*Algemeen fotografie topic*

Status
Not open for further replies.
Vassago said:
Bas, wat is het verschil tussen een USM en een kitlens dan? ff geen zin om het helemaal uit te zoeken :p

En ben je van plan het online te kopen of toch gewoon in de winkel? Noem anders ff de prijzen, dat is toch een vrij belangrijk gegeven!

BTW, als ik een 350D zou kopen, dan móet die echt in het zwart zijn hoor :) Ik ben van de week ff wezen kijken naar zo'n silver editie maar die kan mij toch niet bekoren.
(sorry ap :*)
Haha, geen probleem hoor ;). Eerst dacht ik er ook zo over, maar irl heeft deze geen plasticlook als de 300d silver. Ik wou de zwarte wel, maar kon niet ism de kitlens, USM en alle andere kortingen welke me 300 euro ongeveer gescheeld hebben.
Op dit moment vind ik zelfs de zilveren versie mooier, aangezien de zwarte meer een wannabe-30-jaar-terug look geeft, wat bij een grotere camera als de 1D of D70 niet het geval is :).
 
Vassago said:
Bas, wat is het verschil tussen een USM en een kitlens dan? ff geen zin om het helemaal uit te zoeken :p

En ben je van plan het online te kopen of toch gewoon in de winkel? Noem anders ff de prijzen, dat is toch een vrij belangrijk gegeven!

BTW, als ik een 350D zou kopen, dan móet die echt in het zwart zijn hoor :) Ik ben van de week ff wezen kijken naar zo'n silver editie maar die kan mij toch niet bekoren.
(sorry ap :*)

Mij maakt het niet heel veel uit of ik zwart of zilver neem maar ik heb misschien toch liever ook een zwarte.Mja dan heb je geen USM lens :)

De opties die ik nu noem zijn bij Konijnenberg (heel goede zaak) te krijgen, die hebben een online shop en daar zijn die pakketten tekoop. Normaal zou ik niet zoiets online kopen maar dit is een zaak met een geschiedenis en je kan altijd naar de winkel zelf toe gaan als er iets mis is.

www.koopdigitaal.nl


Als je echt een zwarte met usm wil, zou ook de Body los kunnen kopen voor 799 en dan voor 170e de USM lens los kopen maar dan ben je veel en veel duurder uit.

Ik kijk van de week nog wel even of er in Amsterdam een goed zaakje zit die een leuke aanbieding kan geven , en anders bestel ik hem bij konijnenberg zodra ik het geld van mn vakantiewerk heb.

Silver;

[ir]http://www.canon.com.au/ftp/eos%20350d%20slv%20top.jpg[/ir]

[ir]http://www.canon.co.nz/ftp/eos%20350d%20slv%20back.jpg[/ir]

[ir]http://www.canon.co.nz/ftp/eos%20350d%20slv%20front%20front.jpg[/ir]
 
Last edited:
Ralf said:
Ik snap niet wat jullie met die 18-55 lens doen, maar ik kan er echt helemaal niets mee...

Het is leuk om vakantie foto's enzo mee te maken, maar daar blijft het ook bij.
Als het de enige lens is die je gebruikt op een DSLR kan je net zo goed een wat duurdere point-and-shoot kopen, maar dat is mijn mening :)
 
Komt ws. omdat veel mensen geen geld hebben om meteen een 17-85mm lens erbij te nemen , want dan kom je zonder geheugen al aan de 1400e bij een 350d....

Ik zie er overigens voorlopig vanaf denk ik (een Camera) , blijft erg veel geld helaas.
 
IMG_0051.sized.jpg


Heb nog een hele mooie panorama foto van Athene, toen we op zo'n berg midden in de stad stonden maar krijg ik niet geupload..

Verders vond ik dees wel lache @ Lelystad.. Geen zin om tussen de rest te gaan zoeken:p
 
#Bas said:
Komt ws. omdat veel mensen geen geld hebben om meteen een 17-85mm lens erbij te nemen , want dan kom je zonder geheugen al aan de 1400e bij een 350d....

Ik zie er overigens voorlopig vanaf denk ik (een Camera) , blijft erg veel geld helaas.

Damn, net een wijf :D

Ook zo wispelturig :*

Wel een fraaie site, misschien spaar ik nog even door voor een combinatie met andere lens ipv de kitlens.
 
Wat vinden jullie van de pentax optio S5Z? Die heb ik namelijk gekregen voor mijn verjaardag, super klein ding, 5.0 MP 3x optisch zoom. En 30 tps video opname.
 
Wel fraai, mijn broer heeft hem ook.

Alleen wat ik persoonlijk een minpuntje vind is dat je om mooie resultaten te behalen je echt de perfecte instelling moet hebben (binnen fotografie in dit geval). Hij is wat dat betreft niet echt gebruiksvriendelijk. Kan zijn dat de software inmiddels een upgrade heeft gehad want die van mijn broer is ondertussen weer een jaartje oud geloof ik.

Buiten nergens last van :)

Nog gefeli btw.
 
Misschien heeft je broer de S5N. Dat is het oudere model. Dit is een nieuwere, maar ik vind hem wel gebruiksvriendelijk, super snel menu en ook makkelijk te volgen voor een noob. En ik ben ook blij dat het menu in het nederlands is.

