maten en gewicht Speed zuiger piaggio

Status
Not open for further replies.

melf #50

Well-Known Member
iemand die mij het volgende kan vertellen?

de afstand van pistonpen naar bovenkant zuiger van een Speed zuiger voor piaggio? en dan bedoel ik niet vanuit het hart maar vanaf de bovenkant van het pistonpengat.

de hoogte van de zuiger in zijn geheel , van onder tot boven maar dan gemeten aan de zijkant. (dus niet met bolling van de zuiger erbij)

en als laatste het gewicht van een Speed zuiger incl. zuigerveer ,pistonpen en clipjes.

ik hoop dat het duidelijk is zo.

bedankt..
 
Advertisement - register to remove this

Het gewicht van mijn speed zuiger is 97gram. Dat is gemeten inclusief pistonpen en zuigerveer, maar zonder de clipjes (had ik even niet meer liggen)

De maten ga ik over een half uur nog even posten. Mn schuifmaat lag in de (erg koude) garage, en die tript altijd een beetje als ie zo koud is. Hij ligt op de verwarming nu, dus over een half uur moet t wel weer werken :D

Edit:

Mn schuifmaat is weer op temperatuur :p


"de afstand van pistonpen naar bovenkant zuiger van een Speed zuiger voor piaggio? en dan bedoel ik niet vanuit het hart maar vanaf de bovenkant van het pistonpengat."

->Ik meet 19mm

"de hoogte van de zuiger in zijn geheel , van onder tot boven maar dan gemeten aan de zijkant. (dus niet met bolling van de zuiger erbij)"

->Ik meet 47,3mm

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent. Als je meer wilt weten, moet je t maar even laten weten :)
 
Last edited:
oh , ik had gemeten dat een Stage6 racing zuiger 98 gram is , dus dat zal gelijk zijn :p

mijn schuifmaat lag op zolder , deze doet het wel goed met kou ,eigenlijk zou je alles op 20 graden moeten meten :p mja , wanneer doe je dat in de praktijk...

oh , de afstand van een stage6 racing zuiger is 18,50 , dus zo goed als gelijk.

ofwel dan moet er wat veranderen mischien , alhoewel ik nog wel het spul moet uitmeten met krukas etc. maar iig zeker wel te gebruiken.

ik moet het gebruiken in een Tomos blok dus ik moet toch kloten met de slag , drijfstanglengte , cilinder afdraaien en mischien carter affrezen.

de lengte van de zuiger is dus iets langer van een speed , de stage6 racing meer ik namelijk op 46,50 maar daar hebben we eventueel een draaibank voor ;)

het gaat mij er namelijk om dat ik toch een andere zuiger moet hebben , de zuiger die std bij de A kit zat van een Piaggio racing had namelijk 8 honderste speling in de cilinder , dat vind ik vrij veel.

ik weet genoeg , bedankt Ramon :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top