ZipSSL1998

New Member
Hi, ik heb sinds kort een Piaggo Zip SSL 2t 70cc. Hij reed altijd goed en laatst tijdens het rijden viel die me uit, ik dacht benzine op omdat het reserve lampje al brande.
ben doorgelopen naar mijn werk en na mijn werk door naar het tanktstation. Ik kickte hem binnen 2 kicks aan reed 1 meter en viel uit. kickte m weer aan liet hem stationair lopen want meestal als die koud is en ik vol gas geef valt buhh zoals teveel lucht, dan laat ik hem warmlopen en probleem houd dan op. daarna heb ik nog vaak gekicked en geprobeerd en ben lopend naar huis gegaan en had thuis gekeken en zag dat de bougie niet vonkte. Heb toen een nieuwe bougie gekocht en zag dat die nog altijd niet wilde vonken. heb toen een stukje van de bougie kabel afgeknipt en terug erin gedraaid en nog altijd geen vonk. heb een nieuwe cdi besteld en mij werd verteld dat die cdi/bobine kan doorbranden als iets met de ontsteking is. Wat nu???
 
Advertisement - register to remove this

Eerst die nieuwe eens proberen , loopt hij heb je de oplossing , zo niet starten met dingen door meten.
Heb een nieuwe gekocht en eronder gezet , had even gevonkt en gelopen maar zelfde probleem hield aan. Daarna stopte de vonk weer en ben weer bij begin af aan.
 
Ook wil een bobine als hij warm wordt , en daardoor inwendige sluiting maakt uitvallen . Je zou dit moeten testen met een andere , of de bobine doormeten als hij uitscheid met vonken.
 
De bobine bij deze brommer zit in de cdi.
Lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk dat een cdi alweer naar 1 meter defect zou zijn.
Lijkt me eerder een probleem door een slecht contact of de pickupspoel staat te ver van het vliegwiel.

  • Massa verbinding van het blok en cdi in orde?
  • Pickupspoel afstand tot het vliegwiel in orde?
  • Pickupspoeldraad en pickupspoel in orde?
  • Ontsteekspoeldraad en ontsteekspoel in orde?
  • Contactslot in orde?
 
Back
Top