Gebruik gashandle 25km scooter

Touareg

Member
Even een snelle vraag van iemand die weinig van scooters weet:
Hoe moet de verhouding gashandle- snelheid van een goedewerkende snorscooter zijn indien max snelheid scooter 25 km/h is?
Ik vraag dit omdat ik hier een scooter heb die bij gashandle 1/4 open aan zijn max snelheid is. Draai je het handle helemaal open dan begint ie te stotteren: hij houd in, dan komt ie weer op toeren, houd ie weer in etc etc. Hij valt niet stil. Is het verloop van het gashandle te veranderen zo dat ie bv pas bij 3/4 of handle helemaal open net zijn25km/h haalt?
Het gaat om een la souris / chineese 2018 euro4 injectie scooter.
 
Advertisement - register to remove this

Niks van te zeggen. Bij begrensd kan het inderdaad goed zijn dat hij op half gas (of zelfs minder) hetzelfde doet als bij vol gas.

Dan heeft het ook helemaal geen zin om het gas verder open te trekken, verbruikt alleen maar meer benzine.

Voor de rest klinkt het inderdaad gewoon als een standaard (Chinese) begrenzing. Zodra je de begrenzer in gaat begint het te stotteren, waardeloos te lopen, etc.
Het zijn gewoon geen geavanceerde begrenzers, dus die gaan er heel lomp in.

24km/h rijden, met het gas in de positie dat je die snelheid precies vast houd, dan loopt het best oke. Zodra je de begrenzer in gaat.... Ja.
 
Last edited:
Heb er inmiddels een 35km/h rongmao ecu in zitten en de scooter loopt echt een stuk lekkerder. Het bereik van het gashandle is een stuk natuurlijker. Heb inmiddels een hele lijst onderdelen besteld voor een onderhoudsbeurt en een paar bits and pieces welke kapot zijn of missen.
Als ie een beurt gehad heeft alleen nog even het stationair toerental afstellen (hij valt na een poosje uit als ie warm is) en dan zou de scooter er weer even tegen aan kunnen. Over die onderhoudsbeurt; ik lees allerlei verschillende waarden voor de klepspeling. Heeft iemand het juiste antwoord voor de klepspeling ; rongmao euro4 injectie 2018, 35km/h. ?
iedereen bedankt voor alle input
 
Back
Top