Aprilia SR Max Biaggi

#67

Lamme vent
Ik rijd nu al zo'n twee jaar op me sr rond maar heb hem eigenlijk maar heel slecht behandeld :p

Ik heb hem zo'n beetje nog origineel gekocht en heb hem beetje bij beetje "opgeleukt". Een paar weken geleden zag hij er nog zo uit:
project_scooter.jpg


Setup was:
Airsal T6 70cc
Hebo Gara
17,5 Dell'orto
DR clutch
Polini speedcontrol
Malossi snaar
Malossi ventilvar

Ik vond het nu toch wel tijd worden om hem eens een keertje helemaal als nieuw te maken, en ook het setupje nog wat op te leuken. Nou hoef ik niet zo ontzettend hard te gaan, want wil hem ook nog wel voor de straat blijven gebruiken. Niet al te vaak maar zo maar eens af en toe. Ook de kappen ben ik van plan om eens een keer goed onder handen te nemen en ze een leuk kleurtje te geven (ideeen zijn welkom!)

De setup moet worden:
Airsal T6 70cc (na tuning, moet alleen nog even kijken waar en wat)
Yasuni C16
17,5 Dell'orto (misschien nog wel grotere maar weet nog niet zeker)
Rito asje met skf c4 lagers
DR clutch
Polini snaar
Malossi multivar
Malossi ventilvar
Malossi Red Filter

Ik ben dus begonnen met strippen. De kabelboom laat ik eraf, heb ik toch niets aan. Olietank gaat eruit, heb ik ook niets aan. En het frame was nogal roestig dus moest ff geschuurd worden en in de hammerite (hamerslag metaal) gezet worden. Na strippen lag hij er dus zo bij (met jossi @ achtergrond, toch nie eens bier ofzo gehad :p)
project_frame.jpg


Het frame is nu dus geverfd en hangt te drogen in de garage, hiervan volgen snel de foto's. Ook foto's van me parts zullen snel volgen.

Ik houd jullie op de hoogte, gegroet, Bart
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik hou nog op zich een heel rustig setupje, rito zal wel volstaan denk ik. ik heb trouwens ergens in een topic gelezen dat het op zich helemaal niet zoveel uitmaakt tussen die 2 assen, correct me if i'm wrong!
 
Originally posted by #67
Ik hou nog op zich een heel rustig setupje, rito zal wel volstaan denk ik. ik heb trouwens ergens in een topic gelezen dat het op zich helemaal niet zoveel uitmaakt tussen die 2 assen, correct me if i'm wrong!

Klopt, Rito voldoet prima bij deze setup :)

Deze SR's vind ik wel vet 8) Mina Horizontaal LC blok, en mooi uiterlijk. Dit projectje blijf ik volgen :D
 
idd flikker die polini dip control in de sloot, beter multivar en/of MHR 2000.. veder leuk projectje.. Nog iets met uiterlijk van plan?
 
Hij heeft ook een Malossi Multivar, de dwaas :)

Vind het een leuk projectje, werd ook wel eens tijd dat je eraan begon Bart! Als je nog ooit hulp nodig hebt, I'm your man.
 
Ik heb nog idd een multivar liggen ergens, ik weet alleen niet of deze nog in orde is, zal ik even moeten nakijken.
heb vandaag overigens wat foto's gemaakt van me frame na de hammerite beurt, de kleur is alleen niet zo goed te zien op de foto's, zal morgen even kijken of ik wat betere kan maken.
project_frame2.jpg



project_frame3.jpg
 
Ik heb ff wat fotootjes genomen vandaag, van de c16 en de rito as.
Sorry overigens voor de brakke pics, hebben echt een flutcamera, ff kijken of ik vanavond een andere camera kan regelen, zal dan plaatjes ff bijwerken.
C16:
project_yasuni.jpg


project_yasuni2.JPG


project_yasuni3.jpg



Rito asje:
project_rito.jpg


project_rito2.jpg


Me scooter staat er ondertussen weer zo bij:
project_scooter2.jpg


project_scooter3.jpg



Ik heb net trouwens even gekeken naar die multivar, en moet zeggen dat die er nog best goed uit ziet. Ik denk dus dat die het wel gaat doen op deze setup
 
Last edited:
Jaja pijp gekocht van kuifje :p, 2 foto's van pijp komen van jossi af, voordat hij idd nog in mijn bezit was, gebruik ze vanwege kwaliteit. Is wel iets beter dan van mijn flutcamera.
 
Leuk projectje, Sr maxjes zijn toch wel old skool scooters, maar zou zeker een grotere carburateur nemen :)

Ben zelf ook met een Sr max bezig, heeft hier ook ooit gestaan maar is verwijderd ofzo, doe ik dus ook geen moeite voor om em hier neer te zetten...

Als je em wilt zien, sjek me scooterbase ;)
 
ik heb m gezien al op scooterbase ja, zeker leuk bezig.
denk ook wel dat er een grotere carb komt, maar eerst eens met dit spul aan de praat zien te krijgen
 
Back
Top