Beste mensen,
Ik ben nieuw hier en ik zal mij eerst even voorstellen
Ik ben xander, eigenaar van een Aerox uit 2004
Een half jaar geleden is mijn scooter kapot gegaan.
In verband met geld problemen heb ik een half jaar moeten wachten voor ik eindelijk weer op mijn scooter kon stappen waar ik me al een half jaar op verheugde en dan heb ik nu dit gezeik:|
Goed hier mijn verhaal:
Woendag avond eindelijk me scooter af
Setup:
Een nieuwe Stage 6 street 70 cc
DMP race vario
DMP race koppeling
DMP 17,5 mm carberateur
Yasuni R
Doppler power filter (open, alleen het einde is open bedekt met een rooster , en dan filter stof)
Sproeier 88
Donderdag reed ik dus naar mijn werk toe (15 minuten rijden) op de shoke aangezien hij zonder shoke te weinig benzine kreeg
Op mijn werk heb ik hem naar 88 gegooit en toen reed hij beter
Het had geregent dus wegdek was nat en ik had nog geen kappen maar bobine en andere electronica had ik af gedekt met vuilnis zakken.
Ik ging test rijden en pushte hem even vol uit dat ging goed tot hij in een iets lager zijn toeren in ging met 1 klap en ik gelijk me blok voelde zakken
Dus ik dacht.. dit is niet goed dus keerde om en pushte hem nog een keer tegen volgas aan voor een paar tellen en toen ging het goed.
Dus ik keer om en deed het nog is.. toen gebeurde het zelfde nog een keer heel licht... in 1 klap lager zijn toeren in
dus ik dacht goed dat kan mischien is hij te rijk
Luchtbrandstof test gedaan bougie is mooi koffie bruin
Vrijdag sproeier verlaagt naar 84, hij had nu geen problemen
Zaterdag kappen er op gedaan en ik was naar hoofddorp gereden en het was lekker weer, ineens begint mijn scooter gek te doen.
Gelijk alle kracht weg en het enige wat ie deed was bij gas geven dit:
Prrrrrrrwmoaaam alsof hij in 1 klap vet veel benzine kreeg...
Dan moest ik dus ff paar keer flink gas geven en dan werdt hij weer wakker en stof hij ff met moeite naar voren en dan liet ik me gas weer los en trok ik hem weer open en stoof hij zonder problemen vooruit
Terug naar huis zag een vriend van me die achter me reed vonkjes bij mn scooter voorbij komen toen ik hem voor bij schoot.
Hij wist niet waar maar ik denk uit mijn uitlaat.
Dus ik dacht oke.. te rijk sproeier 80 er in.
Gek genoeg vandaag naar hoofddorp weinig problemen gehad eienlijk reed ie vele beteraf en toe nog wel het zelfde probleem maar niet zo extreem
Dus vandaag mijn luchtschroef na gesteld op 1.5 slag ik ging rijden. pushte hem weer volgas en dan in eens helemaal happeren en toen dus ik reed voorzichtig naar huis , bougie er uit gehaalt en ik schrok nog net niet wit maar ook niet koffie bruin
Dus sproeier vergroot naar 84 en had ik mijn probleem weer beetje terug maar bougie was nog steeds licht van kleur.
Dus 88 er in gezet en opnieuw brnadstof test gedaan bougie was mooi koffie bruin maar me scoote rdeed dus weer net zo gaar als die zaterdag
Dus net reed ik en toen kreeg ik weer da thij inzakte en dan liet ik hem uit rollen
Meestal moet je hem horen knetter maar bij mij klonk het als een motor die ana het uitrollen was waarvan het contact was uitgeschakelt
En dan op het moment dat hij uit kon vallen begon hij weer te knetteren en kon ik weer goed gas geven, met wat haperen naar volgas , gas los, gas open whup en weg was ik
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? is er iets met me bobine, cdi, onsteking wat ik mischien opgeblazen kan hebben?
Ik ben het gezeur namelijk zat ik zit al een half jaar te wachten voor ik eindelijk weer scooter kon rijden en dan heb ik geld, koop ik voor ene vermogen aan spullen, maak ik hem.. en dan krijgen we dit gezeik weer kan ik er nog niet oprijden:|
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Ik weet dat het een enorm verhaal is maar het kan maar beter duidelijk dan onduidelijk zijn
M.V.G
Let alsjeblieft niet op mijn typfouten, het zijn er erg veel en ik erger me zelf er ook aan:/
Ik ben nieuw hier en ik zal mij eerst even voorstellen
Ik ben xander, eigenaar van een Aerox uit 2004
Een half jaar geleden is mijn scooter kapot gegaan.
