GY6 Kickstartdeksel bewerken.

Isamu

a.k.a. OverLander
Beste,

Iemand ervaring met het openwerken (frezen) van een deksel? Het idee is ontstaan dat bij een mooie variateur en koppeling het zichtbaar mag zijn voor een deel, maar in hoeverre stijfheid beïnvloed wordt van het blokje is mij onbekend.

Groet.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Denk als je vormen freest dat t goed komt als je niet teveel weghaalt. Zolang je alle bouten vast hebt en niet de steunen die gegoten zijn in de kap verwijdert. Carterkappen werden "vroeger "zo aan gepast.
 
Ik ga hem reinigen, stralen en dan bewerken; zo aan de binnenkant te zien heb ik wel genoeg mogelijkheden bij de Kymco deksel, van de La Souris weet ik het niet, want die kwaliteit zal wellicht een stuk minder zijn.

IMG_2006[1].JPG

IMG_2007[1].JPG

Beetje boven en onder het logo openwerken en voorzijde even bekijken afhankelijk van wat er in komt. Denk dat het wel lukt, en anders is het een leuke oefening.
 
Ik ga hem reinigen, stralen en dan bewerken; zo aan de binnenkant te zien heb ik wel genoeg mogelijkheden bij de Kymco deksel, van de La Souris weet ik het niet, want die kwaliteit zal wellicht een stuk minder zijn.

View attachment 74715

View attachment 74716

Beetje boven en onder het logo openwerken en voorzijde even bekijken afhankelijk van wat er in komt. Denk dat het wel lukt, en anders is het een leuke oefening.
Die kap is aardig aan zijn einde dus is leuk om mee te proberen idd.
 
Ik heb nu drie blokken van GY6 die vergaan zijn door goed eigen toedoen voor een deel, dus kan mooi oefenen. Poorten van de blokjes gaat ook leuk worden om mee te experimenteren, maar moet nog wel een goede set frezen hebben die niet direct vergaan. Ik hoop dat ik voor een 50 euro een paar goede frezen kan aanschaffen maar moet kijken naar welk merk.

Verder nog wat links omdraaiend tap spul, schroef verwijderaars en helicoil gebeuren uitzoeken.
Post automatically merged:

:flushed: ik vraag mij af wat er met die kap gebeurt is .......
Ik heb heel veel bewust open en bloot een jaar in de tuin laten liggen en bepaalde onderdelen gebruikt voor experimenten met diverse schoonmaakmiddelen en etc. In feite drie scoots van absoluut naar de kloten tot matig. Ook allerlei electronica aan de weersinvloeden open laten staan.

1. blok compleet (maar opgeblazen)
2. deels gedemonteerd en vol met water
3. in onderdelen en verkracht.
 
Last edited:
Back
Top