Brommobiel tuning

Status
Not open for further replies.
benzine of diesel?

als het een diesel is kun je de druk van de brandstof pomp verhogen
maar moet je de druk van de verstuivers ook verhogen dat kun je doen door hem los te draaien en er shimmen in te leggen. hoe je de druk van de opvoerpomp verhoogt weet ik niet. mja dit geld alleen als het een diesel is.
 
als je aan dat soort dingen gaat beginne kun je beter gelijk een hayabusa twin turbo blok erin hangen stel intercoolers en een nx kitje erop mja dan ga je dood

8P
 
ragger said:
geineg je moet meschien nog de ramen blinderen

Als je ff leest en kijkt!!

-<VwK>- said:
Nu ging ik weer wat kleine dingetjes erop zetten.
Zoals:
- Andere zij knipperlichten, je ziet ook meteen de schade erom heen.
Dit is de enige plek waar ik een beetje lakschade heb.
- Ik heb er een antenne opgezet.
- Achterlichten zwart gespoten.
- Ramen geblindeerd
- Aluminium traanplaat binnenin gemaakt.

Voor:
[IR]http://i2.tinypic.com/zivml1.jpg[/IR]

Na:
[IR]http://i3.tinypic.com/zivubc.jpg[/IR]
 
VST said:
benzine of diesel?

als het een diesel is kun je de druk van de brandstof pomp verhogen
maar moet je de druk van de verstuivers ook verhogen dat kun je doen door hem los te draaien en er shimmen in te leggen. hoe je de druk van de opvoerpomp verhoogt weet ik niet. mja dit geld alleen als het een diesel is.

Ja het is een diesel maar ik heb er eigenlijk niet zoveel verstand van op motorisch gebied.
Waar zitten de verstuivers dan?
Dan kan ik het misschien beetje uitzoeken;)

mAruHk said:
een quad 500 blok?:D

Nee gewoon zelfde blok als in vele andere brommobielen...

En voor ragger...ik wilde je ook net zeggen dat me ramen al een paar maanden donker zijn...maar was net te laat.
 
verstuivers zitten in de cilinderkop er lopen stalen/alu/kopere leidingen naartoe
die draai je eruit en ga je naar een auto bedrijf en vraag je of ze hem willen testen. als hun zeggen hij opent bij bijv. 100 bar dan vraag je of ze er 110 bar van maken. hoe de druk van de opvoerpomp geregeld is weet ik zo niet.
maar als je dit gedaan hebt en je merkt het verschil kun je het altijd nog met een paar bar verhogen. niet gelijk bij 150 bar laten openen want ischien levert je opvoerpomp niet zoveel druk en komt er geen dieselolie in je cilinder.

ik hoop dat je het een beetje begrijpt zo :)
 
Vandaag eindelijk alles in kleur gespoten...
Nu is hij denk ik zelf tog wel bijna af.
Op de velgen na uiteraard, maar daar word nog steeds druk naar gezocht.

Als eerste de 19 cm verlaagde achterbumper, racegaas ga ik morgen halen...
Ik vind hem zelf wel heel mooi, vooral van veraf ziet hij er echt dik uit;)
Maar van dichtbij zie je tog nog wel wat golfjes in de plamuur, maja dat blijft zo he...
Achterbumperzonderracegaas1155669993.JPG


Dit is de luchthapper, ziet er echt heel strak uit, en nog functioneel ook, heb van tevoren 2 gaten gemaakt voor de linker en rechter gaten.
Maar waarschijnlijk ga ik daar nog mistlampen inmaken.
luchthapper1155670189.JPG


Laatste foto voorlopig weer denk ik.
Het voor aanzicht, met de luchthapper uiteraard.
Ik vind het tot nu toe al best geslaagd;)
Beetje vage foto trouwens maja...
En me kenteken hou ik voorlopig bij me voorraam, vind het zonde om meteen gaten te boren in me nieuwe bumper...
Voorkantbeetjevaag1155670249.JPG
 
hij ziet er inderdaad best netjes uit, je kan ook eens proberen bij een frezer te vragen voor velgen + promotie maken voor hem ofzo, dat je beetje korting heb.
dan zelf ff polijsten, en je hebt dikke velgen.
verder is die idd flink af, echt heel netjes
 
RoP#6 said:
je achterlamp zit scheef....

Ach beetje maar, nu niet meer;)
Ik maak ook nog wel een foto van alle voorlichten aan in het donker.
Want ik ga waaschijnlijk nog 2 mistlampen in de luchtgaten maken...
 
Waarom hang je je kenteken niet aan het racegaas wat dadelijk in de achterbumper zit. Verder ziet hij er erg dik uit, vetste brommobiel ooit, succes verder.
 
bjrunner said:
Waarom hang je je kenteken niet aan het racegaas wat dadelijk in de achterbumper zit. Verder ziet hij er erg dik uit, vetste brommobiel ooit, succes verder.

Ik hou denk ik zolang mogelijk me kenteken bij me voorraam, vind het zo zonde om in me nieuwe achterbumper te boren.
Maar hij oogt op zich nu niet zo heel mooi achter, maar met racegaas word dat al veel beter.
Heb nu trouwens ook nog besloten om de achterbumper vlak te plamuren en het slot te verwijderen zodat alles strak zit.
Op mijn alarm zit namelijk ook een functie dat de achterklep kan openen...
Dus word hij ook technisch nog wat getuned.
 
ziet er heel fetjes uit!! maar idd je 8erlamp zat wel scheef op die ene foto:p en je race gaas in je voorbumper hangt er op een plekje ook half uit ovniet?:O
Maarja.. Echt netjes dit!! wil 'm nog wel xtje in 't echt zien:D
Later
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top