Het "TomTom gevoel"

heb zo'n tom tom liggen, maar moet zeggen, ff op anwb route zoeken, en op een kladje snel wat aantekeningen maken brengen mij meestal op bestemming.


die tom dingens vind ik maar nix eerlijk gezegd:X
 
Wel Tomtom en bmw navigator op de motor gebruikt, in Parijs, op de motor, 't is perfect. Zelf niet echt ervaring met tomtom in de auto.
 
En tjah als je dan op je scootertje fijn 70 km naar genemuiden tuft en je gebruikt een A4 met de plaats namen wara je langs moet kwam ik daar ook uit 8P.

Wat ik soms nog wel eens merk is dat je bijv te vroeg een afslag neemt of te laat 8P. Voor de rest lijkt mij het ideaal.

Daar heb ik ook luid-vloekend voor gestaan met de 0t0 :)
 
Ik ken het gevoel niet omdat ik er geen 1 heb. Rij eigenlijk altijd overal maar zo naar toe, beetje borden kijken en dan lukt t wel.

Pas op de gok naar mn nichtje in centrum Utrecht gereden. Ik was er 1 keer geweest, niet om mezelf een schouderklop te geven, maar ik reed er zo ongeveer in 1 keer naar toe, terwijl ik niet echt 100% het idee had waar ik heen moest...

Richtingsgevoel is bij mij wel zwaar aanwezig, maar als ik meer met de auto in echt onbekende grote steden zou rijden, zou ik er wel 1 aanschaffen ja, dat is gewoon niet te doen als je er nog nooit geweest ben.

Alhoewel, paar jaar terug met vakantie gingen een vriend en ik naar Barcelona een dagje met de auto ff shoppen daar. We reden adhv borden en logisch nadenken in 1 keer een parkeergarage in en konden daar voor 8 euro ofzo de hele dag parkeren en met de metro rondsjezen. Sindsdien ben ik eigenlijk nergens meer bang voor. :p
 
Ik ken het gevoel niet omdat ik er geen 1 heb. Rij eigenlijk altijd overal maar zo naar toe, beetje borden kijken en dan lukt t wel.

Alhoewel, paar jaar terug met vakantie gingen een vriend en ik naar Barcelona een dagje met de auto ff shoppen daar. We reden adhv borden en logisch nadenken in 1 keer een parkeergarage in en konden daar voor 8 euro ofzo de hele dag parkeren en met de metro rondsjezen. Sindsdien ben ik eigenlijk nergens meer bang voor. :p


dat wil ik nog es gaan doen...
 
Daar heb ik ook luid-vloekend voor gestaan met de 0t0 :)

Ik heb dara echt geluk mee gehad dat ik wat geld bij me had anders had ik een serieus probleem hahahaha :p. Ik dacht eerst van terug en andere route zoeken maar toch dit maar gedaan.

Maar jah jmmr dat er geen 1 is voor de scooter. Maar tot nu toe zijn die enden allemaal goed gekomen. Meestal gata de terug weg fout 8P. Zo was ik ook wel eens verkeerd gereden om weer van heerenveen terug naar drachten te rijden... :L. Was ik 1 te ver rechtdoor gereden. Maar toen op gevoel gereden en kwam ik wel weer goed uit. Vind het altijd wel mooi om zulke enden te rijden die je normaal met de auto doet.
 
Last edited:
heb geen navigatie. Gebruik die van me ouders regelmatig om flitspalen te spotten :) (tering, toevallig vandaag 1e boete binnen... heb die auto pas 2 maanden).

Dit seizoen voor stage6 cup ook aantal wedstrijden in duitsland gehad. FF anwb route erbij en komt heel eind in de richting. Gelukkig staan er ook borden langs de weg :).

Ik moet wel zeggen dat ik met navigatie minder op flitsers let. Zonder ben ik meer gefocusd op de weg ipv op me muziek :X

Gebruik navi alleen als ik echt zeker weet dat ik fout ga rijden. (Wat dit seizoen zonder navi ook nog regelmatig is gebeurd :D). Beetje richtingsgevoel krijg je wel van als je zonder rijdt. Ik ben blij zonder, kan alles prima vinden, en dat blijft voorlopig ook zo, zolang het niet nodig is.
 
als je een navigatiesysteem nodig heb voor flitspalen (die ongeveer toch altijd uitstaan).... dan ben je ws. al 10x geflitst door mobiele controles +ralf+
 
Dat zoeken naar flitsers houd je tenminste een beetje alert :p

Ik heb overigens ook een paar keer zo'n ding gebruikt (op een PDA overigens).
Maar had snel genoeg door dat ik het toch niet vaak nodig had, enige waarvoor ik het nog wel wil/kan gebruiken is voor in het buitenland als ik met de motor rond ga sjezen, dat je een beetje leuke binnendoor wegen uit kan zoeken.

Hier kijk ik wel gewoon een keer op zo'n informatiebord wat meestal aan het begin vd bebouwde kom staat, werkt over het algemeen prima.
 
Heb ook geen tomtom.
Rij meestal gewoon die richting op, of zoals gezegd een paar aantekeningen met afslagen enz.

Tijdje terug nog ruim 250km naar Assen gereden zonder enige vorm van navigatie. Gewoon richting noorden gereden, richting de meest noordelijke plaats gereden die ik op de snelweg tegenkwam en opeens was het daar : Assen :)
 
Heb ook geen tomtom.
Rij meestal gewoon die richting op, of zoals gezegd een paar aantekeningen met afslagen enz.

Tijdje terug nog ruim 250km naar Assen gereden zonder enige vorm van navigatie. Gewoon richting noorden gereden, richting de meest noordelijke plaats gereden die ik op de snelweg tegenkwam en opeens was het daar : Assen :)

Dan moet je niet via de afsluitdijk het hoge noorden binnenkomen :+
 
Dat bedoel ik nou :)

Als je meteen vanaf het leren rijden met een TomTom aan de slag gaat heb je denk ik geen gevoel meer waar bijv. Jubbega ligt exact en waar Goes of Sittard


Denk dat ongeveer 99.9% van alle mensen dat ook niet wil weten:+

Verder heb ik geen auto, en geen tomtom, maar toch ken ik wel redelijk de weg zo hier en daar. Ik moet me vader ook altijd de wegwijzen, dus van jongs af aan wel de wegen leren kennen :p
 
ik ken het gevoel :)

heb nu tomtom om me gsm.
Laatst had ik zoiets ik moest ergens heen en stel hem in en rij gewoon zoals dat ding zegt.
Kom ik thuis vroeg me pa van ja waar moest je de snelweg nou op, en ik wist het dus echt niet meer.

Je hoeft niet meer na te denken bij zo ding.
 
Back
Top