Zuiger blokkeert bij monteren van cilinderkop

Status
Not open for further replies.

M@rc.

Well-Known Member
Op het moment ben ik bezig met het opbouwen van een nieuwe "sprint" blok. Bij het monteren van de cilinder loop ik tegen een probleem aan. Het monteren van de zuiger en cilinder verliep goed, echter bij het aanbrengen van de binnenkop en bijbehorende cilinderkop loop ik tegen een probleem aan. Als ik deze namelijk vast zet, wil je zuiger geen voledige slag meer maken, maar blokkeert ergens op.... Ik heb geen idee waaraan het kan liggen. Heb voor het monteren nieuwe pakkingset gebruik. Wie kan mij helpen?

Gegevens van de setup:
Gilardoni EVG 70CC stage II 3BR tuned
Nieuwe Cilinderkop (italkit) en binnenkop
Nieuwe zuiger (asso)
Pen 10 (dopler krukas)
 
Advertisement - register to remove this

Heb je wel voldoende pakkingen gebruikt?

Hoe zit je zuiger als je je cilinder aandraaid zonder kop?

We hebben een standaard pakkingsetje bij jos dijkman besteld. Volgens mij 1 voetpakking, 8 o ringentjes, 1 ring voor de binnenkop en 1 voor de cilinderkop (grote).

Als ik de zuiger aandraai zonder kop (maar met binnenkop), dan heb ik al het zelfde probleem. In dat geval blijft de zuiger dus ook al steken :S
 
je moet draaien tot bovenste punt
steekt ie dan uit cilinder?

Het bolle gedeelte van de cilinder steekt heel klein stukje uit de cilinder... De wanden blijven keurig in de cilinder. Kan het zijn dat de binnenkop niet past? Kortom dat er een binnenkop in moet die verder is afgedraaid??
 
is de cilinder afgedraaid door 3BR?
Zo ja is dit te ver gedaan.
Zo niet klopt er iets niet met je voetpakking(en)
Of anders is gewoon de Italkit kop de laag

Denk dat 3BR zijn werk wel goed heeft afgeleverd. We hebben even getest door een papiertje tussen de cilinder en de binnenkop te leggen en hierop was duidelijk te zien dat hij hem raakte. Volgens mij moet er een andere binnenkop op die verder is afgedraaid of de huidige kop moet worden afgedraaid.

Wat betreft de koppakking, er zit een aluminium voetpakking op... Zal het helpen door een andere te monteren of mogelijk 2 op elkaar?
 
Waarschijnlijk een te hoge zuiger. De cilinder kop valt bij een gilardoni ook een stukje in de cilinder dus de zuiger mag nóóit boven de cilinder uitkomen.

Ik heb een oude zuiger (waarschijnlijk wel origineel Gilardoni) vergeleken met de nieuwe zuiger en denk dat hij inderdaad hoger is....

Ga morgen denk even naar de zaak waar ik hem heb gekocht vragen voor een andere... Wat mij betreft kan deze dicht..

Bedankt voor jullie reacties
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top