Maar ik heb hem nu net een dag, dus over de foto's kan ik weinig zeggen. De filmpjes zijn wel super.
 
Vassago said:
Damn, net een wijf :D

Ook zo wispelturig :*

Wel een fraaie site, misschien spaar ik nog even door voor een combinatie met andere lens ipv de kitlens.

Haha , ja twijfel nu ook weer over die kit met 28-105mm.

Wat er gezegt wordt over de kit lens dat je er absoluut niks mee kan behalve simpele foto-tjes maken valt ook wel mee, heb er genoeg vette pics mee gezien.

Zoiezo zeuren veel mensen op goedkope lenzen dat het troep is. Het is natuurlijk niet het meest optimale maar dat wil niet zeggen dat de pics van heel slechte kwaliteit zullen zijn. Voor de meeste amateur fotografen is het nog wel te doen. Heb genoeg vette pics gezien van een 300d + 70-300mm van 200. Snap dat het ook om de snelheid etc. etc. gaat maar nogmaals , er wordt soms wel erg overdreven ,vooral omdat de meeste hem toch niet professioneel gebruiken.

Vooral als je overstapt van een gigantisch gare digicam is zo'n kit lensje voorlopig wel voldoende. Ik ga zoiezo geen races of snelle dingen fotograferen, meer gewoon foto's in de stad / gebouwen etc.
 
Last edited:
Ralf said:
Ik heb doorgaans 2.5 gb bij me, plus een laptop waar ik tussen de manches door alles op tank, daarom zeg ik dat ik blij zou zijn als ik het met 2 gig op een dag zou redden...

Een laptop is me te kwetsbaar. Ik neem geen laptop mee als ik ga duiken op een boot oid. Ik heb ook geen zin om met een laptop te gaan sjouwen als ik een dagje in zeeland ga duiken. Danmoet ik dat ding achterlaten in mijn achterbak...

Er zijn genoeg situaties waarin je geen zin hebt om met een dure/grote laptop rond te sjouwen. En de harddisk kan ik lenen van mijn ouders. Dit werkt echt een stuk prettiger. Ik heb al eens de laptop van mijn werk meegenomen op vakantie....

Ralf said:
Ik snap niet wat jullie met die 18-55 lens doen, maar ik kan er echt helemaal niets mee...

Hangt ook een beetje van de foto's af die je maakt. Ik zou ook wle een 16 mm lens willen voor onderwaterfotografie oid. (alleen jammer dat ik dan ook een spiegelreflex + onderwaerhuis moet hebben) Er zijn mooie foto's mee te maken. Maar zoals eerder gezegt zou ik ook voor een andere lens/keuze gaan...

#Bas said:
De opties die ik nu noem zijn bij Konijnenberg (heel goede zaak) te krijgen, die hebben een online shop en daar zijn die pakketten tekoop. Normaal zou ik niet zoiets online kopen maar dit is een zaak met een geschiedenis en je kan altijd naar de winkel zelf toe gaan als er iets mis is.

www.koopdigitaal.nl

ik dacht eerst dat het een klein zaakje was. Ik had mijn spullen online besteld en ging ze zelf ophalen. Maar het is de grootste foto zaak die ik tot nu toe heb gezien. Er waren volgens mij ruim 5 personeelsleden aanwezig. Er werd de tijd voor klanten genomen die alleen papier kwamen kopen voor foto's enz. Dus wat dat betreft is het meer dan een 1 mans zaakje dat van thuis uit foto's verkoopt. Het is denk ik een goede zaak. Ik heb tot nu toe nog geen garantie nodig gehad.
 
Bart said:
Een laptop is me te kwetsbaar. Ik neem geen laptop mee als ik ga duiken op een boot oid. Ik heb ook geen zin om met een laptop te gaan sjouwen als ik een dagje in zeeland ga duiken. Danmoet ik dat ding achterlaten in mijn achterbak...

Er zijn genoeg situaties waarin je geen zin hebt om met een dure/grote laptop rond te sjouwen. En de harddisk kan ik lenen van mijn ouders. Dit werkt echt een stuk prettiger. Ik heb al eens de laptop van mijn werk meegenomen op vakantie....

Klopt, maja, ding is tegen alles verzekerd zonder eigen risico, maak regelmatig backups, al valt het ding in het water of wordt gejat, heb toch volgende dag een andere en alle data nog.
 
@ Vincent, vette foto, vind alleen dat hij nog wel iets meer op het kratje 'gefocust' mocht zijn geweest.. De rest iets waziger!
 
Vassago said:
Jammer dat de foto aan het begin niet scherp is imo. Ik vind het altijd wel toff met een scherpe voorgrond en een wazige achtergrond. Of in dit geval scherp van voren en vervagend naar achteren.


lijkt wel met photoshop gedaan :? Beetje rare Blur vind ik als het zo met een camera gemaakt is...
 
Ik ben dus opzoek naar een nieuwe cam. Het liefst zou ik voor een eos gaan, maar aangezien ik niet zo heel rijk ben, en nog steeds een amateur kwa fotografie wou ik eerst maar eens een andere goede cam kopen. Iemand ervaring met de canon powershot S70. Leek me wel een leuke camera, of weten jullie nog wat leuks?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top