MaikelB
Reageert niet op PM's
Ik had 1000km geleden mijn olie van mijn zip4t vervangen en was vandaag lekker in de weer om al mijn kickstartdekselbouten te vervangen voor M7 (omdat er al 4 M6 dol waren) dus mooi wezen tappen en transmissie olie ook maar ff vervangen. Maar ik ging daarna me carterolie ff peilen en dacht: Jeetje hee, nog geen 1000km mee gereden en nu alweer pikzwart!
Blokkie loopt verders goed en olie blijft mooi constant op peil, maar komt dit vaker voor dat de olie al zo snel zwart wordt? Naar mijn weten heb ik 1000km geleden (ergens in Januari) mijn olie al helemaal vervangen en echt helemaal leeg laten lopen (warm en kantelen). Dus lijkt me sterk dat er ouwe olie resten achter waren gebleven.
Ahh fijn, heb de boel weer mooi afgetapt en 5w40 voor de Zomer erin gegooid, maar toch beetje vreemd.
Misschien kan iemand mij toelichten of dit gebruikelijk is dat verse gele olie al vrij snel zwart wordt?
Blokkie loopt verders goed en olie blijft mooi constant op peil, maar komt dit vaker voor dat de olie al zo snel zwart wordt? Naar mijn weten heb ik 1000km geleden (ergens in Januari) mijn olie al helemaal vervangen en echt helemaal leeg laten lopen (warm en kantelen). Dus lijkt me sterk dat er ouwe olie resten achter waren gebleven.
Ahh fijn, heb de boel weer mooi afgetapt en 5w40 voor de Zomer erin gegooid, maar toch beetje vreemd.
Misschien kan iemand mij toelichten of dit gebruikelijk is dat verse gele olie al vrij snel zwart wordt?