Aerox doet gek alsjeblieft help mij

Status
Not open for further replies.

Xandje

Well-Known Member
Beste mensen,

Ik ben nieuw hier en ik zal mij eerst even voorstellen
Ik ben xander, eigenaar van een Aerox uit 2004

Een half jaar geleden is mijn scooter kapot gegaan.
In verband met geld problemen heb ik een half jaar moeten wachten voor ik eindelijk weer op mijn scooter kon stappen waar ik me al een half jaar op verheugde en dan heb ik nu dit gezeik:|

Goed hier mijn verhaal:
Woendag avond eindelijk me scooter af
Setup:
Een nieuwe Stage 6 street 70 cc
DMP race vario
DMP race koppeling
DMP 17,5 mm carberateur
Yasuni R
Doppler power filter (open, alleen het einde is open bedekt met een rooster , en dan filter stof)
Sproeier 88

Donderdag reed ik dus naar mijn werk toe (15 minuten rijden) op de shoke aangezien hij zonder shoke te weinig benzine kreeg
Op mijn werk heb ik hem naar 88 gegooit en toen reed hij beter
Het had geregent dus wegdek was nat en ik had nog geen kappen maar bobine en andere electronica had ik af gedekt met vuilnis zakken.
Ik ging test rijden en pushte hem even vol uit dat ging goed tot hij in een iets lager zijn toeren in ging met 1 klap en ik gelijk me blok voelde zakken

Dus ik dacht.. dit is niet goed dus keerde om en pushte hem nog een keer tegen volgas aan voor een paar tellen en toen ging het goed.
Dus ik keer om en deed het nog is.. toen gebeurde het zelfde nog een keer heel licht... in 1 klap lager zijn toeren in

dus ik dacht goed dat kan mischien is hij te rijk
Luchtbrandstof test gedaan bougie is mooi koffie bruin

Vrijdag sproeier verlaagt naar 84, hij had nu geen problemen
Zaterdag kappen er op gedaan en ik was naar hoofddorp gereden en het was lekker weer, ineens begint mijn scooter gek te doen.

Gelijk alle kracht weg en het enige wat ie deed was bij gas geven dit:
Prrrrrrrwmoaaam alsof hij in 1 klap vet veel benzine kreeg...
Dan moest ik dus ff paar keer flink gas geven en dan werdt hij weer wakker en stof hij ff met moeite naar voren en dan liet ik me gas weer los en trok ik hem weer open en stoof hij zonder problemen vooruit
Terug naar huis zag een vriend van me die achter me reed vonkjes bij mn scooter voorbij komen toen ik hem voor bij schoot.
Hij wist niet waar maar ik denk uit mijn uitlaat.

Dus ik dacht oke.. te rijk sproeier 80 er in.
Gek genoeg vandaag naar hoofddorp weinig problemen gehad eienlijk reed ie vele beteraf en toe nog wel het zelfde probleem maar niet zo extreem
Dus vandaag mijn luchtschroef na gesteld op 1.5 slag ik ging rijden. pushte hem weer volgas en dan in eens helemaal happeren en toen dus ik reed voorzichtig naar huis , bougie er uit gehaalt en ik schrok nog net niet wit maar ook niet koffie bruin

Dus sproeier vergroot naar 84 en had ik mijn probleem weer beetje terug maar bougie was nog steeds licht van kleur.

Dus 88 er in gezet en opnieuw brnadstof test gedaan bougie was mooi koffie bruin maar me scoote rdeed dus weer net zo gaar als die zaterdag
Dus net reed ik en toen kreeg ik weer da thij inzakte en dan liet ik hem uit rollen

Meestal moet je hem horen knetter maar bij mij klonk het als een motor die ana het uitrollen was waarvan het contact was uitgeschakelt

En dan op het moment dat hij uit kon vallen begon hij weer te knetteren en kon ik weer goed gas geven, met wat haperen naar volgas , gas los, gas open whup en weg was ik

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? is er iets met me bobine, cdi, onsteking wat ik mischien opgeblazen kan hebben?

Ik ben het gezeur namelijk zat ik zit al een half jaar te wachten voor ik eindelijk weer scooter kon rijden en dan heb ik geld, koop ik voor ene vermogen aan spullen, maak ik hem.. en dan krijgen we dit gezeik weer kan ik er nog niet oprijden:|

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Ik weet dat het een enorm verhaal is maar het kan maar beter duidelijk dan onduidelijk zijn

M.V.G

Let alsjeblieft niet op mijn typfouten, het zijn er erg veel en ik erger me zelf er ook aan:/
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ten eerste vind ik het dom hoe je dit aanpakt.

je zit eerst een halfjaar zonder scooter wegens geldproblemen, en dan ga je dat ding ineens opvoeren voor teveel geld en snap je niet meer wat je moet doen?

breng m naar een goede scooterzaak en laat hem afstellen. dan heb je nog een soort garantie dat het goed gebeurd is.
 
ten eerste vind ik het dom hoe je dit aanpakt.

