Brommobiel tuning

Status
Not open for further replies.
Whaha... echt lache is dit!!:D ook zeker beste installatie denk:D
zal goed klapperen!!:D

veel succes ermee!!
 
sprintspeed said:
ej man waar kom je dan vandaan??.:D
want ik woon ook bij hoorn/wognum ;)
Als je keer tijd hebt en je woont niet zo ver, wil ik wel is langs komen.
Die neon staat ook zeer goed.

Delano

Jij bent een vriend van dylan straathof toch?
Ik woon naast hem dus als je weet waar hij woont;)
 
-<VwK>- said:
Ok, ik had al zo'n vermoeden dat zulke opmerkingen zouden komen, maar ik heb alles geisoleert met dynamat, zul je wel niet kennen, dit is de beste en duurzaamste isolatie voor je auto.
En het hangt er ook vanaf waar de bass heen gaat.
In een bestelbusje gaat de bass bijvoorbeeld door het hele busje heen.
Bij mij blijft het geluid allemaal binnen, waardoor de "ultime bassweergave vormt"...
Ik wil je evt. wel een demonstratie geven van dit allemaal om je te overtuigen dat dit echt 150 db geeft.
Dit is zoiezo al een van de beste en bekendste merken op het gebied van harde bass.

Het nederlandse record is verschillend, hangt ervan af in welke classe je terecht komt.
Het hangt ervan af hoeveel watt je hebt in welke classe je komt.
De zwaarste klasse's hebben soms wel meer dan 170 db, de lichtste klasse's misschien 150/155.
Degene die me nog niet geloven wil ik graag een demonstratie geven;)



Deze installatie blijft er waarschijnlijk gewoon inzitten, in mijn echte auto zal de bass wat minder zijn en wil ik zoiezo grotere hebben.
Het zal ook allemaal mooi op zijn plek blijven liggen, want heb er een klasse 3 alarm inzitten;)
ik wil die 150 db dan wel eens horen :p
Las op sys dat je met je vorige instal 135.9 db had.
En nu heb je 2 subs der bij gelegd dus dan moet je je vermogen ook verdubbelen. en dan zou je theoretisch 138.9 db moeten halen..
Want een verdubbeling van het geluid is 3 db meer.
En je speelt al gesloten.

En een yellow top wordt veel meer gebruikt dan een red top btw.

maar 150 db is echt hard!!!!!
College van mij haald dat net met zijn wedstrijd auto. met 4 15 inches in een wand..
En dat is echt hard!!

dus wil jou 150 db wel eens horen.. waar woon je ergens?

maar verder vind het echt een suer cowl project!!!
Netjes gedaan verder!!
 
The Fatal said:
ik wil die 150 db dan wel eens horen :p
Las op sys dat je met je vorige instal 135.9 db had.
En nu heb je 2 subs der bij gelegd dus dan moet je je vermogen ook verdubbelen. en dan zou je theoretisch 138.9 db moeten halen..
Want een verdubbeling van het geluid is 3 db meer.
En je speelt al gesloten.

En een yellow top wordt veel meer gebruikt dan een red top btw.

maar 150 db is echt hard!!!!!
College van mij haald dat net met zijn wedstrijd auto. met 4 15 inches in een wand..
En dat is echt hard!!

dus wil jou 150 db wel eens horen.. waar woon je ergens?

maar verder vind het echt een suer cowl project!!!
Netjes gedaan verder!!

- Vermogen verdubbelen verdubbeld je vermogen met 6 tot 8 db extra.
- Door de grotere bekisting wordt de bass gedrukt tegen me achterklep en plafond aan.
En je zal wel beter dat hoe kleiner de ruimte is waar de bass heen gaat hoe harder hij is?
- Alles is nu perfect afgesteld...
- had eerst 12 mm dik MDF, Nu 22 mm, zorgt ervoor dat er geen bass verloren gaat en alles helemaal dichtgemaakt, zodat er geen scheurtje of lek ofzo meer inzit.
Want 1 scheurtje kan je al een paar db's kosten.
Jou collega kan makkelijk met 4x 15" wel 150 db halen, alles kan, maar het merk Kicker is er juist voor de harde bass.

Maar je hoeft me niet te geloven, ik ga het nog meemaken, hoeveel het percies wordt.
Maar morgen ga ik samen met uhm... een andere van hier ff een filmpje maken met de muziek aan, kan je zien wat er allemaal gebeurt als ik hem voluit zet.
De bass zul je weinig horen op het filmpje, maar dat komt dan doordat het gewoon te hard is...;)

Ik verkoop zelf die yellow en red top accu's.
En inderdaad worden de gele vaker gebruikt, omdat het iets meer vermogen geeft
Maar mijn dynamo heeft hier al moeite bij met bijladen, dus bij een gele wordt dat nog moeilijker.
En als de accu leeg is kan je hem meestal meteen weggooien ook.
Het was wel eerst de bedoeling dat er een gele in zou komen, maar op het moment dat ik deze erin deed had ik even geen gele meer liggen, maar op dit moment heb ik hier voldoende aan.

