HD tv's/technologie

Sandor

******
Dit topic is er voor vraagjes over welke HD tv je het beste kan kopen met je budget en/of bedoelingen.

mijn vraag dus, ik wil een nieuwe TV, dit keer een HD omdat ik verkies leuk te kunnen gaan gamen op de ps3. nu twijfel ik tussen 2 moddelen,
eentje uit de R reeks van Samsung, en eentje van de M reeks.
enkel hoort de M reeks duurder te zijn, maar in dit geval dus niet :p

R71 reeks:
http://www.pixmania.be/be/nl/263551/art/samsung/lcd-televisie-16-9-26-66.html?srcid=1085

M reeks:
http://www.pixmania.be/be/nl/182767/art/samsung/lcd-televisie-16-9-26-66.html

welke tv is hiervan nu eigenlijk het beste?
zowel voor TV als voor een ps3/xbox 360.
 
Advertisement - register to remove this

Voor de gewone tv heb je eigelijk nog weinig aan een hdtv, het zal nog wel even duren voordat er echte hdtv uitzendingen aangeboden worden.

Enige technische verschil wat ik zo kon vinden is het verschil in contrast (wat bij de M reeks iets beter is.

ps: als je hem alleen voor een ps3/xbox360 koop zou ik gewoon zo lang mogelijk wachten. Tv's worden toch alleen maar goedkoper!.
 
heb nu een xbox360 maar de graphics zijn toch niet zo goed op een ouderwetse tv en de teksten zijn ook slecht te lezen.

wat is nu een goeie tv, hier in de stad bij de prijsmepper hadden ze er een van phocus ofzo, maar die had geen hdtv ondersteuning.

rond de 500 euro is mijn budget.

heb al naar lg en samsung gekeken maar die zijn iets te duur :(
 
:) ik ga denk ik zelf voor een 24" widescreen met een media center. Groot genoeg voor op me kamer.

duurt nog wel effe hoor :p eerst sparen, en dat is zo fucking moeilijk
 
tegen die tijd zijn hd-tv's weer wat goedkoper geworden :)
als ik een hd-tv zou kopen, zou ik het gelijk maar goed doen en 1080p ondersteuning willen. maar dan wel eerst afwachten of er wel spellen op de ps3 komen die 1080p zijn :)
 
Rudy_W said:
Voor de gewone tv heb je eigelijk nog weinig aan een hdtv, het zal nog wel even duren voordat er echte hdtv uitzendingen aangeboden worden.

Tv in HD (abbo via casema) zit eraan te komen, maar idd uitzendingen zal nog een flinke tijd duren. Het is echter wel een vereiste met een xbox360, het levert echt een superieur beeld op. Ik zou iig bij de Samsungs erop letten dat je eentje neemt met ook een HDMI aansluiting, zijn niet veel duurder dan de type's die dit allemaal niet hebben.

Of als je heeel veel geduld hebt, Philips is bezig met 3d tv's. Ook een erg interessante ontwikkeling.
 
Titera said:
tegen die tijd zijn hd-tv's weer wat goedkoper geworden :)
als ik een hd-tv zou kopen, zou ik het gelijk maar goed doen en 1080p ondersteuning willen. maar dan wel eerst afwachten of er wel spellen op de ps3 komen die 1080p zijn :)

Ik las toevallig van de week dat de PS3 iig wel 1080p en 1080i zal weergeven. Goede kans dat de hier in de spellen dan ook gebruik van gemaakt zal worden denk ik :)
 
Titera said:
tegen die tijd zijn hd-tv's weer wat goedkoper geworden :)
als ik een hd-tv zou kopen, zou ik het gelijk maar goed doen en 1080p ondersteuning willen. maar dan wel eerst afwachten of er wel spellen op de ps3 komen die 1080p zijn :)

1080p is erg leuk, maar ik verwacht niet dat die zo 123 betaalbaar worden :p .
 
Ik heb sinds een paar week een 26 inch Samsung LCD tv, HD ready HDMI aansluiting ...prima tv.

