Zip valt soms random uit

Jpk

New Member
Beste mensen
Ik heb sinds een tijdje een zip 2013 4 takt.
Ik heb in de afgelopen 3 maanden al heel vaak stil gestaan en steeds door het zelfde probleem.
Als ik aan het rijden bent verlies ik kracht en kan ik gas geven wat ik wil maar valt de scooter uit.
Dan is de scooter niet aan te krijgen of valt hij meteen weer uit.
Als ik er dan een dag of soms een week niet op rij doet hij het weer.
Het is totaal random dus niet als het koud is of iets dergelijks.
Ik heb het gevoel dat het iets is dat de scooter te weinig benzine krijgt.
Wie kan me hierbij helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Beste mensen
Ik heb sinds een tijdje een zip 2013 4 takt.
Ik heb in de afgelopen 3 maanden al heel vaak stil gestaan en steeds door het zelfde probleem.
Als ik aan het rijden bent verlies ik kracht en kan ik gas geven wat ik wil maar valt de scooter uit.
Dan is de scooter niet aan te krijgen of valt hij meteen weer uit.
Als ik er dan een dag of soms een week niet op rij doet hij het weer.
Het is totaal random dus niet als het koud is of iets dergelijks.
Ik heb het gevoel dat het iets is dat de scooter te weinig benzine krijgt.
Wie kan me hierbij helpen?
Bougie bekijken. Hierin is te zien of het mengsel goed is.

Kan ook zijn dat de kleppen te strak staan.
 
Dus als ik die twee dingen doe moet ie weer rijden of kan het ook aan iets anders liggen?
Heb er niet zoveel verstand van namelijk.
 
Dus als ik die twee dingen doe moet ie weer rijden of kan het ook aan iets anders liggen?
Heb er niet zoveel verstand van namelijk.
Het kan ook aan iets anders liggen maar bougie checken kost je alleen een klein beetje tijd.

Als je kleppen te strak staan kan het zijn dat zodra je scooter warm is je kleppen niet goed sluiten. Dit kan ervoor zorgen dat je scooter dan niet meer wil starten tot die afgekoeld is.
 
Bougie bekijken. Hierin is te zien of het mengsel goed is.

Kan ook zijn dat de kleppen te strak
Het kan ook aan iets anders liggen maar bougie checken kost je alleen een klein beetje tijd.

Als je kleppen te strak staan kan het zijn dat zodra je scooter warm is je kleppen niet goed sluiten. Dit kan ervoor zorgen dat je scooter dan niet meer wil starten tot die afgekoeld is.
Maar heb soms dat hij bij het rijden na 5 min al uitvalt.
Zijn de kleppen dan al te warm?
De bougie ga ik checken.
 
Je moet problemen gaan uitsluiten.

-Als de scooter uitvalt en niet meer start word de bougie dan wel nat?
-vonkt de bougie als de scooter uitgevallen is of niet meer start
-wanneer is het laatste onderhoud gedaan?
-wellicht kan je een x je cabarateur reinigen kan geen kwaad
-vacuumslang checken op scheurtjes
 
Je moet problemen gaan uitsluiten.

-Als de scooter uitvalt en niet meer start word de bougie dan wel nat?
-vonkt de bougie als de scooter uitgevallen is of niet meer start
-wanneer is het laatste onderhoud gedaan?
-wellicht kan je een x je cabarateur reinigen kan geen kwaad
-vacuumslang checken op scheurtjes
Denk niet dat het aan de bougie ligt.
Ik kan hem daarna wel weer starten maar dan valt ie stationair weer uit.
Want kan de caberateur verstopt zitten of iets dergelijks?
En hij zuigt denk ik geen vacuum want het is soms ook al na 5 min rijden ofz.
 
Denk niet dat het aan de bougie ligt.
Ik kan hem daarna wel weer starten maar dan valt ie stationair weer uit.
Want kan de caberateur verstopt zitten of iets dergelijks?
En hij zuigt denk ik geen vacuum want het is soms ook al na 5 min rijden ofz.
Jazeker kan het aan de cabarateur liggen ik zal beginnen met deze open te halen en alles goed schoon te spuiten met remreiniger en schoonblazen met lucht en draai dan gelijk de sproeiers eruit en prik deze door met een dun klein staaldraadje. Als je die naar de boven houdt moet je er door heen kunnen kijken zie je geen gaatje zit hier vuil in en kan de brandstof er niet/moeilijk door heen en loopt de scooter dus slecht

Als die geen vacuum zuigt zal die niet eens moeten lopen
 
En kijk ook eens als hij afslaat of als je de benzine dop losdraait , of je dan een zuigend geluid hoort . Dan zuigt hij vacuum in de tank en zit je tank ontluchting verstopt.
 
Jazeker kan het aan de cabarateur liggen ik zal beginnen met deze open te halen en alles goed schoon te spuiten met remreiniger en schoonblazen met lucht en draai dan gelijk de sproeiers eruit en prik deze door met een dun klein staaldraadje. Als je die naar de boven houdt moet je er door heen kunnen kijken zie je geen gaatje zit hier vuil in en kan de brandstof er niet/moeilijk door heen en loopt de scooter dus slecht

Als die geen vacuum zuigt zal die niet eens moeten lopen
Top ga ik dat na laten kijken!
Ik denk niet dat die vacuum zuigt want bijvoorbeeld vandaag hield die er weer mee op en als ik hem nu start kan ik gas geven maar gaat het wiel niet eens draaien( totaal geen kracht).
Als ik dan de tankdop opendraai is dit hetzelfde.
Als die zoals nu slecht loopt zet ik hem op het standaard en probeer ik hem te laten lopen.
Dan moet ik heel vaak op en neer met de gashendel voordat die een beetje begint te lopen.
Als ik de gashendel dan inhoud met vol gas gaat die langzamer en valt dan na een paar seconde gwn uit.
Misschien kan je hieruit iets opmaken?
Nog bedankt voor alle reacties trouwens, stel ik erg op prijs.
 
Top ga ik dat na laten kijken!
Ik denk niet dat die vacuum zuigt want bijvoorbeeld vandaag hield die er weer mee op en als ik hem nu start kan ik gas geven maar gaat het wiel niet eens draaien( totaal geen kracht).
Als ik dan de tankdop opendraai is dit hetzelfde.
Als die zoals nu slecht loopt zet ik hem op het standaard en probeer ik hem te laten lopen.
Dan moet ik heel vaak op en neer met de gashendel voordat die een beetje begint te lopen.
Als ik de gashendel dan inhoud met vol gas gaat die langzamer en valt dan na een paar seconde gwn uit.
Misschien kan je hieruit iets opmaken?
Nog bedankt voor alle reacties trouwens, stel ik erg op prijs.

Als ik het zo hoor denk ik aan de cabarateur ik zou dit proberen en we horen graag of het hiermee opgelost is
 
Als ik het zo hoor denk ik aan de cabarateur ik zou dit proberen en we horen graag of het hiermee opgelost is
Een maat van me zegt dat er viezigheid in de tank zit.
Hierdoor raakt na een tijdje de sproeier/ Cabarateur verstopt en loopt die niet meer goed.
Wat denk jij hiervan?
Ik ga deze week naar de reparateur dus dan laat ik alles wat jullie zeggen meteen nakijken.
 
Back
Top