help ik zoek een auto

Funk_dm

::SA MEMBER::
okee ik heb een beetje hulp nodig.

ben 20 jaar, en heb sinds kort mijn rijbewijs behaald.
nu zoek ik dus een auto.
maar wat voor auto zal aan mijn eisen voldoen.
zoek me een ongeluk maar niets is naar mijn zin.
mijn voorkeur gaat uit naar amerikaans of duits.
mag ong 2000 euro kosten en niet te hoge km stand hebben.
ik zal 170 km 2 x weeks gaan rijden maar dit kan enorm verschillen,
omdat ik bij defensie werk.
ik zoek dus iets wat mij veilig van a naar b kan brengen.
nu heb ik een aantal golfjes bekeken maar vaak zijn deze afgeragt of hebben een enorme km stand.
iemand een idee wat voor auto mij zal passen.
aub geen marktplaats adv aangezien ik toch bij een dealer wil gaan kopen.
 
Advertisement - register to remove this

misschien kan je deze vraag dan ook bij een dealer stellen, aangezien die meer van het hudige occasion aanbod afweet dan wij hier:).


zou een beetje voor een golf 3/peugeot 106 / nissan micra kijken iets in die buurt.

alleen hoe lager de km standen, hoe hoger de prijs dan ook word. en hoge km standen zeggen ook niet alles he.

succes!
 
Dealer is altijd al wat duurder en 2000 euro is nou geen mega budget. Zullen toch auto's worden met hogere kilometerstanden. Zeker als je naar Golfjes ed gaat kijken.
 
Dealer is altijd al wat duurder en 2000 euro is nou geen mega budget. Zullen toch auto's worden met hogere kilometerstanden. Zeker als je naar Golfjes ed gaat kijken.

daarom wil ik kijken in de klasse golf maar zou niet weten wat een beetje een betrouwbare auto is als alternatief.

mag uiteraard wel wat meer kosten, maar de hoofdzaak is dat ik daar kom en kan doorsparen voor een goede mooie auto.
 
mjah gas zou ideaal wezen maar is vaak niet aanwezig in het genre auto die ik zoek.
benzine/diesel is twijvel.
kan best zijn dat de auto een half jaar stil staat of dat ik een jaar lang in doorn geplaatst ben en dus wekelijks minimaal 340 km rijd.
zou dan eerder voor een benzine gaan, dan voor diesel vanwege rijcomfort.
 
diesel is alleen interessant als je een TDi neemt van de huidige generatie ivm verbruik.
Je kan het beste gaan kijken voor een jappie.
Die autootjes blijven draaien , zijn meestal niet afgetrapt zoals de meeste duitsers.
 
benzine of diesel maakt in de huidige nieuwe auto's kwa rijcomfort ook geen bal meer uit. Maar als je een auto zoekt rond de 2, pm me ff, misschien weet ik nog iets leuks voor je in de klasse die je zoekt.

Werk zelf bij een dealer, en me prive auto is net volledig opgeknapt :)

Als je naar golfjes gaat zoeken, kilometers in jaren zegt vaak niets, mijn golf heeft ook aardig wat km's inmiddels, maar daar zit nu een nieuwe aandrijfas en homokineet op, kan weer prima duizenden kilometers ertegenaan :)

Overigens, diesel is wel veel duurder in belasting, heb je dat er voor over? Zeker als je kilometers onregelmatig zijn is voor jou denk ik benzine goedkoper. Gas is ook duurder in belasting...
 
mjah gas zou ideaal wezen maar is vaak niet aanwezig in het genre auto die ik zoek.
benzine/diesel is twijvel.
kan best zijn dat de auto een half jaar stil staat of dat ik een jaar lang in doorn geplaatst ben en dus wekelijks minimaal 340 km rijd.
zou dan eerder voor een benzine gaan, dan voor diesel vanwege rijcomfort.

Is een benzine qua rijcomfort beter?

diesel is alleen interessant als je een TDi neemt van de huidige generatie ivm verbruik.
Je kan het beste gaan kijken voor een jappie.
Die autootjes blijven draaien , zijn meestal niet afgetrapt zoals de meeste duitsers.

