Zuigerveer gebroken, hoe nieuwe zuigermaat bepalen ivm honen

Sanderr.

Well-Known Member
Mijn onderste zuiger veer (DR70 LC) is gebroken en mijn zuiger is best goed beschadigd.
Ook mijn cilinder zitten wat plekken met krassen in (voelbaar met je nagel).
Nu moet mijn cilinder gehoond worden en er moet een overmaat zuiger in neem ik aan?
Hoe bepaal ik die maat? En kan ik die ergens online bestellen?

Ik werk zelf in een autogarage daar hebben wij van die hoonsteentjes voor op een boormachine.

Ik ga het hiermee eerst op een oude cilinder proberen heeft iemand nog tips? Moet je het droog doen of met benzine, diesel icm smeerolie oid?

Advertisement - register to remove this

Ik vermoed met snijolie maar ben hierin dan ook weer en noob en als je cillinder vergroot naar pakweg 70cc heb je een kop nodig van een 70cc en je kan alles apart bestellen dus dat zou dan ook weer geen probleem moeten zijn.

Honen met WD40 of speciale hoonolie. Snijolie werkt niet. Als je in een garage werkt zullen ze toch wel hoon olie hebben neem ik aan?
Opletten dat je hoonborsteltje niet in de uitlaatpoort "hapt".

als de krassen voelbaar zijn met de nagel heeft honen geen nut meer.
dan zal je al echt naar een overmaat zuiger moeten gaan dat dus betekend, eerst opboren en dan honen naar de juiste maat.

Verder denk ik niet dat DR zuigers voorziet in verschillende speling's maten.

een overmaat moet idd eerst worden opgeboord en dan gehoon met een hoonmachine , en niet met simpele poetssteentjes op een boormachine..

dat is niet honen maar aaien..

als er echt krassen in zitten kost het honen je wel ongeveer 30 a 40 euro , en dan komt er nog een zuiger bij..

Back