Angel-eyes

BWsnext

FireRox Rotterdam!
Ik zag dat er hier op 't forum een how-to over angel eyes maken staat. Helaas is deze close en kan ik er dus niet meer op reageren :X, dus vandaar hier.
Voor de mensen die het niet snappen, het gaat dus om de lichtgevende ringen die om de koplampen van de nieuwere BMW's zitten, ook wel Angel-eyes of Halo's genoemd.

Zelf heb ik al wat verder op internet gezocht en wat meer informatie gevonden.
Hoop dat er mensen zijn die hun ervaringen met de zogenaamde angel-eyes hier willen delen.

http://www.mx6.com/forums/showthread.php?p=715848

http://www.r6messagenet.com/forums/showthread.php?t=70598

En in het Nederlands:

http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=124325

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/128/last

Nou ben ik er zelf mee bezig geweest, heb een red-bull blikje genomen voor de juiste omtrek, en de staafjes in de oven verhit en daarna omgebogen! Dit omdat het met een verfföhn ongelijk gaat, en het in de oven veel sneller gaat.

Nou is dit op zich prima gelukt allemaal, maar hoe krijg ik nou de ledjes tegen de uiteindes aan?! Boren wil ik niet, aangezien dit niet mooi wordt omdat het moeilijk recht gaat en je 2 zichtbaar lelijke plekken van het boren bij de uiteindes krijgt. En ik wil er ook geen zwart tape omheen omdat ik een geheel ronde verlichte ring wil, dus een zo klein mogelijke opening tussen de uiteindes.

Nou zit ik te denken om een slangetje om de uiteindes te doen, deze open te knippen en hier 2 ledjes in te steken tegen de uiteindes, als jullie het nog snappen :rolleyes:.

Iemand nog andere ideeën?!
 
Advertisement - register to remove this

http://www.fiestaclub.nl/ivpb/index.php?showtopic=1586&hl=angel+eyes

Misschien heb je hier wat aan, moet je maar ff doorlezen :)
Er worden dus neon ringen van PC ventilatoren gebruikt

EDIT:

728-762G.JPG


Er schijnen dus verschillende maten te zijn, mochten ze overeen komen met je lichtunit kan je die plaatsen en aansluiten op 12V.
 
Ow nou in ieder geval bedankt voor de link! Denk dat autobezitters er misschien wat aan hebben, maar ik niet aangezien ik veel kleinere ringen nodig heb.

Net als op de how-to op het R6forum (zie link hierboven), gebruik ik voor de omtrek een Red-Bull blikje.

Ik vraag me dus af hoe ik aan de uiteindes het beste de ledjes vast kan maken :rolleyes:
 
Je moet er een stukje in boren zodat je leds erinpassen, en vervolgens met een oorwatje dat je in een boormachine inspant en met een product,het gaatje "polieren".
Dan heb je dat effect van het mat worden door boren weggewerkt
 
Het dat zijn goede revieuws hoe je het zelf kan maken. Nou ben ik alleen niet zo goed in engels dus heb ik een vraag. Er staat dat je inkepingen moet maken in de achterkant maar wat ik dan niet snap of dat ook aan de voorkant moet? En ook bij een engelse how - to gebruikt hij een 220 ohm resistor maar dat is bij de rest niet. Waar zou die 220 ohm resistor dan goed voor zijn??
 
Last edited:
Die inkepingen maak je alleen aan de achterkant, de kant die je dus niet ziet! Dit omdat je in principe allemaal lelijke krasjes maakt, en deze zijn dan dus niet zichtbaar van de voorkant. Je maakt deze 'sneetjes' in de achterkant zodat het licht van het lampje weerkaatst wordt door de ledjes, waardoor je door de gehele ring licht blijft zien.

Dat van die resistor, oftwel weerstand, verschilt per led. Door middel van een weerstand haal je stroom weg, om het even makkelijk uit te leggen. Als je zo'n ledje namelijk zonder weerstand op je accu zou plaatsen, brand deze door, omdat hij dan veel te veel stroom krijgt.