Tjah, ik zou nu gewoon iets goedkoops nemen... Een jap ofzo zal je de komende tijd wel verder helpen, Swift/Alto/Micra en dat soort dingen... Budget van 2k heb je natuurlijk niet teveel te eisen...
 
met 2k als budget zou ik dus de dealers achterwege laten, op markplaats staat voor 2k genoeg leuks en betrouwbaar... neem iemand met een beetje verstand mee. voor 2k een auto bij de dealer heb je vaak inruilers ''handelaar'' auto's... nix mee opzich, maar bij dit soort auto's heb je dus evenveel garantie als bij een marktplaats auto, NOT dus...


mitsu colt (nog best prijzig)
honda civic 92/95
micra
starlet
golf3

zijn leuke auto's en best betrouwbaar...

ik zou ovgerigens gewoon op benzine gaan rijden, zoveel km's maak je niet... en met een budget van 2000 haal je met een gas/lpg'er alleen problemen in huis.
 
Je kunt inderdaad beter marktplaats afstromen, want voor 2k heb je inderdaad bij dealers weinig garantie, betalen en meenemen vaak.

Ik zou voor een japanner kijken, betrouwbaarder dan die duitsers.

Denk aan : Corolla, Starlet etc.
 
Je kunt inderdaad beter marktplaats afstromen, want voor 2k heb je inderdaad bij dealers weinig garantie, betalen en meenemen vaak.

Ik zou voor een japanner kijken, betrouwbaarder dan die duitsers.

Denk aan : Corolla, Starlet etc.

niet elke japanner hoor... Maar toyota is indd een goeie keuze voor dat budget...
 
vond het er niet echt tussen passen arne, modje beslis maar of het daar verder moet.
thnx voor de reacties iig, 2k vind je idd niet veel voor ben ik wel achter.
zal dus wel richting de 4/5 k worden dan (wou niet veel uitgeven aan 1e auto, maar wil ook een betrouwbare auto)

@ bart de oudere benzine's wel toch?
alto starlet en dergelijke zie ik niet zitten wil natuurlijk wel een beetje vooruit komen en echt betrouwbaar lijken die auto's me ook weer niet.

@justin ik heb liever weinig garantie dan geen garantie.
budget heb ik dus wat omhoog gegooit want 2 k word niet ws .

zal eens om me heen kijken voor japaners.

wederom thnx voor de reply's (slome je hebt pm)
 
Qua betrouwbaarheid een japanner. Lieft eentje die je veel ziet, mocht er iets stuk gaan heb je het voor een prikkie.

Ik zeg: Civic 92/95. Cheap, betrouwbaar en nog redelijk vlot.
 
vond het er niet echt tussen passen arne, modje beslis maar of het daar verder moet.
thnx voor de reacties iig, 2k vind je idd niet veel voor ben ik wel achter.
zal dus wel richting de 4/5 k worden dan (wou niet veel uitgeven aan 1e auto, maar wil ook een betrouwbare auto)

@ bart de oudere benzine's wel toch?
alto starlet en dergelijke zie ik niet zitten wil natuurlijk wel een beetje vooruit komen en echt betrouwbaar lijken die auto's me ook weer niet.

@justin ik heb liever weinig garantie dan geen garantie.
budget heb ik dus wat omhoog gegooit want 2 k word niet ws .

zal eens om me heen kijken voor japaners.

wederom thnx voor de reply's (slome je hebt pm)

Zo een alto of starlet zijn 10x betrouwbaarder dan zo een kut golf ofzo.

En waarom zou je een hoop geld gaan uitgeven aan een auto waar je weinig in rijdt? De maandelijkse lasten stijgen daarmee ook.

En vooruit komen? Max snelheid in NL is nog steeds 120 km/h
 
zie mezelf nog niet al mijn kutzooi in een alto trappen, en 170 km naar doorn rijden.
als ik bijv een maand weg ben geweest staat de auto ook een maand stil en het laatste wat je dan wil is start problemen.
vooruitkomen in de zin van normaal mee kunnen komen met het verkeer en toch nog wat overhebben.
reed met lessen in een mercedes benz g klasse die met moeite op de 120 kwam, voelde me niet prettig op de snelweg.
ik hoef ook helemaal geen snelheidsmonster.
 
Startproblemen ligt puur aan je accu als ie een maand stilstaat. Dat heeft met het merk en type verder niks te maken.
 
Back
Top