Denso en NGK bougies topic

btw, er word een vergelijking gepost over denso 31= ngk b9, maar daar wil ik wel wat op aanmerken. Ik heb op dezelfde setup die bougie's gehad. denso31 bleef heel, ngk b9 smolt...

Volgens mij is de denso31 kouder als een ngkb9, en denso31 eerder een b10...

Ben btw benieuwd wie er met wat rijd op een +18pk setup...

Zelf rij met denso w34 (geen platinum...)
 
Ik rijd met 3 verschillende bougies.
Denso W34ESZU
Denso W34 iridium (weet het type niet)
Denso W34 E pt (geloof ik)

De 1ste 2 voor normaal gebruik. Iridium vind ik wel 1337 om te gebruiken :X verder zou het voor een iets betere verbranding moeten zorgen.
De laatste is voor gebruik met NX.
Over de NGK bougies en andere merken. De Denso's zijn imo perfecte dingen en ik zou niet op een bougie gaan bezuinigen als je een cilinder van 200-400 euro kan kopen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Ik heb pas van NGK een soortgelijke bougie gezien als de iridium van Denso. Of het werkt weet ik niet, de Denso's doen het prima bij mij.
 
Dezelfde bougies kunnen erg verschillend reageren op verschillende ontstekingen...

Originally posted by Freezer
btw, er word een vergelijking gepost over denso 31= ngk b9, maar daar wil ik wel wat op aanmerken. Ik heb op dezelfde setup die bougie's gehad. denso31 bleef heel, ngk b9 smolt...

Als die mensen de moeite hadden genomen te kijken in de vergelijkingstabel die ik postte, hadden ze geweten dat ze fout zaten :)
 
Originally posted by Ralf
Dezelfde bougies kunnen erg verschillend reageren op verschillende ontstekingen...



Als die mensen de moeite hadden genomen te kijken in de vergelijkingstabel die ik postte, hadden ze geweten dat ze fout zaten :)

Handig, had ik zelf ooknie gekeken, maar het bevestigd me vermoedens :)
 
Originally posted by Mol
Ik rijd met 3 verschillende bougies.
Denso W34ESZU
Denso W34 iridium (weet het type niet)
Denso W34 E pt (geloof ik)

Dacht dat de maximale irridium, IW31 was, tenminste werd mij verteld.
 
Originally posted by Gomer_pyle
Wat is daar zoveel beter aan. En welk soort bougie is dat ?

Bougie slaat bijna nooit vet, en eigenlijk ook nooit door. De reden dat we hier mee rijden is dat we met deto meter rijden.


Deze bougie kan alleen gemonteerd worden met speciale bougiedop (50 euro).
Dsc01758.jpg
 
Last edited:
Originally posted by Coen
Bougie slaat bijna nooit vet, en eigenlijk ook nooit door. De reden dat we hier mee rijden is dat we met deto meter rijden.


Deze bougie kan alleen gemonteerd worden met speciale bougiedop (50 euro).
*plaatje*

Dingen zijn idd extreem duur.
Maar ze zijn er toch ook voor een normale bougiedop?
 
Volgens mij zijn ze er niet voor normale bougiedoppen, je zou wel je bougiedop aan kunnen passen zodat deze bougie past.
 
Back
Top