cross en speed verschil in kop

zeg dat dan gewoon ...

t is t zelfde als met octaangetal en gehalte of voorkoppeling en vario

nauwkeurigheid is alles , en ipv nu te happen kan je toch gewoon inzien dat je foutje gemaakt hebt ?( wat niet boeit ofzo)
 
Pronk said:
Ik neem aan dat dit een retorische vraag is? Als je nou eerst ff nadenkt, weet je vast wel wat ik bedoel. Veel vermogen op lage toeren = veel koppel, en dat noemt men ook wel eens power onderin :|

En verder op degene die zei dat hij liever een hoog koppel had ipv hoog topvermogen @ sprint. Heb jij ooit wel eens een scooter gezien met 10 pk die meer koppel heeft als een scooter met 20? NEE, bij scooters loopt de koppellijn meestal paralel met de vermogenslijn. Dus dat een cross alleen snel optrekt en een lage topsnelheid heeft is dus onzin.

Koppellijn loopt trouwens niet paralel aan de vermogenslijn, het maakt daarbij ook niet uit of het een scooter is, of een elektromotor van een wasmachine is die vermogen produceerd, aangezien vermogen een directe wiskundige functie is van het koppel en het toerental... Is verder ook nix "meestal's" aan, aangezien deze functie gewoon altijd geldt...
 
EGT said:
Koppellijn loopt trouwens niet paralel aan de vermogenslijn, het maakt daarbij ook niet uit of het een scooter is, of een elektromotor van een wasmachine is die vermogen produceerd, aangezien vermogen een directe wiskundige functie is van het koppel en het toerental... Is verder ook nix "meestal's" aan, aangezien deze functie gewoon altijd geldt...

Ik had eerst staan 'bijna paralel' maar heb me post een aantal keren ge-edit, en heb het 'bijna' er dus tussenuit gehaald. Maar daar ging het toch even niet om, het gaat om de clue van het verhaal, scooters met weinig vermogen hebben weinig NM, scooters met hoog topvermogen hebben ook hoog NM.

Voorbeeld @ tino's bank met mijn NRG :
19,9 PK @ klaaswaal met 10,9 NM
20.1 PK @ Lelystad met 11.1 NM

En @ Tim, ik heb geen foutje gemaakt, jij bent de enige die weer bijdehand komt doen met je "power onderin met een vario, blablabla" blijkbaar ben je een van de weinige die mijn punt niet snapt, dus zoek de fout bij jezelf.
 
Back
Top