je zit eerst een halfjaar zonder scooter wegens geldproblemen, en dan ga je dat ding ineens opvoeren voor teveel geld en snap je niet meer wat je moet doen?

breng m naar een goede scooterzaak en laat hem afstellen. dan heb je nog een soort garantie dat het goed gebeurd is.

wegens geld problemen omdat ik geen werk had ja .. dat heb ik nu
maar ik vraag alleen hoe het kan dat hij ineens zo hapert.. en ik weet heus wel hoe ik af moet stellen hoor ;)

Want hij staat gewoon goed op zn lucht brandstofzoals ik al zei alleen wanner hij dat staat gaat hij steeds gekker doen dan wanneer hij te arm staat

en ik vraag niet of ik hem naar een scooter winkel moet brengen..!:|

ik vraag normaal om hulp en niet om commentaar

Mijn exuus dat ik zo uit val maar ik heb duidelijk gezegt dat hij goed afgesteld staat op zijn lucht-brandstof, en dan verwacht ik niet zo een antwoord terug

bedankt
 
zelf zou ik zoiezo niet met die filter rijden.. maar wie ben ik :)
wat voor type bougie gebruik je? welke hittegraad..
heb je een waterdichte bougiedop? al je een plastic dop heb en het regent kan daar water in komen en dat verstoord het signaal..
met een rode silicone dop voorkom je dat :)
kan het probleem zijn
 
zelf zou ik zoiezo niet met die filter rijden.. maar wie ben ik :)
wat voor type bougie gebruik je? welke hittegraad..
heb je een waterdichte bougiedop? al je een plastic dop heb en het regent kan daar water in komen en dat verstoord het signaal..
met een rode silicone dop voorkom je dat :)
kan het probleem zijn

Ik rij met een silicone dop die rode

Kan dat filter mijn probleem zijn?
 
ja zekers te weten..
het is een (zo goed als) open filter..
die zuigt een hoop meer rommel aan en zeker in deze tijd van het jaar..
vooral water als het regent.. en water en ontbranding wil niet echt werken..
dat kan ook het stotteren zijn :)
 
goed ik rij dus net van me werk naar huis en bij het stoplicht keek ik toevallig naar me uitlaat en toen ik gas gaf zag ik dus dat er vonkjes uit mn uitlaat geschoten werden

En toen besloot ik maar naar een vriend te rijden die er meer verstand van heeft als ik en toenbegon hij zo erg te stotteren en toen viel hij uit... alsof mn contact uitgedraait werdt

hij kwam gewoon niet meer voor uit

en als ik hem soms probeer te starten dan start ie maar dan valt ie uit met een trrtrrtrrtrr geludije er bij.

en die maat was niet thuis dus ik rij naar huis ineens weer stotteren en mwuaap doen alsof me contact uit ezet werdt en toen ik gas los liet viel hij uit met een klap uit mijn uitlaat....

toen geprobeert te starten en dan sloeg hij aan en gelijk weer uit met dat trrtrrtrr geluid alsof je de bougie hoorde vonken ofzo

ik weet het niet meer!
nieuwe bougie zit er in
Hij klinkt ook niet meer zoals hij eerst klonk hij klinkt zachter en draait naar mijn gevoel minder toeren bij volgas als hij al volgas wilt

Wat kan het in houden?

Mvg xander
 
met een kapotte circlip beukt je cilinder vrijwel meteen vast en zou die helemaal niets meer doen..
misschien heb je geluk en is een deel van je zuiger of zuigerveer afgebroken en via de uitlaat door naar buiten geschoten..

het is iig duidelijk dat je cilinder of zuiger aan zijn einde is :)
 
met een kapotte circlip beukt je cilinder vrijwel meteen vast en zou die helemaal niets meer doen..
misschien heb je geluk en is een deel van je zuiger of zuigerveer afgebroken en via de uitlaat door naar buiten geschoten..

het is iig duidelijk dat je cilinder of zuiger aan zijn einde is :)


Probleem gevonden!!!!:D

Gesmolten bougie kabel... die maakte sluiting op de uitlaat en daar kwam dat trrtrrtrr geluid vandaan want elke keer als dat gebeurde en ik ging met die bougie dop draaien dan starte hij weer gewoon

want ik dacht daar aan en ging dus terwijl mijn scooter nog liep die kabel controleren en op die plek waar hij gesmolten was, ben ik zo slim geweest mn vinger op die plek te leggen om te voelen.. man ik kreeg me toch een opdonder...xD

Dus een nieuwe bougie kabel en ff een nieuw orgineel lucht filter.. hij zuigt valse lucht via mn oude orginele filter die ik er onder gezet heb:/

maar goed het stotter probleem is dus gevonden dus dit topic kan op slot

Bedankt v oor de hulp !!:)
 
Ah dat had idd ook erg goed gekunt, heb het zelf ook al eens gehad dat mijn bougiedop er half af lag, hoorde je dat ook :)

Sluiten kan je zelf ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top