Een begrenzer op schakel, werkt dat? Rieju MRX :)

DanielBleuEyes

Well-Known Member
Mijn Rieju MRX waar ik het al eerder over gehad heb haperde, heb ik dus cilinder vervangen voor 70cc tje, 50cc was totaal naar de kloot.... (logisch dat ie haperde 8P )

Alleen eh, ik kreeg al boete met 50 cc van veeeel geld, en nu rijd dat ding als de tering.... :| daarom mijn vraag, werkt een begrenzer op een schakel brommer??
:?
 
Advertisement - register to remove this

Are you absolutely 100% positively sure? :) maar een gewone scooterbegrenzer bdoel ik dan, met zown schakelaartje... (omdat ik wel eens heb gehoord dat het niet kan..)
 
jep kan gewoon ik reed met een 12 standen begrenser op mijn Motorhispania RX!
als het een AM6 blok is dan is de CDI vergelijkbaar met die van een beta ark.
 
het is toch am6 dan heeft hij zoiets :
rxIMG.JPG
 
Wajoow, ehj bedankt, zown ding hangt er bij mij gloof ik ook aan... Cewl je hebt precies hetzelfde blok en kettingkastbeschermer etc.. Ghehe, net alsof ik naar m'n eigen brommer kijk :D

Thnx man!
 
Je kan ook zelf begrenzer maken.
Nog makkelijker met elco's.
Je zoekt de ontstekingsdraad op (kan ook @ mb misschien ook @ rieju MRX) en maakt hier een aftakking van.
Daaraan sluit je een schakellaartje, daarna elco's (electronische condensatoren) gevarieerd van 1uF tot 10 uF en dan maar proberen met verschillende waarden.
Wil je er twee tegelijk aansluiten? Dan moet dit parallel.
Daarna een draad van de elco's naar je frame.
En klaar je hebt een begrenser voor haast niks.

Is wel slecht voor je ontsteking.
Alleen gebruiken in noodgevallen en om te testen.
 
Gevonden, ehj bedankt he :)
alleen ehm, ik ben zown noob dat ik niet weet wat de signaaldraad van de rieju MRX is, en ik weet ook niet of het uitmaakt of je nou een cdi of een bobine hebt :(

Weet iemand hier iets over? alvast bedankt :)
 
Ej, ik heb em gebouwd, maar de schakelaar brand af en toe (vaak) door, is dat met een sterkere te verhelpen? er zit nu al een heeeeel grote schakelaar op...

of doe ik iets fout :p
 
Je hoort cker heel goed dat is op zijn begrenser staat of niet. Want een begrenser werkt helemaal niet goed als je zoveel pk hebt. Je hoort hem dan altijd stoterren, en dat hoort de politie ook.
 
begrenzer moet je instellen op het toerental van de dip voor de powerband. Dan probeert hij hem er niet/nauwelijks doorheen te trekken. :)
 
powerband?? wasda, ik heb een ketting...
Nee, hij stottert niet, hij rijd met begrenzer aan netjes 57 op de teller, is ongeveer 53 in het echt... :p
Rookt dan alleen wel veel, maar da's door de extra olie in de benzine zeg ik dan.. :D

Het is een geweldige begrenzer nu, en werkt nu perfect :)
 
Back
Top