*Algemeen fotografie topic*

Status
Not open for further replies.
Zo, ik ben toch wel goed jaloers als ik zie hoe scherpe foto's sommige hier kunnen maken zeg :)

Vond dit wel een geinige foto van de vakantie.
106925460.jpg
 
Vassago said:
Met kitlens 18-55. ff op de site kijken je zag t zelf ook ;p

//edit; aan ap en bernd :)
Heb zelf deze kit sinds begin juli:
-EOS350d Zilver
-18-55 USM
-Batterij grip
-2x batterij
-2 tassen, groot & klein
-UV filter 58 mm
-5 jaar garantie
-300 foto's gratis af laten drukken
-gratis foto-cd :rolleyes:
1125 euro.
Dan nog bij een andere zaak een 2gb Ultrall SD kaart gekocht.

De batterijgrip gaat eruit, heb ik met m'n kleine handen totaal niet nodig, Mja, zat bij de kit, als ik die verkoop heb ik echt een ontzettend goedkoop pakket :+.
 
Ja, ik heb gelukkig al een 1GB Microdrive van IBM, daar kan ik wel ff mee doen totdat het een keer kapot gaat :p

Op zich is 800 wel een mooie prijs dan :)
 
Hehe, voor vakantie ofzo wel erg handig natuurlijk. En aangezien ik in RAW ga schieten zijn de bestanden wel iets groter dan JPG, maar ik heb het ook maar gekregen hoor :D
 
Ralf said:
Fijn dat jullie het met 2 gig op een dag redden :D

fotografeer eens RAW met een 10d, dan ga je niet redden met 2 gig.... Met een gewone camera moet je nog wachten. maar met een 10 d fotografeer je gewoon door terwijl hij opslaat. :) Dan loopt het aantal foto's en mb's aardig op...

Ik gebruik voor vakantie ene x-drive van 20 gig. Dan komt het zeker goed :X
 
Ik denk dat ik binnen een maand ook een SLR ga kopen , iig de EOS350d. Maar ik zit in nog hard te denken over welke kit ik nou zou nemen...

Optie 1
-Canon EOS350d + 28-105mm / 4.0 - 5,8 Lens
-Sandisk Ultra II CompactFlash 1Gb

Optie 2
-Canon EOS350d + 18-55mm Kit Lens
-Sandisk Ultra II CompactFlash 2Gb

Optie 3
-Canon EOS350d Silver + 18-55mm USM Lens
-Sandisk Ultra II CompactFlash 2Gb

Denk dat Optie 1 het beste is , meer kan ik echt niet uitgeven (het is zoiezo eigenlijk al teveel :p)
 
#Bas said:
Ik denk dat ik binnen een maand ook een SLR ga kopen , iig de EOS350d. Maar ik zit in nog hard te denken over welke kit ik nou zou nemen...

Optie 1
-Canon EOS350d + 28-105mm / 4.0 - 5,8 Lens
-Sandisk Ultra II CompactFlash 1Gb

Optie 2
-Canon EOS350d + 18-55mm Kit Lens
-Sandisk Ultra II CompactFlash 2Gb

Optie 3
-Canon EOS350d Silver + 18-55mm USM Lens
-Sandisk Ultra II CompactFlash 2Gb

Denk dat Optie 1 het beste is , meer kan ik echt niet uitgeven (het is zoiezo eigenlijk al teveel :p)

Ik zou voor de 28-105 mm lens gaan. Ik fotografeer met mijn 5060 wz met 27-110 mm. Toen ik een eos 10 d had van 28-55 mm vond ik het een beetje tegenvalen. Ik had het gevoel dat ik iets miste. Bv met dieren fotograveren bij een kinderboerderij stoorde ik me aan de lens. Ik denk dat het ook persoonlijk is/wat je gewent bent.

Maar ik denk dat als je 1 lens hebt dat je beter een 28-105 mm lens kan hebben...

Verder zal een 18-55 mm lens wel redelijk makkelijk 2e hands te krijgen zijn. Er zijn er zo idioot veel van in omloop...

Geheugen zakt toch wel in prijs, over een jaar wil je weer 4 gb :X :rolleyes: .
 
Optie 3, de 28-105 mm is kwalitatief en qua prestaties niet ronduit goed. Ik zou gewoon beginnen met de 18-55, ook vanwege de USM (stiller en sneller focussen). Heb echt 100% zeker geen spijt van mijn keuze.
Liever koop je over een tijdje echt een goede lens, de meeste foto's die je eigenlijk toch maakt zijn rond de 30 mm, ook als ik kijk naar wat je fotografeert.
Wat Bart zegt over het geheugen is helemaal waar, ligt eraan wat je wilt gaan doen, maar ik zou in ieder geval de Ultrall nemen ivm de snelheid.
Ik heb persoonlijk de 2gb hard nodig gehad, maar dat was ivm vakantie en het missen van opslagmedia.. voor jou zal 1 gb ook goed zijn, maar dit moet je zelf bekijken.
 
Een of andere nieuwbouwbrug @ maatje vlak bij zn huis, dopje op reling ofzo :p

Gemaakt met een Canon Digital Ixus 50:



Fotos van Italie, gemaakt met Sony powershot 3,1 MP ofzo







 
Last edited:

met een snel in elkaar geflansd randje enzo :rolleyes: vind het wel apart dat de lak echt van de railing afspringt bijna, blijft mooi hoe de roest zich een weg door de ooit strakke witte lak wringt.

-Tom
 
Jammer dat de foto aan het begin niet scherp is imo. Ik vind het altijd wel toff met een scherpe voorgrond en een wazige achtergrond. Of in dit geval scherp van voren en vervagend naar achteren.
 
Bas, wat is het verschil tussen een USM en een kitlens dan? ff geen zin om het helemaal uit te zoeken :p

En ben je van plan het online te kopen of toch gewoon in de winkel? Noem anders ff de prijzen, dat is toch een vrij belangrijk gegeven!

BTW, als ik een 350D zou kopen, dan móet die echt in het zwart zijn hoor :) Ik ben van de week ff wezen kijken naar zo'n silver editie maar die kan mij toch niet bekoren.
(sorry ap :*)
 
Bart said:
fotografeer eens RAW met een 10d, dan ga je niet redden met 2 gig.... Met een gewone camera moet je nog wachten. maar met een 10 d fotografeer je gewoon door terwijl hij opslaat. :) Dan loopt het aantal foto's en mb's aardig op...

Ik gebruik voor vakantie ene x-drive van 20 gig. Dan komt het zeker goed :X

Ik heb doorgaans 2.5 gb bij me, plus een laptop waar ik tussen de manches door alles op tank, daarom zeg ik dat ik blij zou zijn als ik het met 2 gig op een dag zou redden...
 
Ah, op die manier.

Zoals het bij mij overkwam leek het alsof het voor jou persoonlijk veel te veel was om in 1 dag vol te schieten :)
 
Vassago said:
Jammer dat de foto aan het begin niet scherp is imo. Ik vind het altijd wel toff met een scherpe voorgrond en een wazige achtergrond. Of in dit geval scherp van voren en vervagend naar achteren.

Klopt, maar dat doet iedereen al..en dan is er geen sport meer aan. Ik doe liever andere dingen;) heb genoeg van die macro fototjes :p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top