[IR]http://www.comcebo.com/site/tv_hi_fi_video/televiseurs/televiseur_lcd/televiseur_lcd_samsung_le26r51b.jpg[/IR]
 
Sander,

Zal morgen eens het eea opzoeken op me werk over betreffende tv's. Wat eigenlijk nog belangrijker is (voor de maat) is de afstand van je bed/bank/gameplaats tot het scherm zelf. Ga je met de tv namelijk te groot dan krijg je blokkerig beeld (in feite zit je dan te dichtbij). Ga je te klein kwa scherm, word het vermoeiender om te kijken, immers moet je meer focussen.

Overigens, Samsung is een kwaliteit/prijs verhouding leuke tv. Wil je echter nog betere kwaliteit, kijk dan eens naar een Sony Bravia (beste getest consumentenbond) en JVC Intriart serie. Ook goede tv's welke iets meer investering kosten, maar aanzienlijk betere kleurweergave hebben.

Wat mij namelijk erg opviel bij de Samsungs is dat je bij snel bewegend beeld last kan krijgen van fogging/ghosting (volgen van voetbal bijvoorbeeld). Dit is echter al stukken minder bij HD-tv. Essent levert dit al middels Samsung HD Decoders welke je aansluit via Component en/of HDMI.

Ga anders eens langs een lokale media zaak waar ze verschillende tv's hebben staan. Ik werk zelf ook in zo'n winkel. Daar kunnen ze je als het goed is prima informeren wat wel en wat niet te nemen.
 
Thomas said:
heb nu een xbox360 maar de graphics zijn toch niet zo goed op een ouderwetse tv en de teksten zijn ook slecht te lezen.

wat is nu een goeie tv, hier in de stad bij de prijsmepper hadden ze er een van phocus ofzo, maar die had geen hdtv ondersteuning.

rond de 500 euro is mijn budget.

heb al naar lg en samsung gekeken maar die zijn iets te duur :(
Heb je je Xbox dan wel goed geconfigureerd?
Ook op normale tv's moet hij prima beeld geven. Net als dat je op een oude tv prima een DVDtje kunt kijken.
 
MHR_AEROX said:
Ik heb sinds een paar week een 26 inch Samsung LCD tv, HD ready HDMI aansluiting ...prima tv.

[IR]http://www.comcebo.com/site/tv_hi_fi_video/televises/televiseur_lcd/televiseur_lcd_samsung_le26r51b.jpg[/IR]

ik heb de 32inch versie van deze.
bij elke winkel waar je verschillende merken hebt staan valt het me altijd op dat de sony bravia's en samsungs het mooiste beeld hebben. veel samsungs hebben ook 1:3000 contrast itt andere merken die veel lager hebben
 
Vince said:
Tv in HD (abbo via casema) zit eraan te komen, maar idd uitzendingen zal nog een flinke tijd duren. Het is echter wel een vereiste met een xbox360, het levert echt een superieur beeld op. Ik zou iig bij de Samsungs erop letten dat je eentje neemt met ook een HDMI aansluiting, zijn niet veel duurder dan de type's die dit allemaal niet hebben.

Of als je heeel veel geduld hebt, Philips is bezig met 3d tv's. Ook een erg interessante ontwikkeling.

En oprolbare schermen+pippi+ (al een tijdje)
 
Hilly said:
ik heb de 32inch versie van deze.
bij elke winkel waar je verschillende merken hebt staan valt het me altijd op dat de sony bravia's en samsungs het mooiste beeld hebben. veel samsungs hebben ook 1:3000 contrast itt andere merken die veel lager hebben

Dynamisch contrast he....Werkelijk contrast van 800:1 volgensmij. Das ongeveer hetzelfde als de Philips/LG en Sony's.

Ik denk zelf dat ik binnenkort een 26 of 32 inch LG LC2R ga halen. Dingen zijn echt mooi geprijst en geven echt mooi beeld ook.
 
Back
Top