Hij zat tegen die borging aan zo kon ik hem goed dicht drukken maar zou dit de oorzaak kunnen zijn dat hij niet start omdat hij door deze opening niet genoeg compressie zou hebben?ik heb wel tweetakters gehad zonder borging.. maar als die borging onder de veer zit, krijg je hem aan die kant niet in de groef gedrukt en weet je meteen waarom die opening zo groot is.
Dankje hier had ik niet aan gedacht goede oplossing!om het echt te meten moet je de zuigerveren van de zuiger af halen en dan in je cilinder stoppen en goed vlak zetten met behulp van je zuiger.
deze kier is veel te groot, maar met je hand krijg je hem nooit rondom zo strak in de groef als de cilinder dat doet (het is ten slotte een veer)
Als je dat doet is de slot speling in de buurt van de 0,24 voor lucht gekoeld en 0,30 voor vloeistof gekoelde motoren , volgens haynesis gewoon de enige manier, geen "oplossing"
ook moet je dan bovenin (tot waar de zuigerveer maximaal komt), halverwege en onderin vergelijken, zie je gelijk hoe ver je cilinder is uitgesleten.
detonatie is een verschijnsel dat mogelijk schade veroorzaakt, jij bedoelt "schade als gevolg vàn" detonatie neem ik aan?Ligt het aan mij of zit de hele bovenkant van je zuiger nou vol detonatie?
Als dat het geval is en je dus een nieuwe zuiger zou moeten hebben. Meteen ff cilinder laten honen bij de lokale brommerboer die geven je meteen een passende zuiger mee en dan ben je weer een eind opweg. Alleen moet je dan nog ff uitvogelen waarom je detonatie hebt anders ben je zo terug bij af
is dat specifiek voor dit type motor of een algemene richtlijn..Als je dat doet is de slot speling in de buurt van de 0,24 voor lucht gekoeld en 0,30 voor vloeistof gekoelde motoren , volgens haynes
Dit is sowieso niet bestlaat 'm eerst eens die zuigerveren goed meten, In de cilinder, voor we daar conclusies over bedenken?
is dat specifiek voor dit type motor of een algemene richtlijn..
(en ik zou ze andersom verwachten, vloeistof koelt toch nauwkeuriger?)
Als je even naar het omcircelde gedeelte had gekeken, zie ik toch duidelijk een hoop bramen of in elk geval beschadigingen die niet op een zuiger thuis horen.dit zegt niets... goeie zuigerveren veren goed uit en krijg jij met je vingers nooit zo in de groef als de cilinderwand dat doet: je vingers kunnen op een paar punten druk geven, maar deuken ook in, vlak af met de zuigerwand kom je niet. (zelfs niet met je nagels, trust me i tried)
de officiële manier is zuigerveer in de cilinder, want het is ook nog eens "ten opzichte vàn": als de cilinder groter is, is de zuigerslotspeling ook groter, en andersom: als jij ze zo met je handen wél dicht krijgt, kan het zo zijn dat ze in de cilinder klem komen te zitten omdat ze géén speling (negatief) hebben!
Dit is sowieso niet best
Daar lijkt het me veel te grof voor, heb hier alleen geen zuiger liggen om foto te makenNiet gewoon een tekst wat in de zuiger is getikt?
Je kan het pas beter zien als hij de zuiger wat draait op de foto.
gaat om Vivacity2020 zijn zuiger, toch?Daar lijkt het me veel te grof voor, heb hier alleen geen zuiger liggen om foto te maken