alarm van mijn scooter werkt niet goed

abe

Well-Known Member
het alarm om mijn scooter daarvan zitten drie draadjes los twee gele en een blauwe de klacht is dat hij na het aanzetten na een paar sec gelijk af zonder dat ik aan de scooter ik weet niet waar ik die drie draadjes in moet stoppen en kan kan helaas het schema niet vinden (ook al had ik hem dan nog wist ik het waarschijnlijk niet) mijn scooter is een sym jet en het modelnummer van het alarm is mb 120lf het plaatje op de alarm is gedeeltelijk niet leesbaar ik kan dus alleen het modelnr zien

ik weet dat het moeilijk te beoordelen is omdat waarschijnlijk ook elke situatie anders is maar is er iemand die een idee heeft waar ik de gele en de blauwe laat
 
Advertisement - register to remove this

Twee van je kabels moeten zoiezo naar je batterij volgens mij. En die andere moet denk ik op kabel van startonderbreking. Welke kleuren die bij jou scooter zijn, weer ik niet.
Ik zou zeggen, probeer ff uit te zoeken welke op de batt moeten. Dan hoef je maar 1 draadje meer uit te zoeken.
 
naar de batterij gaat al de zwarte en zwart/rode ik heb ergens gelezen dat ze de gele gebruikten voor de knipperlichten maar als de kabels die bij de knipperlichten horen niet aangesloten zijn dan mag die volgens mij niet de storig geven die nu geeft want volgens mij staat dat er dan los van als het klopt tenminste dat de gele op de achter knipperlichten aangesloten moet worden
 
Zou idd kunnen dat die gele op de knipperlichten moeten.
Probeer het anders ff door ze aan te sluiten, zo kun je makkelijker zien welke mogelijkheden je zoal kunt uitsluiten.

Btw, kun je leestekens gebruiken? Dit lees wat makkelijker ;)
 
een zwarte en rode draad zitten op de plus en de min van de accu, ik heb de twee gele op de linker en rechter achterlicht gemonteerd. nu hou ik over een blauwe en een groene waar een vrouwtje stekker aanzit

wat doe ik verkeerd ik weet niet zeker of de twee gele wel goed zitten, en dan is nog de vraag waar die groene en blauwe heen moeten
 
Een alarm heeft een heleboel draadjes, in een heleboel kleurtjes, die zonder boekej helemaal niets zeggen. Elke fabrikant vind andere kleurtjes mooi, en gebruikt ook andere kleurtjes.

Je alarm heeft zowieso stroom nodig. Dat heb je, 2 draden naar je accu.
Je accu heeft een antenne nodig om je afstandsbediening te ontvangen, die moet los blijven hangen. Dat kan best die blauwe zijn. Hier nooit stroom opzetten, dan gaat het stuk.
Verder heeft je accu vaak 1 draad welke je knipperlichten aanstuurt. Deze splits je naar de plus van al je knipperlichten (of koplamp, of achterlicht, of je doet er neits mee. Wat jij leuk vind).
En vaak heeft een alarm ook nog een startonderbrekingsfunctie, dan moeten er ook nog 2 draden zijn om tussen je ontsteking en CDI te hangen.
 
ik begrijp het al hier ga ik niet uit komen,

die blauwe is niet voor antenne want daar is in mijn geval een zwarte draad voor, verder heb ik de twee gele op de linker en rechterachterlicht gemonteerd dan zou ik de blauwe overhouden, jij hebt het in je verhaal over een gele die naar de lichten gaat maar zover ik het goed zie heb ik een kroonsteentje voor een achterlicht het is zeg maar gesplitst, en wat wordt er bedoeld met CDI

is er ook niemand die de klacht van mij bekend voor komt?
 
Back
Top