Gevolg van versleten membraanplaatjes?

Ruubje

Well-Known Member
Heej gozers!

Ik had laatst mn blokje onder mn scooter vandaan gehaald om hem wat te polijsten. Sinds die er weer opzit krijg ik hem echt moeilijk aan. Terwijl die ervoor altijd na 1x kicken aanging (soms 2):p. Ik heb een VL13 membraan en de plaatjes waren al redelijk versleten, maar niet echt dat er een opening was oid. Toen het blok eraf was heb ik ook de membraan enz erafgehaald, maar gewoon goed erop gezet.

Nu vraag ik me dus af of het slechte starten aan de plaatjes ligt, maar ze zijn niet verder versleten toen de membraan eraf was natuurlijk, das ook het vreemde. Merk ook dat er sochtends een klein plasje benzine onder mn scoot ligt, wat eerst ook niet het geval was.

Als ik mn scoot dan eindelijk gestart heb komt er ook wat bezine uit de uitlaat, gewoon zwarte zooi. Het ligt bij mij voor de hand om te denken dat er dus bezine doorloopt als de scooter stil staat.

Benzine komt trouwens bij het wigje vandaan als ik het goed gezien heb

Mn setup is
Evo 70
hpi 2005
24mm
C20
overrange etc
 
Advertisement - register to remove this

ik heb er ook last van idd dat de carters en uitlaat vol lopen als ik mijn kraan niet dicht zit, maar hoort je gewone overloop daar niet voor te werken?

maar bij nader inzien zal dat niet werken omdat de carb's schuin hangen door kort spruitje en wig.

Maar ik stond op meppel ook met het probleem dat hij niet starte, door benzine in de uitlaat en in de carters, maar bij mij startte hij helemaal niet, ook niet moeilijk.

verder ligt het niet aan de vlotter denks, gewoon omdat de carb schuin staat, loopt de benzine eerder uit de vlotterbak dan dat de benzinestroom afgesloten word door de vlotter pin.
 
Back
Top