel importeren als particulier als je echt zou willen.
Ik meen dit serieus (Heb opleiding genoten oppervlakte technieken alu en staal) en het is mijn werk geweest. (Poedercoaten) Verzinken is ook nog een optie en zo zijn er nog een aantal technieken
Een gegoten blok (Alu) bevat heel veel silicium en als je het alleen chromateerd en verder niet kortstondig schoon maakt in bv Natronloog gaat het idd niet goed.
Na het natronloog wel erg goed spoelen omdat natronloog Aluminium oplost en ook het silicium.
Maar daarna kun je het gewoon erg goed lakken of bewerken.
 
@Pimo00 Ik kan het als particulier importeren zonder problemen van verboden en heb het ondertussen dus letterlijk opgezocht, ik wou er niet te serieus op ingaan...

@trabiarie Volgens mij heeft Hammerite tegenwoordig al een lak met antiroest er in verwerkt... wellicht leuk voor een uitlaat (zocht het ooit voor sub frame). Maar heb nog geen goede afgeronde test met electrolyze en moet die eerst doen, mijn eerste twee pogingen zijn mislukt; Ik heb nu wel genoeg onderdelen om dit soort dingen te testen.
 
Heb juist hele goede ervaringen met hammerite , vooral op scheepsmotoren den industrie motoren , de hamerslag versie .
Test met electrolyze zegt mij niets , hou me daar niet mee bezig , doet de fabrikant wel .
 
Ik kan het als particulier importeren zonder problemen van verboden en heb het ondertussen dus letterlijk opgezocht, ik wou er niet te serieus op ingaan...


Ok duidelijk
 
Externe import is uiteraard ook verboden, maar het zette aan tot zoeken naar beschikbaarheid.

Post automatically merged:

Heb juist hele goede ervaringen met hammerite , vooral op scheepsmotoren den industrie motoren , de hamerslag versie .
Test met electrolyze zegt mij niets , hou me daar niet mee bezig , doet de fabrikant wel .
Water, soda NaHCO3, stroom en ontroesten. Mijn accu lader komt in storing (slim ding), action lader te zwak. Heb nu een aquarium schoongemaakt en blijk veel meer soda te moeten gebruiken en een externe bron te moeten gebruiken die meer vermogen heeft (aanwezig). Zet hem later op video met time laps.

Bekend met "Navigation on Wood" Nicolas de Hilster? Werkt voor projecten van Defensie m.b.t. navigatie technologie voor schepen.
 
Last edited:
Wellicht met acetone voorbehandelen? Beetje extra poetsen met een doekje?
IMG_1971[1].JPG


Beetje extra poetsen...
IMG_1973[1].JPG

Ik ga lekker slapen… geen idee wat de mandarijn gaat doen, letterlijk gewoon dom voor de lol.
IMG_1974.jpeg
 
Last edited:
Als je er verf op gaat smeren wordt het niet echt mooi. Als het binnen staat kan je het gewoon kaal laten. Of desnoods heel dun inwrijven met een goed middel als acf50.
 
Je kan Passiveer middel gebruiken, dan is het Carter ook beschermd , word ook toegepast op RVS , bijv Olie en stoom leidingen .
Zelf zet ik een Messing komborstel op de haakse slijptol , daarna spuit ik het blok met Rust-Oleum , Hoogwaardige industrie verf.(Alu kleur ).
 
Hartelijk dank heren, ik ga een paar middelen even beter bekijken en kan wel een keuze maken hieruit.

Op de vraag of een mandarijn kan schoonmaken na 8 uur weken (kompleet nutteloos):
IMG_1975.jpeg
 
Nee, ik ga steeds fijner werken tot polijsten aan toe. De krassen maken niets uit en het is allemaal om te testen wat wel of niet werkt.
 
Back
Top