zuigerstop

Status
Not open for further replies.

Jerre2000

Well-Known Member
Ik wil nu dus men varioring eruit gooie, maar overal lees ik dat je zuigerstop nodig hebt om de vario te blokkeren.
Als je me 2 bent en 1 iemand houd de vario stevig vast gaat dat dan ook??

thx
 
Advertisement - register to remove this

nee je draaid de zuigerstop in je cilinder waar de bougie normaal zit en dan kun je die moer die voor je vario zit losdraaien omdat je zuiger dan niet meer verder kan
 
Originally posted by SRurbanKID
bougiestop is niet het goede woord :) purno de porno je brengt die n00bs in de war ;)

En nog geen beetje dat ik in de war ben
docht eerst da zuigerstop iets totaal anders was dan bougiestop
nu blijkt het gewoon hetzelfde te zijn????
heeft er iemand mss pics me uitleg van, in de how to wilt ie ze niet afbeelden :S
 
Het veiligste blijft gewoon een blokkeerplaatje.

Dat is een plaatje met tandjes. Die zet je vast op 2 cartergaten, de tandjes komen tegen de starterkrans te zitten, en blokkeerd deze dus.
 
zuigerstop:
zuigerstop.gif


Kan iemand mij eens uitleggen wat dat gedoe is met diagonaal, want dat vat ik niet helemaal. Of zeg maar gewoon of het slecht is op mina vert, want dat moet ik weten eigenlijk :)
 
nou als je bougie diagonaal op je cilinder zet en je draaid dan een zuigerstop erin is het oppervlak van je zuigerstop veel kleiner.. je hebt dus meer kans op putjes in je zuiger.. als je bougie recht op je cilinder staat is het oppervlak van die zuigerstop groter en zal deze meer oppervlakte van je zuiger gebruiken en zal het minder gevaarlijk zijn voor je zuiger..
 
Originally posted by hebo-aeroxje
Bij de scooter dealers schroeven ze zeker bij iedere scooter eerst een blokkeer plaatje erop en gaan ze vervolgens met een ringsleutel en stalen buis als hefboom die moet losdraaien 8) :? :eek:

Kan wel hoor met een luchtsleutel dus... als iets egt niet los wil doe ik het ook altijd zo, bij autogarage...

Verder, tjah blokkeer plaatje is handig heb ik zelf ook!
ik doe het zelf ook vaak met de luchttol maar aangezien deze jongen denk ik daar nog niet zo ervaren mee is.... raad ik het hem zelf met de tol te doen niet aan.. als hij het laat doen door de dealer ofzo kan het niet veel kwaad
 
Originally posted by MHRamey
Het veiligste blijft gewoon een blokkeerplaatje.

Dat is een plaatje met tandjes. Die zet je vast op 2 cartergaten, de tandjes komen tegen de starterkrans te zitten, en blokkeerd deze dus.

Mja, blijkt mij ook het beste idee wel
iemand mss een tekening voorbeeld??
want snap niet goed, die zet je vast op 2 cartergaten? Je bedoeld de gaten waar de schroeven inmoeten waar je je carterdeksel mee moet vastdoen?
 
Originally posted by Jerre2000
Mja, blijkt mij ook het beste idee wel
iemand mss een tekening voorbeeld??
want snap niet goed, die zet je vast op 2 cartergaten? Je bedoeld de gaten waar de schroeven inmoeten waar je je carterdeksel mee moet vastdoen?

juistem
 
en een blokkeerplaatje heb ik nog nooit van gehoord, maar ok check ook mn status :rolleyes:

Beter haal je gewoon een blokkeersleutel, zijn best duur maar zoals ik zei ; dan heb je wat. Ik merk dat je niet veel ervaring heb met sleutelen dus dan lijkt de zuigerstop mij geen goeie optie eigenlijk.

Blokkeer sleutel is veel simpeler : Je haalt je carterkap eraf en douwt die blokkeer sleutel op je kickstartrondsel ( vraag anders ff aan je pa ofzo of ie die blokkeer sleutel er ff op wil houden ) en dan doe je een dopsleutel op de moer die op de vario zit. dan ff kracht zetten en dan komt die moer los, 2 slagen met de dopsleutel is genoeg want dan kan je die moer gewoon met je hand eraf draaien. en dan haal je je halfpoulie eraf ( dat ding met die koelvinnen ja :p ) dan zie je je vario zo zitten zoals je op dat plaatje van die tutorial en dan moet er bij de V-snaar een ring zitten die er voor zorgt dat je V-snaar niet verder kan kruipen, haal die ring eruit en zet de boel weer in elkaar zoals je het uit elkaar heb gehaald. zo is het bij minarelli. ik denk dat het peugeot hetzelfde is.
 
Originally posted by SRurbanKID
ff zoeken voor je moment :)

ok :

http://www.scootertuning.net/Leftmenu/Atelier/5/default.asp

is een mooie tutorial :) is alleen voor de rollers maar die vario begrenser ; ik weet niet hoe dat zit bij peugeot.

ik kan wel ff aan iemand vragen die een SF heeft, dan stuur ik je wel een PM ofzo

Owkee, ziet er héél goed thx
maar die variobegrenzing is geen plaatje zoals bij meeste peugeot want ik heb een rapido(die leent veel materiaal bij honda vision zoals carter)
 
Originally posted by SRurbanKID

Beter haal je gewoon een blokkeersleutel, zijn best duur maar zoals ik zei ; dan heb je wat. Ik merk dat je niet veel ervaring heb met sleutelen dus dan lijkt de zuigerstop mij geen goeie optie eigenlijk.

Ja, klopt wel maar ik ga dat mss twee keer gebruiken zoals ik zei.
En een maat gaat mij helpen, heeft ervaring met camino, is geen meester in sleutelen maar hij heeft mij ook al geholpen met carburateur kuisen en nieuwe benzinetank erop te zetten.


Maar nu het enige nadeel dat ik nog hoor van die zuigerstop is dat ie putten/krassen kan maken op men zuiger, is dat erg? is dat waar?
want een zuigerstop kost 3€ hoor ik hier, dus daar kan je niet voor sukkelen
 
Kijk maar ff naar die site die ik in die PM had gezet die ik naar je heb gestuurd.

Rapido : Varioblokkering(schijf met 3 schroeven) en prop in de uitlaat

dat zijn de begrensers in de rapido
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top