Buggy ''The Xtreme''

Boelie035

Hoi..
Ik heb dit project samen met 2 andere jongens afgerond en nu alles af is ben ik benieuwd naar reacties en meningen van mensen..

Hieronder wat informatie en fotos van het project.

- 600cc diversion blok: 65pk & 55 nm
- Frame geheel uit RVS gemaakt
- Zelf gemaakt uitlaatsysteem van RVS
- Stuur vertrager gemonteerd
- Double wishbone
- Starre achteras
- 2 zitter
- Kuipstoeltjes
- fotos zeggen meer dan woorden

Filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=xJ7DFQW2xgw

















 
Advertisement - register to remove this

ga je hem laten keuren voor openbare weg??
(ivm je knipperlichten)

er is al zo iets dergelijks op de markt, dur grote kans dat het lukt.

en dan kun je serie gaan bouwen... (keurmerk isser immers dan al)

franq


erg vet ding:p:p
en mooi uitgevoerd,echt alles ziet er kwalitatief goed uit.






alleen de ophangpunten van de veerpoten/veren vind ik ietwat slapjes ogen, ivl met andere delen helemaal.
zou daarvoor toch andere lipjes maken meer soort D vorm, zowel boven als onder.
 
@ franq

We hebben er wel al enigsinds over nagedacht maar eerst maar eens wat beter informeren, schijnt erg lastig te zijn om zoiets door de keuring te krijgen. Zou wel leuk zijn om met t ding op de openbare weg te blazen.. Bovendien komen die knipperlichten van de diversion af en was het een kleine moeite om die ook te monteren en aan te sluiten.

Serie, nee , is niet de bedoeling en is ook niet te doen.. te duur. Bovendien zal een consument eerder kiezen voor een 3000 euro kostende complete ''taiwan'' buggy dan deze waar alleen al 5000 euro aan materialen inzitten ..

Wat betreft de veerpoten en de ogen daarvoor. RVS is een taai materiaal, . Er komt geen directe stotende belasting op de ogen te staan. De meeste kracht wordt door de vering opgenomen.. Verder had het inderdaad allemaal wat dikker en groter gekund maar ik ben ervan overtuigd dat het heel blijft.

Bedankt voor je complimentjes, heb er samen met men maatjes erg veel las en constructie uren ingestopt.. En ben best blij met t uiteindelijke resultaat.. Helaas ben ik een beetje te perfectionistisch soms en wil ik nog graag dingen verbeteren.. mja..



@ zipsjezer,

Ding komt op beurzen te staan voor de show , veel bedrijven hebben gesponsord en willen daar wat voor terug zien natuurlijk ..

Verder eerst nog een presentatie geven , naar finland 4 weken en dan kijken we wel verder wat ermee gaat gebeuren.. Zowieso nog eens even goed t gas derop nadat er een andere koppeling in is gezet.
Niets tegen vrouwen maar als er 40.000 km op een koppeling zit die door een vrouw bedient is, issie niet helemaal lekker meer.. :)
 
Last edited:
ff ter illustratie wat ik met de ophanging bedoel

goed kijken zijn erg dunne rode paint lijntjes

67189Afb_514.jpg
 
@ Franq

Ik zou eerder de bevestiging verstevigen waar de draagarmen aan het chassis bevestigt zitten. Daar komen veel grotere krachten op te staan dan op je vering.
 
Leuk project, welke opleiding volg je?

En wat de slapte van bepaalde delen van het frame betreft, het ziet er allemaal flink overgedimensioneerd uit (en ja, ik ben constructeur van beroep :rolleyes: )...
 
Waarschijnlijk staat hij netjes verticaal/op negatief camber als er mensen inzitten, hangt een beetje af van de veer/demperkarakteristiek & geometrie van de vering...
 
vorige mensen hadden al een fout gemaakt door een kart te maken met 1000cc oid d8 ik.
ding was onbestuurbaar.

dit is echt wel prima zo, en op het filmpje gaat het ook echt wel hard
 
@ Franq

Ik zou eerder de bevestiging verstevigen waar de draagarmen aan het chassis bevestigt zitten. Daar komen veel grotere krachten op te staan dan op je vering.

ja dat zie ik nu ook:p

komen echt onwijs veel krachten op als je bijvoorbeeld een verkeersdrempel over stuift. terrein is nog erger.

ook wel opvallend dat alles superdegelijk (overbemeten) is geconstrueerd en dit soort belangenrijke dingen ogen wat iel.

mvg franq

enne denk dat er nogal wat mensen deze zouden kopen voor 5000 ipv die ander voor 3000, die ander heeft scooterblokkie en is niet van rvs

en in serie kun je uitbesteden etc en zal hij veel goedkoper worden.
 
Back
Top