zuigerkop pikzwart

Erwin280

Well-Known Member
Hey

Ik had mijn blok ff uit elkaar omdat ik mijn lagers ging vervangen alleen toen ik mijn cilinder loshaalde zag ik dit. De zuigerkop was pikzwart en ong. een halve cm onder de zuigerveer is het ook zwart waarna het licht bruin wordt. In de uitlaatpoort zit een laag roet van ong. 2mm dik. Ik heb ooit een topic gezien van de kleur van de zuigerkoppen maar ik heb hem niet weer kunnen vinden.

Het gaat hier om een gilardoni 70 cilinder. Ik heb met een orginele uitlaat gereden op die cilinder misschien dat dat iets uitmaakt. Komt nu een c16 onder.
 
Advertisement - register to remove this

ik heb gewoon nog mijn olie pompje en de bougie was bruin met een klein beetje zwart op het einde.

Afbeelding017.jpg


Afbeelding016.jpg


De foto's zijn een beetje onduidelijk maar het is we te zien denk ik.
 
och , mischien een beetje aan de rijke kant en een beetje teveel smering met eventueel slechte olie , je zou je zuigerveren ook nog even kunnen nakijken op slijtage , maar ik denk gewoon teveel olie en/of slechte olie
 
hoe kan je zien dat je zuigerveren versleten zijn dan? Ik gebruik een rode fles olie waar rode olie in zit het merk weet ik niet maar het is bij bijna alle serva tankstations te krijgen.
 
denk dat het daar wel in zit idd..

zuigerveren kun je in de cilinder zetten , en met de zuiger tot ongeveer 1cm van de bovenkant van de cilinder omhoog drukken (zodat ie er recht in zit) , en dan met een voelermaat meten
 
Back
Top