Maar als je er niet zo veel verstand van heb, raad ik je aan gewoon een pakje met kant-en-klare leds te kopen bij een scooter-/autozaak in de buurt, aangezien je deze meteen op je accu aan kunt sluiten zonder weerstanden er tussen. Deze worden ook wel 'powerleds' genoemd, en zoals ik al zei kunnen die dus meteen op je 12Volt scooteraccu 8), zijn alleen een stukje duurder.

Over dat boren in die uiteindes trouwens, je kan ook gaatjes boren en op een andere manier deze weer helder krijgen. Je kan er namelijk een druppeltje modellijm insmeren, of de nagellakremover van je vriendin jatten :rolleyes:, werkt hetzelfde :7!

Maar ik wil liever een andere manier bedenken om de ledjes aan de uiteindes te krijgen, omdat ik de uiteindes lelijk vindt worden na het boren. Daarnaast zie je bij beide uiteindes 2 felle plekken zitten waar de ledjes zich bevinden, zoals ook bij de how-to op dit forum (onderste link).

Ik ga het in de herfstvakantie proberen met:
- slangetje tussen de uiteindes met hierin de ledjes.
- aluminium stripje aan de achterkant tussen de uiteindes met hierop de ledjes.
- iets met plakband en tai-wraps :rolleyes:.
 
anders gebruik je de seach even, volgens mij loopt er al een topic waarin echt stap voor stap duidelijk uitgelegd wordt wat en hoe je moet doen.
 
Ja, die link staat boven maar die is closed.

Weet trouwens niet of iemand het al geprobeerd heeft maar is er ook een minimum dat je die buis kan buigen??
 
Last edited:
anders gebruik je de seach even, volgens mij loopt er al een topic waarin echt stap voor stap duidelijk uitgelegd wordt wat en hoe je moet doen.

Als je mijn 1e post gelezen had, weet je waarom ik dit topic aanmaak :rolleyes:..

Maar ff on-topic:
@Bad_boy: ik snap niet wat je bedoelt met een minimum. Je koopt dus gewoon van die gordijntrekkers bij karwei ofzo, deze zaag je op maat (paar cm langer omdat ze krimpen in de oven), daarna leg je ze in de oven en houd je ze in de gaten, totdat je ziet dat ze slap worden, waarna je ze snel met handschoenen/wanten om bijvoorbeeld een Red Bull blikje kan 'draaien', doe dit wel snel want het koelt redelijk snel af. Ik vind het in de oven een stuk makkelijker gaan dan met een verfföhn, omdat in de oven het gehele staafje in één keer buigbaar is, en je met een verfföhn lelijke hoeken krijgt doordat bepaalde stukken nog hard zijn x|.
 
Ja, dat snap ik maar kan je het zo goed buigen dat je het bijv. om een batterij heen kan buigen of is daar het materiaal te hard voor ofzo??
 
Nee als je het goed opwarmt in de oven, zie je dat het zelfs in de oven al begint te buigen. Als je denkt dat het goed is haal je het eruit en kan je het met gemak ombuigen, gewoon met je handen. Bijvoorbeeld om een batterij heen ja.
 
Nee als je het goed opwarmt in de oven, zie je dat het zelfs in de oven al begint te buigen. Als je denkt dat het goed is haal je het eruit en kan je het met gemak ombuigen, gewoon met je handen. Bijvoorbeeld om een batterij heen ja.

En dan kan je naar de EHBO omdat er ineens allemaal brandwonden op je handen zitten :D:D:D:D
 
Kan. Je kan ook bij bouwmarkten zoals praxis, gamma, formido enzo proberen. De grote hebben ook gewoon deze buizen van 100 cm.
 
Nou ik ga het met mijn scooter proberen en als dat echt goed gaat ben ik wel van plan om het ook voor andere te maken tegen betaling. Lijkt me heel leuk om te doen.
 
Back
Top