AEROX projectje van de hertog-jan-man

joop timmer

Hertog Jan Man
degenen die mij kennen zullen mischien niet begrijpen dat ik een Aerox heb gekocht, aangezien ik een hekel aan die dingen heb omdat ze klote sturen +ralf+

Dus ik zal even uitleggen hoe het zover heeft kunnen komen:
Vorige week was mijn eerste stageweek, en in het gesprek met een collega vertelde hij me dat hij nog een aerox had staan waar geen motorblok bijzat. Ik ben toen gelijk die avond gaan kijken en ik zag er gelijk brood in. Ik heb de volgende avond de 'scooter' opgehaald met mijn vader.

De scooter is bedoeld als een opknap project, en daarna gaat hij de verkoop in. Ondertussen heb ik al een motorblok en ben ik wat aan het 'beunen' geweest. dit doe ik in de werkplaats bij ons achter het huis waar velen jaloers op zijn :p

hier alvast een eerste impressie:

zo kocht ik hem, de ovigere plaatdelen zaten in een doos erbij.
ROX001.jpg

ROX003.jpg


Toen had ik hem even helemaal gestript *D
ROX007.jpg


dit is waarom hij zo goedkoop was :rolleyes:
ROX009.jpg


nog verder gestript |(
ROX010.jpg


je moet ergens beginnen dus ga ik eerst de vork in orde maken, even in de afbijt viel flink tegen, mijn handen zijn zo verrot als wat en ik ben nog beetje high 8)
ROX011.jpg


ik was begonnen met het polijsten van 1 vorkpoot maar het is ook mijn zondagavond dus ik ben ermee gekapt, het begon ergens op te lijken
ROX014.jpg



in de planning van aanschaf staat :
- spuitbeurt
- TnT Z-kappen
- TnT blootstuur
- veel restauratiewerk


volgende update volgt...

1e UPDATE

Ik ben vanavond weer flink bezig geweest, want ik wil vaart achter het project zetten. Ik heb de gepolijste vork weer in het frame gemonteerd met een nieuwe balhoofdset. Ik heb ook TnT Z-kapjes gehaald bij bouwman +ralf+

gepolijste vork met nieuwe balhoofdset
ROX017.jpg



mijn SR blok die ik in die staat gekocht heb
ROX020.jpg



mijn echte Tie en Tie kappen :W
ROX024.jpg



vette puinzooi :D (ik kan echt geen werkplaats netjes houden :p )
ROX029.jpg



dat was het dan weer, volgende update volgt in de loop van de week



2e UPDATE

Het frame is volledig hersteld. Binnenkort ga ik mijn blok zandstralen en daar wat dingen van polijsten zoals :rolleyes: koelingshuis +ralf+

in de tussentijd heb ik nog een Tie en Tie stuur + clamp gehaald 8)
ROX030.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

@ daniee :D : stiekum was ik dat wel, maar ze maken zoon pokkeherrie :W

@ ronnie : weinig die het weten maar ik heb een RsB scooter, alleen bijna geen tijd voor en het kost veel geld
 
1e update 1e post


@ melf : ja de vorige eigenaar had een snel blok en daarvaan zijn de clipjes van de afstandsbus eraf gegaan. Toen is hij heel lang doorgeregen en zie het resultaat.

@ elmo RS: Ja me vriendin was er ook niet kapot van +ralf+
 
leuk projectje... nog een vraagje tussendoor woon jij in de buurt van woerden, daar zit namelijk een scooterzaakie die bouwman heet :p
 
@ bart: nee bouwman import in etten, ga ik zodalijk nog even wat onderdelen halen *D

@ elmo: valt wel mee hoor!!!


Vandaag is het frame rechtgemaakt en het subframe ook +ralf+ waarschijnlijk donderdag pics + update. Ik zoek nog een adresje waar je je scooter kan laten spuiten in de buurt van lobith :rolleyes:
 
W000000t Joop je hebt een project. Wanneer open je een poll dat we kunnen stemmen wat we ervan vinden? :X :*
Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Ga je hem echt alleen optisch opknappen en gelijk weer verkopen of word het motorisch ook nog wel een beetje gekieteld en gaan we een keer een rondje knallen? ;)
 


Damn dit is echt een die-hard, zelfs onder het beunen is hij nog aan het forummen :+

Maarre nice hoor! ik heb er vertrouwen in dat je er een net scootertje van maakt:)
 
2e update 1e post

Mol said:
W000000t Joop je hebt een project. Wanneer open je een poll dat we kunnen stemmen wat we ervan vinden? :X :*
Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Ga je hem echt alleen optisch opknappen en gelijk weer verkopen of word het motorisch ook nog wel een beetje gekieteld en gaan we een keer een rondje knallen? ;)

Motorisch gaat er weinig gebeuren denk ik, maar dan rijd ik jou op je nrg er nog uit +ralf+

Dickozzz said:
Damn dit is echt een die-hard, zelfs onder het beunen is hij nog aan het forummen :+
Maarre nice hoor! ik heb er vertrouwen in dat je er een net scootertje van maakt:)

haha nee die pc staat daar maar ik denk dat me pa ermee aan het prutsen is.
 
Back
Top