een HOND voor mijn moeder, HELP!

Trap lopen is idd ERG slecht voor honden.

Onze oude hond hebben we daardoor moeten laten inslapen , had na 3 jaar geen poten meer over , teveel pijn , zakte elke keer door ze poten heen , konden het niet meer aanzien dus in laten slapen :)
 
ah ok, thx iedereen voor de tips, voor erwin thx voor de link, had net alles ingevuld, passen er 0 rassen bij mn uitslag :s ik kijk nog wel even verder

maar het beest hoeft alleen trappen te lopen als ie naar buiten gaat en naar binnen gaat, maakt toch niet zoveel uit, of is dat echt onzin?
 
Kweet niet hoe die hondjes heten maar die iig van die dingen met soms zo'n strikje op hun voorhoofd. (stok der op en je hebt een dwijl)
 
Mikkee.. said:
ah ok, thx iedereen voor de tips, voor erwin thx voor de link, had net alles ingevuld, passen er 0 rassen bij mn uitslag :s ik kijk nog wel even verder

maar het beest hoeft alleen trappen te lopen als ie naar buiten gaat en naar binnen gaat, maakt toch niet zoveel uit, of is dat echt onzin?

Als ie 3-4x per dag naar buiten moet om m uit te laten wel eigenlijk.

Border Collie kan ik je ook afraden, die hebben gewoon teveel beweging nodig, het zijn wel erg lieve en bijzonder slimme beesten, maar ook vrij waaks (al keffen ze niet bepaald).
 
Ik heb zelf een manchesterterrier

soort kleine dobberman, 45/50 cm hoog tot aan zn rug.

-erg lief
-mannetjes wel dominant(terrier)
-slaapt verder de hele dag
-echt schoothondje
-wel fanatiek als die gaat spelen, meestal na t eten..
-trappen lopen kan die prima..

puppie versie:
manchester-terrier-0007.jpg


volwassen:
manchester-terrier.jpg
 
Border collie's kun je in alles omtoveren, veel intelligenter als dit ras worden ze niet.

Trappen lopen is zoiezo slecht voor honden, vooral in de groei aangezien botten dan anders gaan groeien.
Een leuke niet al te grote labrador is ook wel een idee wellicht.
 
trap lopen..
draag de hond het eerste jaar.. na boven liefst langer als hij uitgegroeit is..
Maar ja laat hem daarna maar eens wennen om zelf te lopen.
als het beeste klein blijfd kan je hem makkelijk tillen de trap op en af..

je geeft al aan dat jullie weinig ervaring hebben met honden.
neem dan een hond die weinig tot niet verhaard.
mijn moeder stofzuigd iedere dag soms 2 a 3 keer.
gewoon om haren en rommel die ze mee nemen onder hun poten(en ja wij ook onder onze schoenen).
 
een beagle? blaft niet zoveel, niet te groot en licht gebouwd. Dus trappen lopen zal niet zo moeilijk zijn.
Of een poedel :) die zijn best vet :p zonder strikje en belachelijk getrimt kapsel zijn ze wel te doen.. en ook erg slim en aanhankelijk enzo.

en de meeste terriers keffen heel veel.
 
even een paar misverstanden ophelderen:

een jack russel is niet ongehoorzaam, ze luisteren juist heeeeel erg goed. Het zijn honden die willen werken. Daar werden ze vroeger ook voor gebruikt. Als jij de hond goed opvoed doet deze ALLES voor je.

een jack russel blaft niet heel de dag. Dat is weer een kwestie van opvoeden. een goede fokker leert zijn pups om niet (onnodig) te blaffen.

een jack russel is niet hyperactief en is ook niet vervelend druk. Ze hebben wel een berg energie, maar als je zorgt dat hij deze energie kwijt kan is er niks aan de hand

een jack russel kan gewoon alleen thuis blijven.

Het is ook een fabeltje dat rashonden meer last hebben van ziektes dan kruisingen. De meeste hedendaagse rassen komen voort uit kruissingen. Bij rashonden worden ziektes gewoon vaker opgemerkt omdat de baasjes vaker met ze naar de dierenarts gaan.

Ik heb zelf 2 jack russels, en het zijn echt de perfecte honden. We fokken zelf met de honden en we hebben heel veel kennissen/vrienden in de fokkers wereld. Ik weet dus echt wel waar ik over praat.
 
Misschien nu een hele rare opmerking :D, maar een kater/poes zal dat niet beter aan je wensen voldoen :rolleyes:

Ja ik weet dat je er niet om vraagt, maar een kat is net zo fun :)
 
Laurens. said:
Tis wel enigsinds bullshit wat je zegt maykel, jack-russels zijn door het gefok wel een beetje labiel geworden..
heb nog nooit een jack-russel gezien die een dag zn smoel kon houden :p
maar qua opvoeding klopt het idd wel een beetje, helaas zijn veel mensen slecht in opvoeden ;)

kom maar eens bij ons kijken, ze blaffen allebei slechts op commando.

En idd, door het slechte fokken zijn er labiele honden tussen gekomen, maar wat wil je als je een pup koopt voor een paar tientjes? een dekking van onze reu kost 500 euro, en de prijs van een pup varieert tussen de 800 en de 1500 euro.
 
Bobi said:
even een paar misverstanden ophelderen:

een jack russel is niet ongehoorzaam, ze luisteren juist heeeeel erg goed. Het zijn honden die willen werken. Daar werden ze vroeger ook voor gebruikt. Als jij de hond goed opvoed doet deze ALLES voor je.

een jack russel blaft niet heel de dag. Dat is weer een kwestie van opvoeden. een goede fokker leert zijn pups om niet (onnodig) te blaffen.

een jack russel is niet hyperactief en is ook niet vervelend druk. Ze hebben wel een berg energie, maar als je zorgt dat hij deze energie kwijt kan is er niks aan de hand

een jack russel kan gewoon alleen thuis blijven.

Het is ook een fabeltje dat rashonden meer last hebben van ziektes dan kruisingen. De meeste hedendaagse rassen komen voort uit kruissingen. Bij rashonden worden ziektes gewoon vaker opgemerkt omdat de baasjes vaker met ze naar de dierenarts gaan.

Ik heb zelf 2 jack russels, en het zijn echt de perfecte honden. We fokken zelf met de honden en we hebben heel veel kennissen/vrienden in de fokkers wereld. Ik weet dus echt wel waar ik over praat.

Amen

Jack Russles zijn gewoon tof 8)
 
Bobi said:
kom maar eens bij ons kijken, ze blaffen allebei slechts op commando.

En idd, door het slechte fokken zijn er labiele honden tussen gekomen, maar wat wil je als je een pup koopt voor een paar tientjes? een dekking van onze reu kost 500 euro, en de prijs van een pup varieert tussen de 800 en de 1500 euro.


wist niet dat al die jack-rulles liefhebbers er zo op gebrand waren :p
 
Back
Top