Ik woon in Hoogwoud, Noord-Holland...kom maar controleren;)

Trouwens, als je nog een goeie accu zoek...de meeste zijn jaartje oud, maar dat is erg jong voor optima'tjes...;)
Rood = 50,-
Geel = 100,-
 
Last edited:
ik zou zeggen laat er een meting van maken:p
het maakt mij niet uit of het 120 db of 150 is ik vind het genoeg voor zo klein autotje:p

veel respect voor je :)
 
ErwinM. said:
ik zou zeggen laat er een meting van maken:p
het maakt mij niet uit of het 120 db of 150 is ik vind het genoeg voor zo klein autotje:p

veel respect voor je :)

Tja je kan niet zo 1 2 3 een meting laten doen door een willekeurig bedrijf.
Zo'n goeie prof. meter kost duizenden pleuro's.
Hier in de buurt is er in ieder geval (nog) geen winkel die er eentje hebt.
Maar ik ga misschien 2 oktober naar een meeting van automaxx in assen, en daar kan ik dan ook een meting laten doen.
 
Speedyrules said:
vind het wel geinig maar die vleugel en dat V6 logotje gaat er wel ernstig over ...

Ja die V6 logo ligt ondertussen al ergens in de goot te rotten.
En die spoiler, het maakt hem wel af;)
 
Ben je niet bang dat al je plamuur der af donderd met 150db :+, ben van de week ws nog in hoogwoud/opmeer.., zal eens opletten of ik dat ding zie 8)
 
Die wieltjes moet je verbreden!

Niet zo duur en dan enorm breed laten maken, zodat er bijvoorbeeld 195 banden op zo'n ding zitten :p
 
Njah idd.. zo'n kleine auto is gewoon een enorme klankkast.. maar zit daar wel goed genoeg glas in zo'n ding:p als je 'm x voluit zet springt je glas nog man:p
Veel succes verder:)
 
ik heb er vast over gelezen, maar wat voor blokje zit daar in ? valt daar niets aan te doen qua opvoeren ? ik denk richting kop flowen, grotere brandstoftoevoer (ik veronderstel dat we hier over carburatie bezig wezen ? ) of een aanvaardbaar alternatief ? (ik denk aan een rotax 124 kart / apie RS 125 motor ? )

mss al aan gedacht om je trommels te latne herboren naar 3 gaats zodat er bv aerox velgen op passen ?
 
Speedyrules said:
ik heb er vast over gelezen, maar wat voor blokje zit daar in ? valt daar niets aan te doen qua opvoeren ? ik denk richting kop flowen, grotere brandstoftoevoer (ik veronderstel dat we hier over carburatie bezig wezen ? ) of een aanvaardbaar alternatief ? (ik denk aan een rotax 124 kart / apie RS 125 motor ? )

mss al aan gedacht om je trommels te latne herboren naar 3 gaats zodat er bv aerox velgen op passen ?

Of een Quad blok ovzo.. 125.. of 250:) Zou idd wel leuk speelgoed worden dan
 
mAruHk said:
Of een Quad blok ovzo.. 125.. of 250:) Zou idd wel leuk speelgoed worden dan

Volgens mij wel al paar pagina's eerder gemeld, maar er zit een 500 cc, 2 cilinder lombardini blok in.
Ik heb alle ringen bij me koppeling eruit gehaald en nu ga ik ongeveer 55.
Het schijnt dat ik ook nog iets kan veranderen bij de brandstofpomp ofzo...
Deze heb ik ik (zie foto's)

Me blok
19311155198986.jpg


Me brandstofpomp:
12711155199003.jpg


Mijn broer heeft nog een mini supercharger liggen, en dat ga ik nog een keer proberen.
En het schijnt dat er ook zelfs voor 400,- een tuningsetje is voor mijn blok;)
Maar dat vind ik toch wat overdreven, ik wil gewoon 70 gaan ofzo...
Iemand nog andere tips...?;)
 
ik vermoed dat hetzelfde blok in de secma fun xtrem' 500 zit :

fun.jpg


dit gekke bakkie zou zo'n 120 moeten halen , is wel met ene échte versnellingsbak , mss wat research doan bij wat er nog verschilt tussen jouw motor en dat van die secma ? ik wéét dat dat nl ook een 2cil 500cc lombardini is ...

of je kan er gwoon een smart motor in rammen :D
 
Speedyrules said:
ik vermoed dat hetzelfde blok in de secma fun xtrem' 500 zit :

fun.jpg


dit gekke bakkie zou zo'n 120 moeten halen , is wel met ene échte versnellingsbak , mss wat research doan bij wat er nog verschilt tussen jouw motor en dat van die secma ? ik wéét dat dat nl ook een 2cil 500cc lombardini is ...

of je kan er gwoon een smart motor in rammen :D

Tja die had ik ook al gezien ja, maar volgens mij is dit een en dezelfde blok.
Maar hoe deze dan zo hard kan gaan weet ik niet.
Een smart blok is 600 cc, 3 cilinder, dus dat gaat niet passen denk ik.
Zoveel ruimte heb ik nu ook niet meer over...
Nee, wil gewoon dit blok houden en alleen 70 laten lopen...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top