zuiger@ gilardoni 50

fvanwinsen5

Scary rox Owner!!
oii

heb laatst een gilardoni 50 aangeschaft Zonder kop, Heb de cilinder even vergeleken met een Polini evo50
verschil was alleen de uitlaatpoort en de zuiger..

De zuiger van de Gilardoni was Langer en heeft 2 zuigerveren. De evo zuiger past zowiezo niet in gilardoni (is een B maat).

is het zo als je de zuiger van gilardoni inkort dat hij dan hoogtoeriger wordt?!
en zijn er passende zuigers voor gilardoni die beter rijden?!

En zou een Yasuni c16 beter rijden dan een Gianelli shot?! heb zowiezo een gianelli shot nu, maar denk dat er meer uit de cilinder te halen valt.
 
Advertisement - register to remove this

C-16 is sowiezo geen goede optie voor een hoogtoerige 50 aangezien deze zelfs voor een 70cc al een groot volume heeft. beter neem je een evo 50 uitlaat of iets dergelijks. Over de cilinders kan ik je verder niet veel vertellen aangezien ik alleen de evo 50 heb gehad en geen giraloni
 
ik zou eerst de timing even bekijken voordat je zegt dat de cilinder hetzelfde is als even , en de cilinder eens opmeten , kopinhoud etc.

is gilardoni wel eens 40,2mm ?

wat bedoel je met langer? de afstand van boven naar de pistonpen of onder?

de lengte van de zuiger heeft niks met toerental te maken overigens
 
owke , nja heb me nooit verdiept over echt de Preciese werking van de cilinder,

ik bedoel met de zuiger langer : van de pistonpen naar beneden!

wat heeft het er wel mee te maken in de lengtes van de zuiger?:)
 
tja , vermogen kost gewoon geld , je komt niet met een dubbeltje op de eerste rang ;)

gebruikt zijn de evo pijpen ook wel te vinden btw..

gianelli shot is ook geen geweldige uitlaat voor 50cc , maar met gilardoni weil het nog wel.

persoonlijk zou ik eerst even goed bedenken wat je wilt , want met een evo uitlaat en andere zuiger dan moet de rest van de setup er ook bij horen anders loopt dat voor geen meter..

of het blijft niet heel..
 
de rest van de setup is er, zal de setup nu!

Gilardoni evg 50
Getunde carters @ evo
Mhr race vario
Vl14 ( heb twijfels of dit niet TE is... )
21mm cabarateur met sproeier 80 ( moet anders sproeier Te groot! )
Stnd luchtfilter maar met extra gat erin
Gianelli shot
hebo koppeling

melf, als het jou blok is, wat zou jij persoonlijk dan doen wil het beetje harder rijden...
STND Vsnaar, komt nog een malossi snaar :)
 
TE is een vl14 echt niet hoor , eerder juist prima , het std filter daarentegen zou ik wel even het gat weer van dichtmaken.

als het mijn blok was hing het ongeveer vol met spul :p en dat doet mijn blok ook wel , maar dan ben je wel even wat meer kwijt :p

als je echt lekker snel wilt zou ik de gilardoni weg doen en een malossi mhr(team50) , evo50 oid kopen , en dan een evo50 pijp , 19mm (eventeueel team ) maargoed je hebt al een 21mm ,overrange eventueel, en langere vertanding.

andere onsteking zal ook wel schelen alleen heb je dan geen verlichting etc. meer.
 
heb idd ook spijt van de gilardoni , heb hiervoor 1 van me werk geprobeerd, vond het toen wel lekker rijden.

ook kan ik nog steeds De polini evo 50 cilinder nemen, waar wel een nieuwe zuiger in moet!

maar dan ben ik nog duur uit ,

denk dat ik het hierbij hou.... tenzij ik een evo 50 pijp op de kop kan tikken...

Als ik echt wil blaze pak ik de scary rox/ of voor de straatscoot het hebo manston blokje:P!!

tnkx
 
Back
Top