een HOND voor mijn moeder, HELP!

Mikkee..

GC Sjlet
Ik heb niet echt verstand van honden enzo, maar wil dus een hond voor mn moedertje kopen. MAAR:

De hond zou in een huis komen wat een bovenhuis is, dus voordeur open, dan een trap. Er zijn 2 trappen, en geen tuin.

Mijn vraag dus aan jullie is: Welke honden zouden hiervoor in aanmerking komen?

Nog meer "eisen":

-moet niet te groot worden
-het beest moet een goed karakter hebben (lief, niet veel blaffen)
-geen vervelend keffertje dus


hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee, want heb totaal geen verstand van honden, en hoop dat jullie me wat tips kunnen geven en wat foto's erbij kunnen zetten!!

thanks!!
 
Advertisement - register to remove this

gewoon is bij het asiel kijken, zijnn ze meestal zindelijke en dan een vuilnis bakje kopen..
( nee en dat niet zo vragen daar )

maar geen dure ras hond kan wel, maar als je er niks mee heb,
is een kruising van alles en nog wat ook heel leuk :)

tip neem geen jack russel of iets van hier op lijkt deze lijken lief en klein maar SUPER druk.

voor de rest geen labrador die worden te groot maar dat zie je zelf wel in

//edit

en een teefje die zijn over het algemeen rustigerer als reu'tjes
 
Idd het beste neem je een Bastaard. Zijn ook minder vatbaar voor ziekte's.

En dan ist gewoon een beetje kijken wat er is in het asiel idd. Let vooral op hoe de hond op je moeder reageert. Je moeder moet de eerste dagen ook echt veel doen met de hond. Hij moet weten wie de baas is en wie hij vertrouwen kan. En je moeder moet ook een goede 'vibe' van de hond krijgen dat is belangrijk. Anders heeft ze er geen plezier van.

Veel suc6 met je keuze :)
 
dus het beste bij een asiel kijken? goeie tip mssh over hoe de hond reageert op mn moedertje, thx!

mn moeder heeft vroeger toen ze niet in NL woonde prijzen gewonnen voor wedstrijden met honden, dus ze kan er zoiezo goed mee omgaan.
 
Idd asiel, en niet zomaar ff gaan kijken en meeslepen, eerst ff mee gaan wandelen, kijken of beestje ook wat rustig wil zijn enzo, niet blaft of snachts alles onder piept...
 
ik heb een klein blijvende labrador

deze zijn hardstikke lief (algemeen bekend)
blaffen weinig
en te lui voor woorden

buiten rennen ze wel graag

zowiezo altijd voor een teefje (vrouwtje) gaan
teefjes stinken niet (in vergelijking met mannetjes)
ze staan niet overal stil
en ze zijn niet zo dominant aanwezig
 
FRANQ said:
zowiezo altijd voor een teefje (vrouwtje) gaan
teefjes stinken niet (in vergelijking met mannetjes)
ze staan niet overal stil
en ze zijn niet zo dominant aanwezig

Onze reu stinkt niet ofzo hoor :p
Wij hebben altijd nog een reu gehad :)
 
Een Juckrussel is alleen maar wild en hyper als je dat zelf ook bent. Athans das hier wel zo, we hebben dr 2 en zijn allebij t zelfde.

-Word niet groot
-wil altijd bij je zijn, super lief
-Luisterd goed
-Keft niet, de blaf is stoer :p

En omdat je al aangeeft dat het een beetje een kleine ruimte is, moet je zoizo geen grotere hond nemen, die juist wel de ruimte nodig heeft.

En hoe de hond word, licht bijna 100% bij je zelf, aan de opvoeding :!
 
Tis wel enigsinds bullshit wat je zegt maykel, jack-russels zijn door het gefok wel een beetje labiel geworden..
heb nog nooit een jack-russel gezien die een dag zn smoel kon houden :p
maar qua opvoeding klopt het idd wel een beetje, helaas zijn veel mensen slecht in opvoeden ;)
 
Laurens. said:
Tis wel enigsinds bullshit wat je zegt maykel, jack-russels zijn door het gefok wel een beetje labiel geworden..
heb nog nooit een jack-russel gezien die een dag zn smoel kon houden :p
maar qua opvoeding klopt het idd wel een beetje, helaas zijn veel mensen slecht in opvoeden ;)

Idem hier.

Vriend van me heeft er 1 , en daar word je gewoon echt krank jorem van , hij blaft en blaft maar naar alles wat beweegt , als het mijn hond had geweest hadk em persoonlijk et water in gedonderd :X

Verder wel gewoon een liefe hond hoor , houd alleen ze bek niet ^^
 
Ze kunnen wel rustig zijn hoor, maar zal ook wel per geval verschillen. Wel zijn ze ''vrij'' actief. Zo kun je ze als ze jong zijn zo 2 uur lang achter een bal aan laten rennen en dan ben jij moe van het gooien en dan gaat dat beest nog gewoon door.
 
Tip: neem iig geen king charles cavalier spaniel...HEEL aanhankelijk en lief, maar zo druk als de tering, eigenwijs, en blaffen als de ziekte:p

verder is dat van erwin. wel een sublieme tip!
 
Back
Top