Zuiger verkeerd om, Reden voor scheuren van de koppakking???

psycho

Well-Known Member
Hey mensen, gisteren is mijn koppakking gescheurd.

Ik haalde dus vervolgens mijn cillinder van het blok, om het water uit het blok te laten lopen.
Daarna merkte ik dus op dat de zuiger verkeerd om zat(door oude eigenaar gedaan, maar nam aan dat het goed zat).

Hij starte al moeilijk(kan dus het gevolg zijn), maar ik dacht dat de afstelling kut was.
Toch had ik een top van 70/80km met zijn 2en....
Het optrekken ging ook wel lekker(licht rukje en t maakte een wheely).....


-Ik neem aan dat de prestaties verbeteren, na het goed zetten van de zuiger??????

-Is dit ook een reden dat de koppakking kan scheuren????

Alvast bedankt... ;)
 
Advertisement - register to remove this

Koppaking kan gewoon kapot gaan. Daar kan je nix aan veranderen, gewoon goed opletten dat je cilinder niet te vast draait.
De prestaties zullen denk ik wel wat beter worden, maarja dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik heb nog nooit met een omgedraaide zuiger gereden 8P.
 
C4rN said:
Koppaking kan gewoon kapot gaan. Daar kan je nix aan veranderen, gewoon goed opletten dat je cilinder niet te vast draait.
De prestaties zullen denk ik wel wat beter worden, maarja dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik heb nog nooit met een omgedraaide zuiger gereden 8P.

De koppakking kan ook scheuren als er teveel kvs in zit toch???

En de prestaties lijken mij beter te worden, aangezien de opening in de zuiger, naar de uilaat was gericht....
Terwijl die naar de spoelpoorten gericht moet staan...

Kan nu een wheely trekken met een lichte ruk aan het stuur, dus dat moet beter worden lijkt me...
Ook de top(70/80) is wel lekker met 2 personen, en trekt op zonder dip...
Dus denk dat de 100 wel haalbaar moet zijn...
 
koppakking gaat niet kapot door teveel kvs of te vast draaien , of er zit gewoon geen goeie o-ring in , niet goed gemonteerd of er zit geen thermostaat in (dan gaan ze vaak ook stuk) etc. etc. , nu kun je het beste de zuiger er goed in zetten en domweg een nieuwe koppakking erin zetten en als er geen thermostaat in zit even 1 erin zetten.

wat ie straks aan prestaties doet is afwachten, als de zuiger verkeerd om zit en er zit een opening in de zuiger die in verbinding staat met de uitlaatpoort als ie bovenin staat verlies je uiteraard power..

mja ,het mag duidelijk zijn dat als de zuiger verkeerd om zit dat dat nooit goed is
 
kaj said:
Ik vind het ook best dom dat je hiermee door rijd :rolleyes: Alsof je afwacht wanneer hij vastloopt 8P.

En hoe bedoel je dat????

Zoals je kon LEZEN, had je kunnen LEZEN, dat de zuiger er verkeerd in ZAT....

Nu zit die goed, dus weet niet waar jij je verhaal vandaan kom, dat ik zo doorrijd....

En de koppakking scheurde gisteren, dus moest de cillinder eraf(water in het blok)...
Daarbij merkte ik dus op dat de zuiger verkeerd om zat....
 
Koppakking kan klappen door :

Kvs dop te strak aan gedraaid.
Oneffenheden in de kop of cil.
Cilinder niet goed vast gezet.
Te warme cilinder.

Vaak draaien mensen hun dop iets te strak dicht. Daardoor gaat ie kvs spuiten uit de dop. Vaak draaien ze m dan nog verder dicht :p
en dan gaat het fout.

Dit is trouwens niet bij alle kvs doppen het geval.
 
Zelfde zuiger gewoon om gedraaid?, ik zou beter een nieuwe monteren....

Heb namelijk eens een zuiger+cilinder gezien waar de zuiger er ook 180 Graden verkeerd omgemonteerd was (Mina hz ac), en de zuiger was gewoon voledig verrot + zuigerveer en de uitlaat poort was rechthoekig geworden :X

Tevens...., dat runnerblok heb je zelf tog gereviseerd ?, of gaat dit niet om je runner?
 
Sibo said:
Zelfde zuiger gewoon om gedraaid?, ik zou beter een nieuwe monteren....

Heb namelijk eens een zuiger+cilinder gezien waar de zuiger er ook 180 Graden verkeerd omgemonteerd was (Mina hz ac), en de zuiger was gewoon voledig verrot + zuigerveer en de uitlaat poort was rechthoekig geworden :X

Tevens...., dat runnerblok heb je zelf tog gereviseerd ?, of gaat dit niet om je runner?


mja , als er niks met de zuiger mis is zie ik er geen problemen in , mja , dan zou TS even een foto moeten maken oid..
 
Hey mensen....

Nu is er toch iets raars aan de hand...

De zuiger heb ik omgedraaid(was niets aan te zien verder), alleen nu wilt die niet starten, en zodra die start valt die ook snel weer uit....

Het gekke vind ik, dat die dat met de zuiger in de verkeerde positie niet deed...
De pijl zit nu naar de uitlaat, en de opening in de zuiger naar boven....

Het lijkt me vaag dat die het alleen omgedraaid doet....
Wie weet wat dit nog kan zijn????
 
melf #50 said:
ik denk dat jij je blok eens helemaal opnieuw moet opbouwen ,dus uit elkaar en alles punt voor punt moet gaan nakijken..

Hoeft niet :)

Er was blijkbaar ook iets mis met me carb.(21mm), want nu zit de 28mm erop en gaat t perfect(start zelfs zonder start-spray :) :) :) )...

De zuiger zit weer goed :w en rijd nu een stuk beter(icm 28mm).
Alleen onderin verzuipt die heel soms(als ik een stuk langzaam rij, en dan in 1x opentrek)...

Nu moet ik alleen nog kijken hoe ik m harder moet laten optrekken...
Voorwiel komt niet eens van de grond(zelfs geen cm of 5), dus wheely is niet echt mogelijk zo....
Iemand een idee????

-Gilardoni 70
-Tjt Gruppo B
-28mm OKO
-120 Sproeier
-Blauwe drukveer
-Zwarte trekveertjes
-4.3 Grams Rollen
-Polini Speedcontrol

(de rest nog std.).

Ik probeer dalijk ook de std. druk en trekveertjes nog eens, om te kijken wat dat voor effect geeft.
 
Back
Top