Het "TomTom gevoel"

Razma

Well-Known Member
Nog meer mensen die hier last van hebben ?

Vroeger nam je een kaart mee, moest je nadenken waarheen, welke afslag ed. Kortom, je was actief bezig en die grijze hersenmassa binnenin deed nog wel eens wat werk om op de juiste bestemming aan te komen...

Nu klik je dat ding in de auto, je stelt in en je denkt totaaaal niet meer na hoe of en wat en volgt gewoon dat piepende en sprekende ding. Resultaat is dat ik soms gewoon volledig gedesoriënteerd ben waar ik eigenlijk sta op de landkaart.

Nog meer mensen dit gevoel ?
 
Advertisement - register to remove this

Ja:) ik rijd ook vaak met de navigatie aan, moet ik de keer erna er weer heen, moet weer de navigatie aan, geen flauw idee waar ik ben, omdat ik er niet op let, daar is de navigatie voor.
 
Ik merk wel dat ik meer op het verkeer zelf ed ga letten ipv de weg, maar het gevoel dat ik niet helemaal weet waar ik heenrij is des te erger
 
Ik weet precies wat je bedoeld.
Mijn navigatie gaat via mijn gsm. als iemand belt hangt de navi soms vast.
Dan weet ik niet waar ik heen moet en dergelijke.

Maar ik blijf erbij, zonder tom tom, had ik meerde inschrijven van sprints gemist :p
 
ik zal je eerlijk zeggen dat ik alleen wat plaatsen rondom mn woonplaats uit mn hoofd kan vinden, verder gebruik ik altijd mn tomtom en merk dan idd ook dat ik beter op het verkeer let dan als ik alle borden zou moeten volgen, het lijkt me ook veel veiliger om met tomtom te rijden omdat je een afslag die je moet nemen 2KM van tevoren ziet.. dan hoef je niet op de laatste 200m van een afslag opeens naar de andere baan te duiken omdat je hem bijna mistte..

kortom ik vind het een topding! en ik zou volgens mij helemaal verdwalen als ik hem niet had :p
 
en ik zou volgens mij helemaal verdwalen als ik hem niet had :p

Dat bedoel ik nou :)

Als je meteen vanaf het leren rijden met een TomTom aan de slag gaat heb je denk ik geen gevoel meer waar bijv. Jubbega ligt exact en waar Goes of Sittard
 
Achja het is wat met de TomTom generatie, vroeger kende men nog heel het land uit den hoofd, maar dat is nu niet meer het geval :(
 
Ik kan redelijk veel uit het hoofd vinden, zit voor mn werk door de hele Benelux. Toch heb ik mn TomTom de laatste tijd constant aan, is gewoon handig als je opeens een file tegenkomt of een omleiding oid...
 
Moet alweer een tijdje zonder tomtom...(@ werk), geluid was stuk van eentje van een klant van ons (dus die kreeg onze), en wij zitten met die stukke..

Waar de garantie niet van opschiet via brezan.., die zijn hem zoek oid:X

Maar vindt de laatse tijd nog wel steeds alles..., ook zonder kaart neem alleen adres mee en vindt het wel...

Tevens ben ik vaker de weg kwijt als ik met tomtom rij :X, krijg het altijd voor elkaar om de verkeerde straat in te slaan...

Makkelijke van tomtom is ook dat hij ook de plek van het adresnummer weet.., want daar kan ik me af en toe echt wezelijk om zoeken :X
 
Ik weet altijd wel waar ik zit ongeveer.
Heb zelf een garmin en die laat mij soms erg spannende routes rijden om ergens te komen :D

Genemuiden moest ik met een veerpont volgens dat idiote ding dus ik hou me toch altijd wel vast aan me kaart
 
Ik zit met mijn bijbaan redelijk veel op de weg, dus ik weet wel waar ik ongeveer uithang, maar in sommige steden raakt die navigatie wel eens in de war. Onder het mom van "we hebben nu navigatie, dus stratenboeken zijn niet meer nodig" waren die er allemaal uitgehaald, dan wordt het toch een stuk lastiger :D
 
Ik kijk altijd eerst ff op de kaart waar ik heen moet, hoe ik zelf zou rijden iig. Daarna lekker navigatie erbij aan, maar dan meer om te kijken wat de geschatte tijd is dat ik aankom etc :) Niet zozeer welke afslagen etc, borden hangen er niet voor niets.

Voor in de binnenstad is het iig ideaal omdat het eenrichtingswegen kent etc.. Al heeftie met hoogtes jammer genoeg nog wel eens moeite..
 
Meer tomtom generatie dan mij word t niet, maar ik ken toch redelijk de weg hoor dacht ik zo :p
Van kinds af aan al (ging vroeger veel mee met me pa op de vrachtwagen)
Ik ben overigens ook niet in staat de tomtom volledig te vertrouwen, dus moet wel:p
 
Mja ik heb dus wel vaak dat ik mezelf gewoon besef, als ik bijvoorbeeld in Duitsland rijd, dat ik helemaal 100% op de navigatie rijd, en dat je eigenlijk nauwelijks meer kijkt waar je uberhaupt op dat moment bent.

Ik heb wel een 1000km zonder te kijken gereden alleen op de TomTom, dan hoop je maar dat je op de goede plek uit komt, vooral in Duitsland wil de navigatie nog wel eens de fout in gaan omdat er daar meerdere steden met dezelfde naam zijn, dus ik check altijd nog de kaart om te controleren dat de navigatie me uberhaupt wel naar het goed adres stuurt :D
 
Back
Top