Fitness / Bodybuilding Facts!

Status
Not open for further replies.
Ik heb weinig gelezen van de pages hier, maar ik deel toch even mn steentje bij.

Ik train nu precies 1 jaar, circa 3 keer in de week. Ben er echter 4 maand tussenuit geweest i.v.m. HEEL VEEL WERKEN ;P Redelijk serieus toch wel (Jah toch wel!). Altijd gezellig, maar er gebeurt wel wat. Ik ben begonnen met een gewicht van 82.X kilo en een lengte van 1.83.

Voor mijn 4 maand pauze (Train weer sinds een maand) weegte ik 78.6 kilo met een lengte van 1.86, vrijwel al mn "vet" was omgezet in spieren, en is vooral goed aangeslagen bij mn biceps en borst waar ik redelijk blij mee ben =)

Ik heb 2 trainings schema's die ik ook om de keer gebruik. Ik train vrijwel altijd met een dag rust, dus Maandag's, Woensdag's en Vrijdag's, waarvan ik denk dat dat serieus helpt!

Echter heb ik me vrijwel altijd kapot gewerkt voordat ik met mn buikspieren bezig ga, wat dus ver achter ligt helaas ;P Zit nu helaas wel weer met een buikje i.v.m. hele zomervakantie werken voor de computer. Post soon wel ff wat foto's!

Btw, heb wel eens gebruik gemaakt van eiwitten shakes en stacker's etc. Zie alleen de echte werking ervan niet. Gewoon hard trainen, goed verdeeld en niet een superstrak schema volgen werkt volgens mij verreweg het beste!

Btw: Benen train ik niet, fitniss is 7km voor mij, in totaal zit op circa 200 km fietsen per week (Hobby ook). Dat lijkt me meer dan zat =)

Dat laatste gaat nergens over. En dat over die buikspieren ook niet. Met crunches enz krijg je niet ineens buikspieren als er vet overheen zit. Oftewel alleen als je dat vet deraf traint zie je buikspieren.
 
Dag 1

Borst

1a Bench Press 12/10/8
1b Lying Flys 3*15

2a Incline bench press 12/10/8
2b Incline flys 3*15

Schouders

3a Behind Neck Press 12/10/8
3b Dumbbell Lateral Raise 3*15

4a Cable Upright Row 12/10/8
4b Dumbbell Front Raise 3*15

Triceps

5 Cable Pushdown 12/10/8
6 Weighted Bench Dip 12/10/8


Dag 2

Rug

1 Cable Front Pulldown 12/10/8
2 Cable Straight Back Seated Row 12/10/8
3 Barbell Bent-over Row 12/10/8

Biceps

4 Barbell Preacher Curl 12/10/8
5 Seated Dumbell Curl 12/10/8

Benen

6 Lying Leg Press / Barbell Squat 12/10/8
7 Lever Leg Extension 12/10/8
8 Lever Standing Calf Raise 12/10/8


Dag 1 en/of 2

Buik

1 Crunch 2*Max
2 Weighted 45 Side Bend 12/10


Zo dat is hem wel zo ongeveer, bij de buik kon ik niet echt precies de goede oefeningen vinden, maar dit komt ongeveer op hetzelfde neer.
 
Dag 1

Borst

1a Bench Press 12/10/8
1b Lying Flys 3*15

2a Incline bench press 12/10/8
2b Incline flys 3*15

Schouders

3a Behind Neck Press 12/10/8
3b Dumbbell Lateral Raise 3*15

4a Cable Upright Row 12/10/8
4b Dumbbell Front Raise 3*15

Triceps

5 Cable Pushdown 12/10/8
6 Weighted Bench Dip 12/10/8


Dag 2

Rug

1 Cable Front Pulldown 12/10/8
2 Cable Straight Back Seated Row 12/10/8
3 Barbell Bent-over Row 12/10/8

Biceps

4 Barbell Preacher Curl 12/10/8
5 Seated Dumbell Curl 12/10/8

Benen

6 Lying Leg Press / Barbell Squat 12/10/8
7 Lever Leg Extension 12/10/8
8 Lever Standing Calf Raise 12/10/8


Dag 1 en/of 2

Buik

1 Crunch 2*Max
2 Weighted 45 Side Bend 12/10


Zo dat is hem wel zo ongeveer, bij de buik kon ik niet echt precies de goede oefeningen vinden, maar dit komt ongeveer op hetzelfde neer.
Ik mis deadlift, en zou pulldown vervangen voor chinnen. Ik zie trouwens helemaal geen oefening voor onderrug?

En ook bevoorbeeld 2 oefeningen voor biceps. En 1 oefening voor de quads, hamstrings en kuiten. En ja zelfs kuiten zijn groter als de biceps:)

En ook bijna hele tijd zelfde repranges, je kan wel wat meer afwisselen.
 
Ik mis deadlift, en zou pulldown vervangen voor chinnen. Ik zie trouwens helemaal geen oefening voor onderrug?

En ook bevoorbeeld 2 oefeningen voor biceps. En 1 oefening voor de quads, hamstrings en kuiten. En ja zelfs kuiten zijn groter als de biceps:)

En ook bijna hele tijd zelfde repranges, je kan wel wat meer afwisselen.

Over 8 weken wissel ik weer af, met een ander schema. Onderrug staat er idd niet bij, biceps vond ik gister ook behoorlijk dezelfde concentratie ja.
 
Zo deed ik t eerst ook altijd ja, hammer curl, normale curl en soms ook reverse. Ik zie wel hoe het bevalt en ik overleg wel.
 
HELP. ?

Ik wil nu gaan beginnen met fitnessen, ik wil een snel en mooi resultaat. Ben van plan om 3 keer in de week tegaan. Hebben jullie tips wat ik kan gaan doen ? Wil Conditie + Spiermassa (De spieren voledig, been, armen, rug, borst, buik.)
 
voor mensen die nog geen creatine gebruiken met trainen, is het zeker een aanrader om een keer een half kilootje te halen. Bij mij werkt het erg goed :D
 
T is geen wondermiddel ofzo, maar bij mij werkt het ook goed:)
Minder verzuring, lichte krachttoename en gewichtstoename bij mij.
 
ik bedoel om een half kilootje te halen/bestellen ;) maarja net wat baasje zegd heb ik ook , je pakt gewoon wat meer en kan het ook langer volhouden. Ik zit gelukkig bij de 70% waarbij het wel werkt :p
 
Mss is het dan een oplossing voor jullie om zo'n mengsel te halen, beetje creatine, beetje dextrose, allerlei spul door elkaar, geeft je een goede opkikker

(ben de naam kwijt)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top