F1 vs champ car

FRANQ

SENIOR USER
hoi

ik heb gister een champ car wedstrijd gezien

rijden ze op een baan die gevaarlijkeris dan monza

en dan rijden ze ook nogeens bijna 2x zo hard als een f1
en ongesponsord

echt ik vind f1 nix meer

03_bourdais_spring_training.jpg


040820champ_car_returns.jpg


hier is bijna alles nog ongelimiteerd en dat is echt kicke + supermooie beelden van ophanginen tijdens rijden , views uit helmen, echt te mooi


daar sta je dan met je f1 auto

1024x768-Ferrari-F1-Rubens-Barrichello.jpg

heb je toch iets fout gedaan
 
Advertisement - register to remove this

ff wat research gedaan...


F1 cars are faster than Champ Cars and Indy Cars...More power, more downforce, lighter and they have traction control.

The only time F1 cars would be in danger is on Super Speedways (tracks that are taken completely flat out the whole way) as the engines aren't designed to stay at high revs for along time and they would probably explode within a few laps, the aero produces alot of drag - even when it's stripped down for tracks like Monza

And god knows when those power figures were taken, F1 cars had about 840 HP in 2000, now it's well over 900.
 
Champcars ongelimiteerd? Iedereen rijdt met kant-en-klare chassis, en schakelen nog met een pook. Echt, de F1 biedt VEEL meer technische speelmogelijkheden.
 
Champ Car 2x zo snel als F1? Ben je ziek in je hoofd ofzo :? Ongesponsord valt ook wel mee aan je plaatjes te zien en die Ferrari op je laatste plaatje rijdt ook gewoon. Het is vast leuk om naar te kijken... Maar ik heb nog steeds veel plezier in F1.

Oja, Verstappen gaat geen Champ Car rijden, heeft wel getest maar ze hebben een andere coureur ingelijfd.
 
F1 is zoveel beter dan de Champ Car series. Ik heb de wedstrijd ook gezien. Was op Eurosport, tis wel aardig om te zien. Maar ik zapte weer lekker verder op een gegeven moment. Die race op tv was 1 van de weinige op een normaal circuit. De rest van het jaar rijden zo op ovals. Niks aan dus....

Bij de F1 komt zoveel bij kijken qua techniek en organisatie. Bij de Champ Car is dat nog niet eens de helft van wat er allemaal bij de F1 gebeurd. De monteurs van de Champ Cars mogen van mij ook wel een cursus "hoe maak ik een snelle pitstop" nemen, wat een trage zooi zeg.

Verstappen aaste idd op een stoeltje in die serie, maar dat is allemaal niet door gegaan. Hij kan misschien over 2 races nog ergens gaan zitten, zo niet.....dan kan ie beter met pensioen gaan.
 
F1 gaat veel sneller dan de champcars, voornamelijk door de downforce. De champcar is redelijk begrenst in de hoeveelheid vleugels die mogenn......
Ze rijden trouwens met 2,* liter v8 motoren met een turbo geloof ik?
 
k had ook maar neergetikt wat me neef gister zei:p

geen onderzoek gedaan dus
maar ik blijf ze uber vet vinden

f1 is niet meer leuk door die 'ene in de rode wage'


maar sponsering betreft

bijv die winnaar

rijd in een wagen met mcdonalds logo's

dat zijn ook de enige logos en dat team is dus ook van mcdonalds

die auto zijn allemaal gewoon kaal vergeleken bij f1
 
rs-ruud said:
ondertussen 2.4 v8 ;)
Nee hor, nog gewoon de 3 liter V10, hij moet alleen wel 2 weekends meegaan. Die andere motor kwam volgend jaar pas dacht ik, hij is er nu iig nog niet (kijk maar op de sites van de teams...)
 
Volgend jaar komt een 2.5 V8, duurd een maand of 2 en dan gaan die dingen ook tegen de 1000 pk.
Formule1 is op het moment wel weer leuk. Maar op zich is Champ cars toch leuker. Daar gebeurt veel meer.
Die Verstappen verneukt het ook weer voor zichzelf met z'n arrogante kop. Roepen dat het team dik tevreden is, eerste keer in de auto en meteen derde tijd. Dan neemt team andere eerste rijder, zijken over garanties= resultaat die vent die zogenaamt tegenvalt bij de test zit in nu in zijn stoel. Typisch Verstappen.

Maar Formule 1 word het graf in geholpen door die technische regels, straks ook standaard elektronica, standaard bodywork. Lang leve de GPW.
 
Mechanic said:
Nee hor, nog gewoon de 3 liter V10, hij moet alleen wel 2 weekends meegaan. Die andere motor kwam volgend jaar pas dacht ik, hij is er nu iig nog niet (kijk maar op de sites van de teams...)
2 liter ;)
 
mad max said:
....
Maar Formule 1 word het graf in geholpen door die technische regels, straks ook standaard elektronica, standaard bodywork. Lang leve de GPW.

Dat denk ik ook ja. Ik vind die banden regel die nu is gewoon lomp. Geen spannende pitstop ofzo. FF tanken en weer gaan.

Het kutte is, dat Ferrari tot 2012 een akkoord heeft gelegd met de FIA om in de F1 te blijven. Zij zijn dus uit het GPW gestapt. Dit zou dus kunnen gaan resulteren in dat op de lange termijn de andere merken (renault, bmw etc) hetzelfde gaan doen. Want het GPW kan pas in 2008 van start gaan, men kan zich nog gaan bedenken.
 
LOOS Topic. iedereen lult maar wat onderhand:L

F1 = 3 liter V10, wordt volgend jaar 2.4 liter V8
Champcars = 2.65 liter V8 turbo

Champcars zijn alleen maar sneller op topsnelheid dan F1. voor de rest, bochtensnelheid, trekkracht en vermogen is hoger bij de F1 dan in welke tak van autosport dan ook. dus een champcar zal het nooit kunnen winnen op een circuit van een F1 auto.

dit zijn gewoon de feiten dus daar hoeft niet meer over gediscussierd, sorry hoor, maar iedereen lult dus maar gewoon wat.

verder is het voor ieder zich om te bepalen wat ie vetter vind. vind het een beetje onozel om te zeggen dat F1 niks is en Champcars wel vet. Ik vind de F1 vetter omdat hier meer Hightech bij komt kijken en ieder team vind weer iets uit waardoor ze harder gaan. Bij Champcars zijn de auto veel meer aan elkaar gewaagd en mogen ze lang niet zoveel dingen aan de auto veranderen, wat opzich ook leuk is, meer competitie.

greetz Dennis
 
Back
Top