2 bekeuringen gehad maar er klopt niks van.

suzuki-kat said:
Moge god u helpen ! :D

Ik ga er niet eens op in meer, kan er niet tegen, koppigheid :D

Het = misdrijf, ga maar naar sf.nl, waar de wetgeving pro’s zitten + 3 Jur. adviseurs, dan zal je het zelf zien :D

Kom op nou!! Is leuk!! Artikel 5 ook misdrijf? Antwoord ja of neej, dan ga ik het je laten zien...
 
WvW

Artikel 5.
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Het in de zin van misdrijf als in de zin van overtreding plaatsvinden ?
 
suzuki-kat said:
WvW

Artikel 5.
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Het in de zin van misdrijf als in de zin van overtreding plaatsvinden ?

Noem je dit dan een misdrijf waarbij je strafvervolging kan afkopen, dus transactievoorstel?
 
Last edited:
Art. 177 Wegenverkeerswet 1994
1. Overtreding van:
a. de artikelen 5, 9, achtste lid, 10, eerste lid, 12, eerste lid, 36, eerste tot en met vijfde lid, 40, eerste lid , 60, eerste en tweede lid, 70a, tweede lid, 70i, eerste en tweede lid, 72, eerste en tweede lid, 107, eerste en tweede lid, 110, 110b, 124, vierde lid, 130, tweede lid, 132, vijfde lid, 135, 141, derde lid, 150, tweede lid, 160, 164, eerste lid, 165, eerste lid, 166, eerste lid,

b. het bepaalde ingevolge de artikelen 57, derde lid, 70i, derde lid en 131, derde lid, onderdeel b,

c. de in artikel 4, tweede en vijfde lid, bedoelde regels voor zover niet begrepen in artikel 176, derde lid, en

d. het bepaalde krachtens deze wet, voor zover die overtreding uitdrukkelijk als strafbaar feit is aangemerkt,
wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste twee maanden of geldboete van de tweede categorie

2. Overtreding van de artikelen 66, 70g, 89 en 104 wordt gestraft met geldboete van de derde categorie.

Art. 178 Wegenverkeerswet 1994:
1.De in de artikelen 175 en 176 strafbaar gestelde feiten zijn misdrijven.
2. De in artikel 177 strafbaar gestelde feiten zijn overtredingen.
 
Je maakt het me wel erg ingewikkeld :X

Ille be back...
2kw is en blijft misdrijf, ik kan het in deze geval niet mishebben, alleen de goede artikellen en argumenten zien te vinden :p
 
suzuki-kat said:
Je maakt het me wel erg ingewikkeld :X

Ille be back...
2kw is en blijft misdrijf, ik kan het in deze geval niet mishebben, alleen de goede artikellen en argumenten zien te vinden :p

Wie is hier nou koppig?:D:D:D Ik wacht af... We gaan het zien... Btw: Misdrijf is een misdrijf... Er is geen onderscheid tussen mild of niet mild... Of et is een misdrijf OF niet...
 
Pas je sig aan, straks sta je voor lul :p

Ill be back.. mag niet zo zijn dat ik het mis heb, zou een groot afgang voor me zijn *D

Ik heb het wel goed, twijfel er niet aan, alleen hard maken het bewijs :p
 
suzuki-kat said:
Pas je sig aan, straks sta je voor lul :p

Ill be back.. mag niet zo zijn dat ik het mis heb, zou een groot afgang voor me zijn *D

Ik heb het wel goed, twijfel er niet aan, alleen hard maken het bewijs :p

Hahaha, neej ik pas me sig niet aan... Als jij mij kan laten zien dat je gelijk heb, en dan bedoel ik Wetteksten... dan pas ik me sig aan. En dan mag jij zeggen wat ik daar neer moet zetten, en dat laat ik dan een week staan...

Voorlopig is wetgeving jou hobby... maar het is mijn werk..:p (en ik weet ook lang nog niet alles maar dit ga je echt fout hebben...)

Waar verander jij je sig in als jij het fout heb? (dat heb je maar als je het zelf ook in de gate heb?)
 
Heb weer paar nieuwe sterke punten :)

bij 2.0 krijg je GEEN strafblad, wel een aantekening achter je naam tot je 18de jaar...

je krijgt pas een strafblad als je word veroordeelt voor een misdrijf.
Ernstigere verkeersovertredingen krijg je dus geen strafblad maar wel een aantekening naar mijn weten.. + van jur. adviseur.

Ernstigere verkeersovertredingen kunnen wel degelijk WORDEN beschouwd als misdrijven,

Dus let op, kunnen worden, :D
2.0 valt daar dus ook weer onder,
 
suzuki-kat said:
Heb weer paar nieuwe sterke punten :)

bij 2.0 krijg je GEEN strafblad, wel een aantekening achter je naam tot je 18de jaar...

je krijgt pas een strafblad als je word veroordeelt voor een misdrijf.
Ernstigere verkeersovertredingen krijg je dus geen strafblad maar wel een aantekening naar mijn weten.. + van jur. adviseur.

Ernstigere verkeersovertredingen kunnen wel degelijk WORDEN beschouwd als misdrijven,

Dus let op, kunnen worden, :D
2.0 valt daar dus ook weer onder,

Een aantekening krijg je idd achter je naam, maar dan ALLEEN mbt >2.0KW... Je moet >2.0kw vergelijken met meer dan 30km/h te hard rijden bij auto's dan krijg je ook geen bedrag meer, maar een sterretje... Aan de hand van je verleden (eerdere snelheidsovertredingen) gaat de OVJ het bedrag vast stellen. Is meer dan 30km/h ook een misdrijf?? Dacht het niet... Valt allemaal onder het onderwerp: Overtreding... Een misdrijf word genoemd in WvSr of met name genoemd andere wetboeken bij de strafbepaling. (zoals wat ik liet zien bij artikel 5)
 
Nog iets voor je Suzuki-kat... Je hebt geen "milde vorm" van een misdrijf. Het is een misdrijf... of het is het niet. Misdrijf word over het algemeen allemaal gedagvaard. Zowieso heeft een officier 3 keuzes:

- Transigeren (transactievoorstel)
- Dagvaarden
- Seponeren

Word je veroordeeld voor een misdrijf.. Dan heb je een strafblad... (dan heb ik het in beginsel alleen even over 18+ers)
 
suzuki-kat said:
De sig blijft, avatar verandert :D

Opgeven doe ik niet snel, moet alles ff grondig onderzoeken enzo, komt goed, je hebt nog niet gewonnen :D

Nou... Ik weet niet of ik dan nog je excuus aanvaard hoor als je het eindelijk door heb;)
 
suzuki-kat said:
bij 2.0 krijg je GEEN strafblad, wel een aantekening achter je naam tot je 18de jaar...

Dan is mijn vraag: Hoe zit dat dan als je 18 bent? Krijg je dan ook een aantekening en hoelang blijft ie evt. staan?
 
Back
Top