This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

zip3 invoeren en (her) keuren

kirby1971

New Member
Voor het importeren van mijn zip 3 2t zal er een keuring plaats moeten vinden. Ik ben redelijk nieuw in de scooter wereld. Er zal nog het nodige inderhoud aan de scooter gedaan moeten worden. Zo moet ik de carburateur nog vervangen, elektronica checken etc. Wat ik niet duidelijk krijg is of ik nu alles moet voorzien van de originele onderdelen zoals .. mm carburateur, 50cc, standaard uitlaat etc. of gaat het enkel om de maximale snelheid? uiteindelijk zal ik de scooter sneller willen maken dus grotere carburateur. als ik dat nu al kan doen en met afstelling kan zorgen dat de scooter wel binnen de normen rijd zou dat een investering schelen. bedankt alvast voor de reacties.

Verlichting moet werken
Banden moeten goed gemonteerd zijn niet verkeerd om genoeg profiel genoeg spanning
Chasis nummer en ik denk ook blok nummer moeten zichtbaar zijn knipperlicht moet ook werken uitlaat moet goed keuring hebben niet te veel decibel geluid oh ja je lampen moeten ook een goedkeuring hebben kort gezecht alles origineel maken en ietsjes harder laten lopen dan komt het helemaal goed

je hoeft geen andere carb zolang hij maar 45 loopt maakt het niet uit in welke motorische staat hij is

helaas loopt hij niet meer. een oude bezine toevoer slang een paar keer heen en weer bewogen en toen brak het stukje op de carb af waar de slang op zat. is gegoten stuk waar ik bij nieuwere carbs zie dat het vaak een koper stukje is, apart monteerbaar. hij liep wel te hard denk 60-70. volgens mij een 12 mm carb. omdat die carb toch vervangen moet worden doe ik dat liever met degene die ik uiteindelijk wil hebben, als ik daar met de keuring maar geen problemen mee krijg. Als die het nog had gedaan, had ik de nieuwe carb later gedaan.

ik zou lekker dat slangetje vervangen een varioring erin knallen en dan ff en beetje afstellen

anders blijf je kloten met je carb en alles kun je mooi alles in 1 keer kopen
Post automatically merged:

en nog ff stel je wilt een carb kopen haal of een dellorto of polini geen andere merken daar krijg je spijt van ( ik spreek helaas uit ervaring)

Last edited:
de aansluiting op de carb voor de slang is afgebroken, dat stukje zit nog in de slang vast. er is niets meer aan te sluiten. bedankt voor de tip over merken. ik zie veel info over de kwaliteit daartussen.