Evo Vario Bus

Rolf

Well-Known Member
Alloa mensen,

Na dat ik net maar even een MHR overrange snaar had gemonteerd, begon de NRG opeens te tikken nadat ik m starte. Gelijk uit, maar bij de snaar was niets te zien. Ik dacht eerst aan een los schroefje ofzo in m'n carter. Maar dat was het niet, dus ik vario lostrekken, en toen kwam ik tot de ontdekking dat mijn Evo variobus speling heeft op m'n Doppler as. Dit was me nog niet eerder opgevallen, maar beter nu dan nooit:)

Anyways, lijkt me niet dat dit hoort. Zijn evo assen dan ook dikker? Polini levert namelijk wel een extra gradenplaatje met spiebanen mee, maar geen andere bus, dacht ik. Orginele bus pakken heeft weinig zin, die zijn veel korter.

Weet iemand of er speciale bussen zijn voor de overrange set, icm een NIET polini evo as?

Of dat er andere bussen zijn met een lengte van 52mm.

Rolf
 
Advertisement - register to remove this

Normaal gesproken levert polini twee bussen en twee variateurdeksels bij een Evo vario....

Jij hebt duidelijk de bus voor een Polini krukas (die is idd dikker) genomen, en dat is niet goed...

Je kan ook een std Runner variobus pakken, die is 49,2mm en dan met ringen achter de bus werken.
 
Toevallig zat ik hiermee afgelopen week ook te kloten..

Ik had een evo as zonder spiebanen. Hierop wilde ik een MHR2000 vario monteren, dus moest ik hem uit laten draaien. Maar ik kon van Johan een evo variobus lenen. Nu kwam ik tot de conclusie dat de variobus van een evo dikker is dan die van een MHR2000..

Dus zowel de binnenkant als de buitenkant verschillen ten opzichte van een mhr2000 bus..
 
Dat weet ik idd toevallig ook, omdat ik nu tijdelijk met een MHR2000 vario rijdt, en we hadden ze dus maar even vergeleken.

Joël, bedankt, ik zal even kijken of ik nog aan de andere bus kan komen.
 
Dit gekut met vario's en bussen hek ik ook met mijn hebo as, hier passen ook alleen Polini Speedcontol, Evo vario en Hebo vario op.

Is een Hebo as btw dezelfde als Polini zonder spiebanen?
 
Er zijn 2 verschillende evo krukassen
de 10 pen en de 12 pen
op de 10 pen zouden gewoon alle vario's oppassen.... geen probleem dus

bij de 12 pen, is de as waar de vario op komt veel dikker en zonder spiebanen. daar kan dus alleen een evo vario op

bij de evo vario krijg je: de gewone grade plaat en vario bus.(voor gewoon elke krukas dus en de evo 10 pen krukas)
en je krijgt er een speciale variobus +gradenplaat bij voor de 12 krukas....

Op een evo 12 pen krukas zal wel een andere vario opkunnen, maar niet zonder aan passingen aan de gardenplaat en variobus.

Stel dat je nu op een normale krukas, met een de gradenplaat en vario bus van de 12 pen evo krukas bent gaan rijden, zal je superveel speling gaan krijgen en gaat alles dus rammelen als een gek
 
Met andere vario's geen problemen hoor, zit gewoon prima. En evo vario heeft dus idd een speciale bus voor normale assen, dus dat is allemaal in orde.
 
Vaag... bij mij heeft een standaard Runner variobus dezelfde diameter als een MHR2000 en als een Evo variobus.
Alleen zit er verschil in de lengte van de bussen, maar ze zijn allemaal uitwisselbaar.
 
Bij mij pastte toch echt die evo variobus niet in me MHR2000. Kheb nog nagemeten.. de evo vario bus was 0,1mm dikker.
 
Back
Top