This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

dtraqk93

New Member
Hey ik ben 18 en heb mijn rijbewijs dus ik mag b klasse rijden en ik wou een project scooter kopen b klasse maar was aan het twijfelen tussen deze 3 opties ik heb nog nooit op een Aerox of een runner gereden dus ik vroeg me af wat beter zou zijn voor dagelijks gebruik we gaan er van uit dat ze allewaal 70cc gaan zijn. En ik ga hieronder voorbeelden geven van hoe ik zou willen dat ze euit gaan zien. Type 3 vindt ik goed maar er zijn niet veel aftermarket parts zoals voor een runner of aerox. Een ding dat ik zeker weet is dat ik als ik eer koop van de 3 zeker een 70cc kit ga plaatsen, dat ze 2t moeten zijn en dat ik de stuur kappen ga weghalen om sportstuur te plaatsen. Dan weet ik wel niet waar ik een licht ga moeten plaatsen op de type 3 om het legaal te houden. (De dingen waar ik rekening mee hou is dat het zo legaal mogelijk lijkt als politie mij is tegenhoud, makkelijk te begrensen en ontgrensen, onderhoudskosten en compsumptie.) Welke zouden jullie mij voorstellen aangezien de omstandigheden.

Meeste aftermarket onderdelen zijn er juist voor ZIP Verkrijgbaar .
Type3 he opa, alles is motorisch hetzwlfde als een Zip2000 maar kappen niet.

Zip en Runner hebben zelfde blok dus dat zal in verbruik weinig uitmaken verder.
En Aerox met 70cc zal ook weinig verschil zijn met de andere 2.

Verder ben ik zelf fan van Piaggio maar dat is persoonlijk verder.
Type3 met sportstuur dan zou je als legale optie een sp98 kap erop moeten maken, als de rest dan verboden is ben je dan alsnog de lul dus zou medaar niet te druk om maken. Verder het snel begrenzen en ontgrenzen op een 2takt is niet simpelweg met zo'n eurobegrenzer troepding wat niet werkt te doen. Dus daar hoef je ook al niet naar te kijken.

Zo word de keus niet makkelijker maar zou gewoon kijken wat er aan uit wil geven. Maar onthoud als je een project scooter van iemand anders koopt dat je eigenlijk altijd de ellende van een ander koopt en je krijgt waaar je voor betaald.

Ik bedoel niet motorisch voor de type 3 ik bedoel uiterlijk, geen kappen, geen knipperlichten, geen koplamp beschikbaar zoals voor de aerox of runner. Want ik had een vriend die mij een frame van type 3 zou geven maar ik vond geen onderdelen online.
Post automatically merged:

Wow danku dus ik zal geen rekening houden met de verbruik en begrenzing. Oke voor de type 3 als ik sportstuur zou zetten dan maakt licht mij niet meer uit. En Welke zou jij dan voorstelen tussen de runner en type3 Sinds ze allebij Piaggio groep zijn en je Piaggio graag hebt.
Kben wel eind 1m80 en als ik op type 3 zit moet ik eind van de seat zitten wat niet echt een probleem is maar ja. Welke uit de runner en aerox heeft veel storage place voor een helm en een groot slot en op welke is veel beter voor een passagier erbij.

Last edited:
Ik ben bijna 2 meter en reed ook jaren op een sp98, maar denk dat je voor dagelijks gebruik enzo beter een Runner kan pakken dan als je weleens iemand achter op wil. Moet je niet willen tenzij het een lekker wijf is maargoed

Ik ben bijna 2 meter en reed ook jaren op een sp98, maar denk dat je voor dagelijks gebruik enzo beter een Runner kan pakken dan als je weleens iemand achter op wil. Moet je niet willen tenzij het een lekker wijf is maargoed
Beste @bartj ... denk dat gezien jou postuur een Hexagon beter bij jou past.... Kan een lekker Chicky er ook nog achter op.

Voor zo'n oude frikandel zip koop je aftermarket geen kappen. Voor de 2000 en SP look a likes wel.

Voor Aerox zijn veel tuning kappensets te krijgen. Niet allen zijn mooi en BCD bestaat niet meer. Toch is hiervoor veel te koop ook kabelboom, verlichting etc.

Runner en Zip onderdelen worden inmiddels voor volstrekt belachelijke prijzen verhandeld.

Danku voor alle goeie advies kheb alles in consideratie genomen ik ga geen type 3 meer doen maar kga wel een aerox en een runner hallen want ik vindt ze allebij tof dus de runner wordt daily/stock en de aerox wordt een 70cc monster.