gevolg versleten variateur

Status
Not open for further replies.

Kruusruuker

Well-Known Member
Hallo mensen,

Kan iemand mij vertellen wat het gevolg is van een versleten vario?
Eventueel ook de oorzaak?


Groeten:L
 
Advertisement - register to remove this

dan glijt hij een stukje door.. v snaar bestaat uit tandjes en als hij versleten is gaan die tanden krimpen waardoor er minder grip op de snaar zit en dan pakt hij hem soms niet goed.. ik had het zelfde met mn speedfight ik had mn vario kapot gereden en mn krukas was niet goed meer dus had ik een dip die ik niet meer kon verhelpen zoals melf zegt
 
hij maakt juist te weinig!!


is een yamaha aerox 2002
50cc P1
krukas P1
12mm carb sproeiert 76
mina vario 3.5 gram
mina koppeling rode drukveer en trekveren

km stand 24000

het lijkt wel dat hij in het begin wel gewoon goed toert en des te langer ik er mee rijd hij steeds minder toeren maakt.
 
ten eerste is rode drukveer te strak voor 50cc wetenie welke uitlaat je hebt maar gele zal het beste zijn.
en dus ook trekveren te strak zou es geel proberen.

ten tweede is je scooter opgevoerd geweest voordat je hem kockht of kocht je hem nieuw?
want als je een vario gebruikt die lang on opgevoerd is zit er een slijt rand op de helft of driekwart van vario wat dus je v-snaar tegen kan houden.
ik heb een aerox 2003 gp model en is dus 5 jaar on opgevoerd gebruikt en had dus een dikke slijt rand op de vario waardoor me snaar bleef hangen.
ik zou als je gezijk hebt of gaat krijgen meteen nieuwe vario halen en meteen nieuwe koelvin.
als aanrader zou ik power one halen is goedkoop en zeer goede kwaliteit



Nigel
 
ik heb een gianelli extra chroom uitlaat.

en scooter is wel opgevoerd geweest voor ik hem kocht met standaard uitlaat.

maar ik zal wel even kijken of het helpt met alles geel ik heb nog wel gele trekveren en drukveer liggen
 
dan word de boel te heet en slijt het nog sneller.

ik heb wel een soort verbrande aanslag op mijn koppeling, kan mijn toeren probleem hier mee te maken hebbe?

want als ik de eerste dag de rollen vervang lijkt ie goed te lopen en later word het steeds minder krijg het maar niet gefikst vdomme.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top