Zuiger piaggio in mina?

Dixon@Corsa

Well-Known Member
Past een std. pen 12 zuiger van piaggio in std. cilinder van minarelli.
Hoor van 2 kanten ja en nee :S
Erg verwarrend.

Wie kan mij uit deze klote positie helpen :P

Advertisement - register to remove this

Maar denk je dat ik er tijdelijk mee kan rijden.
Heb het wel is vaker gehoord, volgens mij reed SR MAX BIAGGI ook met std cilinder met piaggio zuiger.
DIt is meer om te kijken of me koeling systeem goed werkt

Zoals Pronk zegt: Meten is weten, oftewel, ram dat ding er in, kijk of je op geen rare dingen stuit, kick evt. een paar keer rustig om pingeltjes etc op te merken, geen pingeltjes blablabla ? Racen :D

Ik heb een minarelli met pen 12 piaggio zuiger gehad :). Past prima, ik merkte geen zak verschil in prestaties en hij heeft mij heen en terug van Arnhem - Texel gereden v/d zomer :P

Als hij een te lang hemd heeft kan je hem bij Joel wel laten afdraaien, anders slaat hij tegen de wangen aan. Ik had daar geen last van iig 8)

Last edited:
Originally posted by Joost@aerox
als de pen even hoog zit en het komt aan de onderkant verder niet raar uit oid..

De afstand van het middelpunt pistonpen tot bovenaan is gelijk bij beide zuigers, alleen had ik een langer zuigerhemd bij m'n piaggio zuiger. Gewoon ff de cilinder erop en aan het vliegwiel draaien, komt de zuiger tegen de wangen moet je ff je zuiger laten afdraaien zoals ik al eerder zei :+

Originally posted by Tha Biatch
Waar kun je zo'n zuiger af latern draaien?

En bedoel je met een te lang hemd, de onderkant van je zuiger? Wanneer die tegen je wangen van je krukas aan komt moet je die aflaten draaien?

Ik mocht naar die zuiger naar Joël sturen van JS-tuning Eindhoven. Als je het lief vraagt mag je dat misschien ook, anders willen andere draaibankers het wel doen denk ik :P

Back