Betere vebinding

DDV

Well-Known Member
Ey
eindelijk doet mijn internet het op mijn slaapkamer maar de verbinding is nu heel erg laag. heb een draadloze router van U.S. Robototics en zit 2 verdiepingen boven de andere comp. en we hebben een betonnen vloer. Zou dat het zijn?
Zou ik een soort verlengstuk aan de antenne op de computer op m'n slaapkamer kunnen doen en die naar de trap leggen? Of er is iets anders waarmee ik het kan verhelpen..

grtz
 
Advertisement - register to remove this

Wat voor draadloos netwerk heb je? Er zijn diverse snelheden.
Maar geen enkele kan ook maar een beetje tippen aan een kabelverbinding.

Kun je geen kabel langs de trap naar beneden leggen, of desnoods buitenlangs?
 
Je kan ook nog dingen als kanaalinstellingen gaan uitproberen.. soms staat draadloos automatisch op 1 kanaal. terwijl je ze ook op auto kan zetten.. gaan ze zelf het snelste kanaal opzoeken.

Maarja, vaste pc = bedraad.. draadloos zuigt kont.
 
Hier hebben we het probleem dat het steeds uitvalt!

Ook draadloos. Beneden valt het internet zomaar ineens uit met gevolg de andere 2 computers boven ook. Is een hele tijd goed geweest nu echt weer helemaal mis! Hoe dit komt snap ik nog steeds niet... Lijkt wel of hij zo zen periodes heeft....

In ieder geval: ik heb liever gewoon wat extra draadjes...
 
Fatsoenlijk accesspoint kopen, voor wireless zit je nou eenmaal niet voor een duppie op de eerste rij..
Voor duurzame netwerkverbindingen zijn kabels uitgevonden, altijd eerst goed afwegen of dat geen optie is.
Je ZOU een andere antenne kunnen proberen, wat erg duur is als je niet kan solderen, anders andere router of extra WPA erbij :)
 
we hadden de duurste die er was zat tegen de 300eu aan o.i.d. en bij mij valt het net zoals bij projectrox soms ook uit maar dan valt de computer die beneden staat weer niet uit.. daar heb ik zeer goeie verbining met dezelfde instellingen.

en draadjes gaat niet lukken omdat dit net een nieuw huis is en m'n ouders willen geen draden zien '(

kan zo snel niet vinden wat de snelheid is van de router
de internetverbinding die we hebben is 54mb/s
 
54? Zozo Das een flinke. Ik denk dat je wat door elkaar heen haalt...

Soms heb je versterkers, bij de Primafoon hebben we een Siemens Repeater, maar volgens mij werkt die alleen goed op een Experia box, maar omdat je het binnen 8 dgn terug kan brengen kun je het altijd proberen.
 
er zijn attene's met een draadje, die kan er gewoon aanschroeven.
Ik denk niet dat je er veel mee opschiet.

Het beste is denk ik de router verplaatsen, 1 verdieping omhoog op een centrale plaats. Dan zou je goed bereik moeten hebben. Ik woon zelf ook in een huis met betonnen vloeren ed. maar van zolder naar beneden gaat zonder problemen (KPN experiabox)

Van zolder, naar de 1e verdieping geeft altijd een sterk signaal.
 
thnx all:) Haal binnekort ff zown antenne met draad als dat niet lukt zal ik de router verplaatsen.
Zeg wel als het gelukt is.

grtz
 
hmm snap het niet maar had alweer een virus '( Dus ik de computer weer opnieuw instaleren en nu heb ik weer goeie verbinding xD Kost me dus geen geld voorlopig:)

grtz
 
er is ook iets nieuws, heeft een vriend van mijn pa.
gaat via de stopcontacten in huis en heeft even goede prestraties als een kabel+ dat je in elke kamer van je huis in kan pluggen zonder extra kabels.
naam ervan weet ik niet maar het bestaat wel, mischien het zoeken waard?
 
Dat systeem is er al paar jaar maar, het lichtnet is nou niet echt de meest stabiele omgeving om netwerkverkeer overheen te sturen :x Waarom is kabels leggen voor mensen zo moeilijk?
 
Dat systeem is er al paar jaar maar, het lichtnet is nou niet echt de meest stabiele omgeving om netwerkverkeer overheen te sturen :x Waarom is kabels leggen voor mensen zo moeilijk?
Is omdat we een nieuwbouwhuis hebben, en we hadden ook gezegd dat ze er even een pvcbuis door de muur moesten halen. Van de plaats van de ene computer naar mijn slaapkamer waar een internet kabel door kon maar dat hadden ze dus niet gedaan.
 
Is omdat we een nieuwbouwhuis hebben, en we hadden ook gezegd dat ze er even een pvcbuis door de muur moesten halen. Van de plaats van de ene computer naar mijn slaapkamer waar een internet kabel door kon maar dat hadden ze dus niet gedaan.

je kunt zelf toch ook wel een paar gaatjes in een muur boren? :rolleyes:
 
wij hebben in de meterkast een loze pvc pijp naar zolder, en langs 1 van uiterste hoeken van t huis loopt een waterleiding omhoog waar nog net een draadje langskon.

ik zit nog met een 100mbit switch :( moet die eens vervangen, is eindelijk alles gigabit hier
 
ja :D

de meeste data staat op een fileserver. via 100mbit wilt een dvd afspelen nog wel eens schokken als ik tegelijkertijd download oid.
 
Back
Top