5 september legale meeting

69-1094496287.jpg


69-1094496309.jpg


69-1094496329.jpg


69-1094496354.jpg


69-1094496376.jpg


69-1094496395.jpg


69-1094496423.jpg


69-1094496454.jpg


69-1094496479.jpg


69-1094496512.jpg


69-1094496539.jpg


69-1094496559.jpg


69-1094496580.jpg


69-1094496609.jpg


69-1094496632.jpg


69-1094496656.jpg


69-1094496677.jpg
 
Enrico@Sprinter said:
Op de tino bank komt een 22pk scooter nog niet boven de 11,5 NM.. Zegt misschien al wel genoeg.. Ik had trouwens 18pk met 10nm ongeveer ter vergelijking...

Ik had ook 10,8 nm met 18,4 pk in genemuiden
 
big-t said:
jij had 14 nm zei je , en hoeveel pk.

ik had koppel van 15 nm met 8 pk. kan dat wel dan ?

1. deze Tovami is een goede bank, zoals alle Tovami's met nieuwe software.( instellingen kunnen alleen met behulp van een pasword veranderd worden IK GA ER VAN UIT DAT ALLEEN TOVAMI DEZE HEEFT EN DAT ZE DIE 100% VOOR ZICHZELF HOUDEN )
2. Door het vermogen van knapuh ( 20,6 SAE corrected ) is vast komen te staan dat er geen sprake kan zijn van een extreme instellingsfout.
3. Een bank kopen en een goede representatieve meting uitvoeren zijn blijkbaar 2 verschillende zaken ! je moet wel weten wat je zo ongeveer aan het doen bent.

Ik zal e.e.a. even vlug in kleutertaal proberen toe te lichten:

Dat koppel kan NIET:
Vermogen = koppel x RPM

Hoe kan het dan dat we hoge koppels als meetresultaat krijgen ?
Door het rpm signaal wat afkomstig is van de bougiekabel wordt het toerental gemeten. Als hier een signaal vanaf komt wat representatief is voor een te laag toerental krijg je automatisch een te hoog koppel. De oorzaak ligt hiervan hoogstwaarschijnlijk dat de mensen geen ONTSTOORDE bougie en/of dop hebben gemonteerd op hun scooter.
Knapuh had een redelijk vermogen en een dito koppel ( ± 10,5 Nm SAE corrected) bij een vermogen van 20,6 PK SAE corrected. Bij ons was de grafiek ook goed omdat wij geen storing richting bank veroorzaakte omdat wij wel een ontstoord ontstekingssysteem hadden.
Let maar op de ontregelde grafieken, deze zullen ook altijd een koppel piek hebben bij een bepaald toerental. normaal moet een koppel lijn grofweg gelijk lopen aan een vermogenslijn.

2e grote fout die ze volgens mij hebben gemaakt dat ze gecorrigeerd en SAE corrected door elkaar gemeten hebben. |(

Ik hoop dat het een beetje begrijpelijk is.

Volgende keer maar weer hopen dat er een echte tuner de metingen uitvoerd !!

The Ant
:7
 
Waarom ze zo graag de mengselmeter aan sluiten was me ook een raadsel, ik geloof dat er niemand naar gekeken heeft of dat hij bij niemand in de grafiek weergegeven is.
beter hadden ze ook RPM in de grafiek gezet ipv koppel, daar kan je als leek toch weinig mee, maar met je rpm kan je mischien nog iets doen als je met je vario gaat spelen.

Het is niet mijn bedoeling die mensen af te zeiken, maar ik hoop dat ze dit beschouwen als opbouwende kritiek. Als niemand iets zegt staan ze mischien volgende keer weer op dezelfde manier te meten.


The Ant
 
Onze bank weegt wat meer als 400 kg, deze neem je niet even mee in je rugzak. Overiggens heb ik wat persoonlijke wijzigingen aangebracht waardoor deze min of meer "vast" staat.
In principe wil ik best wat meten als er een iemand een tovami neerzet.
Zijn we in ieder geval niet zo lang in de rij aan het wachten.
 
Dan stellen we voor als deze prutsers om maar even te noemen, ooit nog een keer ergens staan met hun test bank dat jullie het overnemen. Dan kunnen we er teminste vanuit gaan dat de grafiek klopt en niet dat iedereen nm krijgt die op dit moment nooit haal baar zijn.
PS: Het woord prutsers moeten degene van wie die bank is niet te veel van aan trekken ik wist alleen even geen andere naam te verzinnen voor dit soort mensen.
 
@ ant jah is wel een beetje begrijpelijk. THX
ik zal de volgende keer wel eens op een andere bank gaan, misschien wel bij jullie. en dan zal het wel duidelijk worden hoe groot mijn koppel daadwerkelijk is.
 
Wat heb je er nu aan om te zien hoe hoog je koppel is? Heb je een hoog koppel dan is het mooi meegenomen.

Ik zie liever mijn toerental en het toerental waarbij mijn machine het meeste vermogen levert, dus geen piek(vermogen) oid.

Over het zogenaamde niet kloppen vd testbank, is het maar net waarvoor je em gebruikt. Bij koopmans geeft de bank toch ook andere waardes aan maar ze kunnen wel zien of een aanpassing/uitlaat meer vermogen levert en daar gaat het om het is tenslotte een Testbank.

Het is wel jammer dat je deze waardes niet kunt vergelijken als op andere meetings bijv scooterweekend in lelystad oid.

Of zit ik nu helemaal mis :rolleyes:
 
Back
Top