In verband met geld problemen heb ik een half jaar moeten wachten voor ik eindelijk weer op mijn scooter kon stappen waar ik me al een half jaar op verheugde en dan heb ik nu dit gezeik:|
Goed hier mijn verhaal:
Woendag avond eindelijk me scooter af
Setup:
Een nieuwe Stage 6 street 70 cc
DMP race vario
DMP race koppeling
DMP 17,5 mm carberateur
Yasuni R
Doppler power filter (open, alleen het einde is open bedekt met een rooster , en dan filter stof)
Sproeier 88
Donderdag reed ik dus naar mijn werk toe (15 minuten rijden) op de shoke aangezien hij zonder shoke te weinig benzine kreeg
Op mijn werk heb ik hem naar 88 gegooit en toen reed hij beter
Het had geregent dus wegdek was nat en ik had nog geen kappen maar bobine en andere electronica had ik af gedekt met vuilnis zakken.
Ik ging test rijden en pushte hem even vol uit dat ging goed tot hij in een iets lager zijn toeren in ging met 1 klap en ik gelijk me blok voelde zakken
Dus ik dacht.. dit is niet goed dus keerde om en pushte hem nog een keer tegen volgas aan voor een paar tellen en toen ging het goed.
Dus ik keer om en deed het nog is.. toen gebeurde het zelfde nog een keer heel licht... in 1 klap lager zijn toeren in
dus ik dacht goed dat kan mischien is hij te rijk
Luchtbrandstof test gedaan bougie is mooi koffie bruin
Vrijdag sproeier verlaagt naar 84, hij had nu geen problemen
Zaterdag kappen er op gedaan en ik was naar hoofddorp gereden en het was lekker weer, ineens begint mijn scooter gek te doen.
Gelijk alle kracht weg en het enige wat ie deed was bij gas geven dit:
Prrrrrrrwmoaaam alsof hij in 1 klap vet veel benzine kreeg...
Dan moest ik dus ff paar keer flink gas geven en dan werdt hij weer wakker en stof hij ff met moeite naar voren en dan liet ik me gas weer los en trok ik hem weer open en stoof hij zonder problemen vooruit
Terug naar huis zag een vriend van me die achter me reed vonkjes bij mn scooter voorbij komen toen ik hem voor bij schoot.
Hij wist niet waar maar ik denk uit mijn uitlaat.
Dus ik dacht oke.. te rijk sproeier 80 er in.
Gek genoeg vandaag naar hoofddorp weinig problemen gehad eienlijk reed ie vele beteraf en toe nog wel het zelfde probleem maar niet zo extreem
Dus vandaag mijn luchtschroef na gesteld op 1.5 slag ik ging rijden. pushte hem weer volgas en dan in eens helemaal happeren en toen dus ik reed voorzichtig naar huis , bougie er uit gehaalt en ik schrok nog net niet wit maar ook niet koffie bruin
Dus sproeier vergroot naar 84 en had ik mijn probleem weer beetje terug maar bougie was nog steeds licht van kleur.
Dus 88 er in gezet en opnieuw brnadstof test gedaan bougie was mooi koffie bruin maar me scoote rdeed dus weer net zo gaar als die zaterdag
Dus net reed ik en toen kreeg ik weer da thij inzakte en dan liet ik hem uit rollen
Meestal moet je hem horen knetter maar bij mij klonk het als een motor die ana het uitrollen was waarvan het contact was uitgeschakelt
En dan op het moment dat hij uit kon vallen begon hij weer te knetteren en kon ik weer goed gas geven, met wat haperen naar volgas , gas los, gas open whup en weg was ik
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? is er iets met me bobine, cdi, onsteking wat ik mischien opgeblazen kan hebben?
Ik ben het gezeur namelijk zat ik zit al een half jaar te wachten voor ik eindelijk weer scooter kon rijden en dan heb ik geld, koop ik voor ene vermogen aan spullen, maak ik hem.. en dan krijgen we dit gezeik weer kan ik er nog niet oprijden:|
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Ik weet dat het een enorm verhaal is maar het kan maar beter duidelijk dan onduidelijk zijn
M.V.G
Let alsjeblieft niet op mijn typfouten, het zijn er erg veel en ik erger me zelf er ook aan:/
Last edited: