Emmen 12e wedstrijd

Valentino... said:
Hahahahah lobroek #1.
Euhm drie keer????
Dat hadden we al gepresteerd,Amsterdam,Venlo,Valkenswaard.
Das al drie keer geen finish,kunnen er nog wel drie bij dus,hahahahahaha.
Kees Kentrop op een derde plek,zou wel leuk zijn voor hem.;)

-:-

Ps: Emmen zal wel goed komen denk ik..........

ik bedoel uitvallen met motorische pech btw onze kees is al een keer zesde geworden op emmen. en vergeet caine niet die heeft de laaste races ook zeer goed gereden 2x vierde alleen valkenswaard vergeten ontluchtings nippel vast te draaien en voor de start dus al uitgevallen.
het zou wel leuk zijn als roké dit jaar nog een 1 2 3tje kan realiseren was in a´dam bijna gelukt 1 3 4tje.
 
Last edited:
Valentino... said:
Nieuwe pijp,andere was gesloopt.
Nieuwe cilinder.
VARIOKOELING.
Eens kijken hoelang het duurt voordat het nu weer gesloopt is.;)

-:-

ff een techisch vraagje heb jij je uitlaatpoort timing erg hoog staan of haal je die toeren alleen uit je pijp.???????
waarom kies je niet voor een max. vermogen bij ca. 13800 rpm??
 
g-one said:
ff een techisch vraagje heb jij je uitlaatpoort timing erg hoog staan of haal je die toeren alleen uit je pijp.???????
waarom kies je niet voor een max. vermogen bij ca. 13800 rpm??

Mijn cilinder timing is beschaafd,alles komt verder uit de pijp.
Als ik de timing te hoog zou zetten is al het koppel weg.
Sja 13800,ik heb daar heel andere gedachtes over,en hou van toeren.
Als ik zeg maar 9nm kan trekken bij 14500-14800 of 9nm bij 13800 kies ik toch echt voor het eerste.
Meer power en je kan korter,dus meer koppel aan je wiel.
Tot nu toe gaat dat nog steeds op.
Heb me alleen nooit geconcentreerd op topscootz dus 50cc.
Doe wel veel met expi's en natuurlijk de puch maxi waar Fredriks en BEk kampioen mee geworden zijn.

Voor mij is dit dus echt een leer en wen jaartje.
Volgend jaar ga ik er helemaal voor,en zal het ook nog wel stukkie sneller zijn dan nu,heb nml een hele winter voor me om te emmeren en de blokkenbank is bijna klaar wat het werk weer makkelijker maakt.

-:-
 
Valentino... said:
Mijn cilinder timing is beschaafd,alles komt verder uit de pijp.
Als ik de timing te hoog zou zetten is al het koppel weg.
Sja 13800,ik heb daar heel andere gedachtes over,en hou van toeren.
Als ik zeg maar 9nm kan trekken bij 14500-14800 of 9nm bij 13800 kies ik toch echt voor het eerste.
Meer power en je kan korter,dus meer koppel aan je wiel.
Tot nu toe gaat dat nog steeds op.
Heb me alleen nooit geconcentreerd op topscootz dus 50cc.
Doe wel veel met expi's en natuurlijk de puch maxi waar Fredriks en BEk kampioen mee geworden zijn.

Voor mij is dit dus echt een leer en wen jaartje.
Volgend jaar ga ik er helemaal voor,en zal het ook nog wel stukkie sneller zijn dan nu,heb nml een hele winter voor me om te emmeren en de blokkenbank is bijna klaar wat het werk weer makkelijker maakt.

-:-

ik heb in 2002 een extreem hoog toerige machine gehad van malossi op ons verzoek omdat dirk dat ook deed max bij 14800 opzich kon je daar heel hard mee gaan. probleem vond ik dat je onder de 11000 toren bijna geen vermogen had zeg 7,5 pk bij 11000 op onze bank nu 10 +.
gevolg het was een stuk moeilijker om de vario goed te laten oppakken van onderuit.
tevens werd hij thermisch een stuk gevoeliger met als gevolg dat hij doordat hij onderin minder sterk hij op het moment van inzakken in toeren geen vermogen meer had om nog op een acceptabele snelheid door te rijden.
nu mag hij rustig 500 rpm inzakken en is dan praktisch met zo snel.
btw dirk is in zijn laaste seizoen ook terug gegaan in toeren omwille het inzakken.
feit is ook hoe meer rpm hoe meer warmte en warmte is vermogen.
maar ja ieder z´n eigen ideeen dat maakt het ook zo leuk, aan het eind van het liedje lopen ze allemaal weer even hard!
 
g-one said:
ik heb in 2002 een extreem hoog toerige machine gehad van malossi op ons verzoek omdat dirk dat ook deed max bij 14800 opzich kon je daar heel hard mee gaan. probleem vond ik dat je onder de 11000 toren bijna geen vermogen had zeg 7,5 pk bij 11000 op onze bank nu 10 +.
gevolg het was een stuk moeilijker om de vario goed te laten oppakken van onderuit.
tevens werd hij thermisch een stuk gevoeliger met als gevolg dat hij doordat hij onderin minder sterk hij op het moment van inzakken in toeren geen vermogen meer had om nog op een acceptabele snelheid door te rijden.
nu mag hij rustig 500 rpm inzakken en is dan praktisch met zo snel.
btw dirk is in zijn laaste seizoen ook terug gegaan in toeren omwille het inzakken.
feit is ook hoe meer rpm hoe meer warmte en warmte is vermogen.
maar ja ieder z´n eigen ideeen dat maakt het ook zo leuk, aan het eind van het liedje lopen ze allemaal weer even hard!

Ik kan je niet anders dan gelijk geven,wat betreft de power en inzakken.
Toch heb ik zon 500 rpm om in te spelen.
Das niet superveel maar het moet ermee kunnen.
Thermisch idd problemen,zeker op vw afgelopen race.
Zelfs met extra rad. toch nog 55 graden,terwijl beste power op 48 graden ligt.
Als kees fiets onder de 14400 rpm komt loopt ie niet meer lekker.
Dat was in vw ook zo,terwijl ie in begin wedstrijd wel goed liep.
Kijk wel even ,misschien dat ik van de winter ook nog wel een blokkie maak voor 14000 rpm.
Eerst maar eens afwachten voor wie ik sleutel volgend jaar. :)

-:-
 
Hier een voorbeeldje van een vaste meting van kees zijn gebakje.

keesbikemeting.jpg
 
Valentino... said:
Ik kan je niet anders dan gelijk geven,wat betreft de power en inzakken.
Toch heb ik zon 500 rpm om in te spelen.
Das niet superveel maar het moet ermee kunnen.
Thermisch idd problemen,zeker op vw afgelopen race.
Zelfs met extra rad. toch nog 55 graden,terwijl beste power op 48 graden ligt.
Als kees fiets onder de 14400 rpm komt loopt ie niet meer lekker.
Dat was in vw ook zo,terwijl ie in begin wedstrijd wel goed liep.
Kijk wel even ,misschien dat ik van de winter ook nog wel een blokkie maak voor 14000 rpm.
Eerst maar eens afwachten voor wie ik sleutel volgend jaar. :)

-:-
voor mij als je niet teveel kost.!!!!!! natuurlijk
 
Toch nog vrij kunnen krijgen voor Emmen :) Lyd ik kan vrijdag alleen niet, dus weeeeer niet een rondje op je scooter :(

iig tot in Emmen iedereen :)

xxx
 
Back
Top