evo 5 of evo 6 vario ?

ik kan vanwege omstandigheden voorlopig ff niet meer computeren, daarom zal ik niet meer vaak dit topic checken...

maar ik denk dat die belgische jongen misschien bedoelde dat ik beter de evo 5 kan nemen ipv evo 6 vanwege die keerring... keerring zorgt namelijk voor extra weerstand, en hij ziet er vrij nutteloos uit als ik het zo zie.
 
die keerring lijkt me alleen onhandig & onnodig... als er verder geen verschillen zijn kies ik denk ik voor de 5 serie.

of kan iemand me miss nog van gedachten veranderen ? :)
 
Ik heb dit topic weer even opengegooid, omdat ik hier nog verdere vragen over heb:

Ik bezit nu ook een evo 6 vario, ik wil gewoon eens een keer een evo overrange proberen:)
Maar die keering dat zit me niet helemaal lekker. Ik vind dat de variobuis niet goed geleid. Ik denk dat dit ook niet lekker gaat werken omdat je meer weerstand hebt, zoals Jasper al zei. Zijn er mensen met ervaring met deze vario? Smeer je die keering in met een beetje vet ofzo?
De vario deksel is er eentje voor spiebanen, dus ik neem aan dat hij zonder problemen over een malossi team 99 as gaat?

bvd
 
Ik heb zelf tegenwoordig ook zo'n ding. De ene zegt met vet en de ander zonder. Ik kan het vet opzich wel begrijpen. In de koperkleurige bus waar je variobus doorgaat zit een groef, daarin stop je wat vet waardoor de bus soepeler/makkelijker kan draaien. De keerring zorgt er in dat geval voor dat het vet niet op je snaar en op het loopvlak van je vario komt.
Erwin zegt:
Er zit een keering in de variateur, maar geen lager.
Achter de keering hoeft ook geen vet te worden aangebracht. Dat zat er iig ook niet bijgeleverd en er stond niets van in de handleiding.
Nodig zal het dus zeker niet zijn, maar ik denk dat het ook geen kwaad kan (of je moet er 3kg vet tussen proppen).
 
Ik snap alleen het nut er niet echt van . Een vario zonder die keerring doet et ook gewoon goed ( kijkende naar de MHR vario e.d.) . Het lijkt me alleen maar meer wrijving , ookal is dit misschien te verwaarlozen , alle kleine beetjes helpen.
 
Mol:
Je variobus moet toch ook gelijden door die keering?
Daar draait hij juist stroef, dus daar moet toch vet?
Of we begrijpen elkaar verkeerd ofzo:p
 
Dit zijn de verhalen die ik gehoord heb. Ik snap wel wat jij bedoelt, maar vet op die keerring smeren lijkt me zowieso geen goed plan omdat het dan ook op het loopvlak van je vario en dus op je snaar komt wat slippen tot gevolg zal hebben.
 
Mol said:
Dit zijn de verhalen die ik gehoord heb. Ik snap wel wat jij bedoelt, maar vet op die keerring smeren lijkt me zowieso geen goed plan omdat het dan ook op het loopvlak van je vario en dus op je snaar komt wat slippen tot gevolg zal hebben.

Ja zo dacht ik er ook over. Ik blijf het raar vinden.
Maar jouw scooter loopt niet raar erdoor of eventuele dipjes?
Ik blijf van mening dat dat stug op en neer gaan niet positief werkt...
 
Ik heb een tijdje terug zo'n Evo6 vario getest op de scooter van Ingo, en die had het probleem dat de motor opeens "dood" sloeg midden in een run. Alsof ie een warmloper kreeg.
Bleek er zo'n messing lagerring gedeeltelijk uitgeschoven te zijn. Lekker :|
Affijn, zal wel een fabrieksfoutje zijn, maar toch even het vermelden waard denk ik (mogelijk zijn er meer met dit probleem).
 
vele mensen hebben last vand ie keering!
het enigste verschil is de keering

het is goed voor op straat gebruik moet je ze niet zovaak schoonmaken.
maar bv met race sprint dan maak je ze toch heel vaak schoon?!

keering zal altijd zorgen dat je een minder snelle werkende vario hebt!

dat is mijn idee ernaar

btw ik was die (belg)

ik heb ze allebij liggen zal het verschil eens teste als ik tijd hebt!
 
ThundeRRacing said:
vele mensen hebben last vand ie keering!
het enigste verschil is de keering

het is goed voor op straat gebruik moet je ze niet zovaak schoonmaken.
maar bv met race sprint dan maak je ze toch heel vaak schoon?!

keering zal altijd zorgen dat je een minder snelle werkende vario hebt!

dat is mijn idee ernaar

btw ik was die (belg)

ik heb ze allebij liggen zal het verschil eens teste als ik tijd hebt!

Ja dat zou wel mooi zijn.
Ik moet alleen nog de poelies halen. Dadelijk wilt het niet goed lopen en dan bedenk ik me dat ik dan beter gelijk een malossi overrange had kunnen halen...
 
Back
Top